hælla Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Vurderer å kjøpe en 2008 Subaru forester bensin med 137 hk (automat). Bilen har gått ca. 230 000 og den fin innvendig og utvendig. Lurer på om noen har eid eller har erfaring med denne modellen og kan dele med meg det positive og det negative om bilen. Lurer også på hvordan bensinforbruket på bilen er. Dette kommer altså til å være mitt første bilkjøp. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Har ikke hatt selv, men Broom virker fornøyde.. https://broom.tv2.no/underholdning/broom/subaru/forester/2003-2008/147 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 (endret) Med 1.18Liter på mila og dagens bensinpris blir det ikke så billig å cruise rundt i den iallefall. Kjører en 2012 Forrester som jo er nyere karosseri og bruker 0.6L på mila (Manuell, 147hk Diesel) så blir ikke helt sammenlignbart, men veldig fornøyd med 4x4 og kjørefølelse, men interiøret er plastic fantastic. Også helt veldig mye veistøy i den i forhold til andre biler. Hvordan er det forresten med 4x4 på Forester automat? Er det som på Legacy at det er framhjulstrekk frem til man står fast? Endret 17. juni 2019 av Complexity Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 (endret) Hadde 2006 modell i noen år. Samme bilen som du ser på (2. gen etter facelift), men før dem strupet ned motoren. Bensinforbruket vårt lå på ca 0.85/mil med 158hk motoren med manuell. Vi kjører mest landevei med 70-80 sone. Nærmere literen på småkjøring. Var bilen jeg kjøpte nyest med kortest kjørelengde jeg har eid, men også absolutt det dyreste bilholdet jeg har hatt. Alltid en eller annet ulyd, byttet 3 hjullager mellom 116000 og 150000, alle støtdempere (forrige eier byttet bak rett før salg, jeg måtte bytte dem foran rundt 165000 km) pluss kontinuerlig strøm av diverse andre greier i understell. Kvittet meg med den pga rustskader på hjultårn og hjulbuer bak som ikke lønnet seg å fikse for meg som må betale fullpris på karroseriverksted for det. (Visstnok ikke ukjent på disse). Solgte den billig til en som skulle sveise det selv. Da var forresten AC'en også gitt seg, og motorkode for sekundær luftpumpe var kommet frem. Visstnok vanlig at dette systemet soter tett. Det repareres ikke (selv av Subaru), men løses ved å borre noen strategiske hull i rørene slik at sensor som gir feilkodene får lest av riktig trykk selv om systemet er tett) God å kjøre på vinterføre, og permanent firehjulstrekk har noe for seg, men jeg orket ikke alle problemene med den. Dog, dette er bare ett datapunkt. Endret 21. juni 2019 av MailMan13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå