henrikrox Skrevet 16. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2019 HeiFår fiber snart.Det er vel og bra, jeg har egentlig lyst å grave slik at jeg får installert fiber boksen i teknisk rom, men jeg får ikke enkelt dratt kabler her til TV stuen, bare kinorommet.Mitt spørsmål er at fra denne siden:https://www.telenor.no/privat/kundeservice/tvhjelp/oppkobling/t-we-boks-2/velg-kontakt/variant-1-fiber/ Så skal jeg koble opp boksen til ruteren, men kan jeg her isteden bruke en av mesh ruterne? Jeg har mesh wifi med 3 routere, så skulle tro at det ville fungere greit?Hvert mesh har en LAN kontakt på baksiden.Sikkert dumt spørsmål, men greit å vite før jeg begynner å grave. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 16. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2019 Regner med det er IPTV det er snakk om, og ikke RF-overlay. Flere elementer som er avgjørende: - Støtter mesh-løsningen din IPTV-multicast/IGMP fram til en av satellittene via wifi. - Hvis den gjør det, husk at dette er sanntidstrafikk - det vil spise mye wifi-kapasitet. Spesielt hvis du gjør opptak og ser på TV samtidig. Risiko for forstyrrelser i bildet. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 18. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2019 Hmmm...IPTV over wifi er aldri noen bra løsning...hva med homeplugs? Vet ikke hvor langt utviklingen er kommet på disse om dagen. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 20. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2019 Jeg har gode erfaringer med Homeplug. Men du treffer på dem som har veldig dårlige erfaringer også. Det er en del faktorer som avgjør, blant annet i forhold til det elektriske anlegget ditt. Og ikke minst, det kan være stor forskjell mellom homeplug-enheter, bl.a. knyttet til hvor godt de kan filtrere støy og hvorvidt de kan bruke jordleder også. På litt generelt grunnlag virker det på meg som om Devolo sine modeller ofte er blant de bedre. Hvis det er kun til TV dette skal benyttes, vil jo ytelseskravene være avhengig av flere faktorer. Skal du ha en eller flere dekodere koblet til? Skal flere dekodere ha opptaksmuligheter? Hvor sannsynlig er det for tat du tar opp på flere samtidig? Røft kan man vel regne at en TV-kanal tar ~15 Mbps. Ved opptak vil det være flere TV-kanaler som er "i bruk" samtidig. Personlig har jeg lagt nettverkskabler på utsiden av huset i den delen der det var vanskelig (WAF...) å få gjort det innvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå