Nolimits Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 Har nylig kjøpt ny platetopp. Men er ikke så sikker hvordan jeg skal montere støpsel. Er var med kabler, men er det slik at jeg må kjøpe ny strømplugg? Er det mulig å kjøpe Komfyrstøpsel ? Vil denne fungere på alle? Kenneth Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 Vanlige platetopper bruker komfyrstøpsel. Montering er nylig diskutert her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1848261 Lenke til kommentar
Nolimits Skrevet 16. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2019 (endret) Den jeg linket er vell komfyrstøpsel? Vil den fungere? Jeg leste igjennom det innlegget. Men jeg må vell uansett kjøpe ny plugg til veggen? Eller ok å bruke en som er flere år gammel? Endret 16. juni 2019 av Nolimits Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 (endret) Er det mulig å kjøpe Komfyrstøpsel ? Vil denne fungere på alle? Vanlige platetopper bruker komfyrstøpsel. Den jeg linket er vell komfyrstøpsel? Vil den fungere?Svaret er forsatt ja. Du trenger et komfyrstøpsel, også kalt 25 A støpsel og Norwesco. https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/tilbehor-og-andre-hvitevarer/tilbehor-ovn-og-komfyr/A222306/e-zo-stopsel-til-stekeovner Jeg leste igjennom det innlegget. Men jeg må vell uansett kjøpe ny plugg til veggen? Eller ok å bruke en som er flere år gammel?Du mener stikkontakten på veggen? Hvis den fungerer og ikke ser svidd ut eller er skadet, så er det bare å bruke den. Hvis den må byttes, så skal det gjøres av elektiker. Endret 16. juni 2019 av Mr D 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 Men jeg må vell uansett kjøpe ny plugg til veggen? Eller ok å bruke en som er flere år gammel? Hvis det gamle ikke er skadet eller brent/svidd, er det ok å bruke det. Ville åpnet og sjekket at skruene som holder ledningene er passe stramme (koble ut sikringen først!). Lenke til kommentar
Nolimits Skrevet 17. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2019 (endret) Må spørre litt dumt igjen jeg. Er ikke så flink på dette. Om jeg kjøper den kablen med støpsel på. Hvilke nummer skal disse 3 ledningene skrus inn? Regner med N betyr den ene av ledningene, men skal den i skruhull 4 eller 5? Spiller det noen rolle hvilken av de 2? Ledningen som var med på platetoppen hadde 5 ledninge. Betyr det at jeg burde bruke det? Endret 17. juni 2019 av Nolimits Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 (endret) 1 fase har 2 ledninger den ene kalles N og den andre L. N: blå ledning. (andre farger kan være brukt) L: brun ledning. Jord: grønn/gul ledning. Edit: Jeg har ikke helt oversikten på hvordan dette kobles. Endret 17. juni 2019 av Svein M 2 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Må spørre litt dumt igjen jeg. Er ikke så flink på dette. Om jeg kjøper den kablen med støpsel på. Hvilke nummer skal disse 3 ledningene skrus inn? Regner med N betyr den ene av ledningene, men skal den i skruhull 4 eller 5? Spiller det noen rolle hvilken av de 2? Ledningen som var med på platetoppen hadde 5 ledninge. Betyr det at jeg burde bruke det? Å koble kabel i platetoppen er elektrikkerarbeid, ikke gjør-det-selv. Det er kun lov å montere støpsel selv. Ikke noe vits å kjøpe ny kabel når det følger med. Koble etter nederste tegning på side 4. Men uansett: Hvis du er usikker, så sett jobben bort til fagmann. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå