torest Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Cruiseindustrien slår tilbake mot svovel-påstander Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 17. juni 2019 Populært innlegg Del Skrevet 17. juni 2019 Ikke overraskende at Cruise-næringen er kritiske til rapporter som er kritiske til Cruice-næringen. Troverdighetsspørsmålet "påstand mot påstand" kan egentlig løses ganske elegant av Cruise-næringen selv: Åpenhet og ærlighet. List opp forbruk av ulike typer drivstoff i hvilke farvann og faktiske utslippsmålinger, samt tillat 3.pars kontroller som også offentliggjøres. Forsøker de å gjemme seg bak "dette er forretningshemmelighet" så undergraver de troverdigheten til hele næringa og vi må ta utgangspunkt i verst tenkelige scenario, inklusive for avgiftsberegninger. 13 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Tobakksrøyking gir ikke kreft, bly i bensinen er uskadelig, sprøytemidler er harmløse. Joda, vi stoler på dere. 7 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Det skulle ikke forbause meg om de hadde (ambulerende) prester på cruiseskip, men svovelpredikanter på kontoret? Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Tobakksrøyking gir ikke kreft, bly i bensinen er uskadelig, sprøytemidler er harmløse. Joda, vi stoler på dere. <fyre>Elbiler og vindmøller er miljøvennlige... jodda, vi stoler i vei</fyre> 1 Lenke til kommentar
Emil Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Sikkert en dårlig rapport. Men ikke forsøk å selge tillit som bedriftsleder utover gjennom strukturer som legger opp til at tillit ikke trengs. Altså gjennom deling av fakta og innsyn til uavhengige parter slik at man som borger ikke er avhengig av å stole på de som kan ha fortjeneste i å forurense. For den tilliten er brutt på generelt plan. Evt. andre mekanismer som utrolig store bøter eller annet som rett og slett gjør det uaktuelt å ta sjansen på å omgå regelverk med mer. Jeg merker meg at regjeringen og andre aktører noen ganger introduserer tiltak hvis mål er å skape holdningsendring og at bedrifter av egen idealisme skal forfølge miljømål med mer. Dropp det. Grønn skattelegging, bøter, gjennomsiktighet. 2 Lenke til kommentar
Jan Kjetil Andersen Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Vil tro at det er lite populært å bruke bunkers som ryker mye på et cruiseship ettersom man ofte kan få eksosen blåst over passasjerdekket. Skipet er gjerne så høyt at man får en turbulent luftvirvel på le-siden. Lenke til kommentar
ShpongleSpingle Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Ikke overraskende at Cruise-næringen er kritiske til rapporter som er kritiske til Cruice-næringen. I motsetning til artikkelforfatteren klarer du å bruke riktig begrep Jeg må innrømme jeg blir veldig irritert når industri slenges på i hytt og pine der det ikke hører hjemme. Man kan si cruisenæringen eller cruisebransjen, men cruiseindustrien er helt feil. 2 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Moderatormelding OT diskusjon om vind-møller/turbiner er slettet. Dette er en artikkeltråd om cruisenæringen! Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 <fyre>Elbiler og vindmøller er miljøvennlige... jodda, vi stoler i vei</fyre> Ja for det er noe verdens største industri ønsker aka olje industrien. Hva er mest trolig, at de manipulerer for og holde sin virksomhet trygg. Eller at masse vitenskaps folk uten noen form for økonomiske motiver manipulerer? Hmm, jeg vet hvem hest jeg satser på.. Store virksomheter er kjent for og undergrave sannheten, dette har vi sett gjenta seg mange ganger i historien med de nevnte tilfelle over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå