ovstebo Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 (endret) Hvordan fungerer det når man skal lengre enn én strekning, som da blir operert av forskjellige selskap? På vy.no kan man f.eks. ta tog for 549,- fra Stavanger til Trondheim. Er det påkrevd at de forskjellige operatørene skal samarbeide på samme vis, eller må man løse én separat billett per strekning (Stavanger-Kristiansand, Kristiansand-Oslo, Oslo-Trondheim)? Ser for meg at sistnevnte vil bli svært mye dyrere for den enkelte enn det er i dag. Endret 18. juni 2019 av ovstebo Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Det er "Entur" som skal selge billetter for alle, så jeg regner med de kommer frem til noen løsninger der kunden/sluttbruker har én billett å forholde seg til. 2 Lenke til kommentar
Itholia Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 Hvordan fungerer det når man skal lengre enn én strekning, som da blir operert av forskjellige selskap? På vy.no kan man f.eks. ta tog for 549,- fra Stavanger til Trondheim. Er det påkrevd at de forskjellige operatørene skal samarbeide på samme vis, eller må man løse én separat billett per strekning (Stavanger-Kristiansand, Kristiansand-Oslo, Oslo-Trondheim)? Ser for meg at sistnevnte vil bli svært mye dyrere for den enkelte enn det er i dag. Det er jo minipris, så det blir dyrere enn i dag. SJ skal ha dynamisk prising, med en grunnpris satt av Direktoratet, GoAhead har vel ikke gått så mye ut med prisen og pristilbudene, men de kan uansett ikke gå lavere på standardbillettene enn det direktoratet setter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå