Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min erfaring med Kvalito IT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bestilte for noen dager siden.. men, hvordan går jeg fram med å avbestille uten at jeg får sånn fet regning på 3500 eller lignende?

Huff, detta blir nok bare noe rot!

Kom med gode forslag vær så snill.

Tror jeg ville benytte meg av angrerett her. Men jeg har ikke noe peiling på reglene her. anbefaler deg å sette alle 'kluter' til for å komme deg unna denne bestilingen. Evt. ring ditt lokale forbruker kontor el. Lett om info på angrerett på nette, lover å slikt.. (har letet selv uten å funnet noe konkret).

Men for all del; TA DEG TID TIL Å FINNE EN VEI UT! de timene du bruker på dette vil du garantert ikke angre på..

Kanskje er det noen andre her som vet om angrerett på bestiling av bredbånd?

Evt. Gå til forum ved skoler el. hvor det er advokat studenter som kan hjelpe....

Lenke til kommentar

Til: Erad ->

Angrettloven er gyldig her som alle andre steder! Kvalito HAR ikke rett til å fraskrive seg sitt ansvar! De KAN IKKE skrive på sin hjemmeside at det ikke er ANGRERETT på deres tjenester! Om du har fått tilsendt ANGRETTSKJEMA har du 14 dager å angre på fra datoen du mottok skjemaet. Om du IKKE har mottatt noe ANGRETTSKJEMA er angrefristen hele 1 år! Skriv en mail til Kvalito IT AS og avbestill hele greia! Og det fort som svint! De har ikke noe å fare med! Ta vare på ALL kommuniskasjon for senere bevisførsel! Disse folkene er dønn useriøse! Styr unna...

Lenke til kommentar

Helv... :devil: Linja mi er mer ræva enn EVER etter den forbanna "oppgraderingen" til Kvalito!! ###### linja er Ræva ... Jeg HATER Kvalito !! ****** jeg angrer !! Sitte med denne dritten og ikke slippe unna uten å måtte betale penger... AAARGH.. Dette er _seriøst_ til å grine av.

Lenke til kommentar

Jeg ser jo at mange er misfornøyd med Kvalito her, men har en følelse av at mange av innleggene ikke dreier seg om personlige erfaringer, men snarere om hva man har hørt fra andre...

Min eneste brebånderfaring har jeg med Kvalito, og jeg har brukt dem nå siden Juni i fjor.... De var faktisk de første som kunne tilby bredbånd der hvor jeg bor med unntak av Telenor....

Jeg har hatt noen problemer med dem, men ikke værre enn at de har blitt løst, og hovedgrunnen til at jeg ombestemte meg var faktisk at Telenor ikke klarte å levere mens Kvailto gjorde :-)

1. Bestilte brebånd hos Telenor i forbindelse med en av deres kampanjer... Ble garantert leveranse innen en viss tid og til en avtalt pris. Lykkelig som jeg var bestilte jeg og ventet.... Og ventet.....

2. Telenor dreit i meg, hørte ikke noe mer fra dem, selv etter at den garanterte leveringstiden gikk ut......

3. Fikk tilbud fra Kvalito på jobben og bestilte der i steden, dritt lei som jeg var av å vente på Telenor....

4. Mottok modemet vel en uke før avtalt installasjon og koblet opp....

5. Dagen kom og ingenting skjedde... Ringte Kvalito som omgående svarte på telefonen uten å ha så mye fornuftig å si.... Ba meg vente en dag til for sikkerhetsskyld...

6. Ringte igjen neste dag, hadde fremdeles ingen forbindelse.... Ble fortalt at Telenor ikke hadde koblet meg opp....

7. Ble forbannet og ringte Kvalito igjen.... Vedkommende som tok telefonen lovte meg hurtig tilbakemelding, og jeg ventet og ventet... Endte med at jeg skrev en ganske sur e-post og sendte den etter en times tid....

8. Etter at e-posten var sendt og jeg satt der å testet, funket alt plutselig.... Ringte så til Kvalito og ba om unnskyldning for den ubehagelige e-posten... Dette var på kvelden, og linjen var fikset....

Elllers fikk jeg en oppringning fra et inkasso selskap i forbindelse med en faktura som ikke var betalt, men det var ikke verre enn at det løste seg med litt velvilje... Etter at betalingen var dokumentert fikk jeg en hyggelig tilbakemelding både fra Kaj og inkasso-selskapet om at saken var ute av verden....

Så langt fungerer Kvalito veldig bra for meg, og jeg kommer til å fortsette med dem så lenge jeg er fornøyd :-)

Lenke til kommentar

Angreretten er ganske simpel egentlig.

Som romsdal sier;

Har de ikke envnt Angrerett i kontrakten så er den på 1 (et) år. Ellers så bruker de fleste selskaper 14 dager o.l. De kan ikke skrive seg vekk ifra den.

Derfor har vi Avidi endrert våre kontrakter for over 1 årsiden , da dette ikke var nevnt.

Har nå lest mye her, og kjenner 2 som har hatt kvalito, han ene gikk tilbake til bluecom mens han andre er psykisk lei av alt maset og lever heller videre med en linje som gir 70% av hastigheten.

Lenke til kommentar
Jeg ser jo at mange er misfornøyd med Kvalito her, men har en følelse av at mange av innleggene ikke dreier seg om personlige erfaringer, men snarere om hva man har hørt fra andre...

Latterlig å komme med sånt fordi du har hatt god erfaring med de.

"jeg har ikke hatt problemer, derfor sitter alle andre å sprer rykter" :roll:

Dette er ikke noe unikt for dette forumet, samme hvor dette blir tatt opp er det et stort flertall av misfornøyde kunder som alle har nogenlunde samme erfaringer.

Jeg har iallefall erfaring med de og måtte betale masse penger for å slippe å ha de som ISP selv om de ikke klarte å levere produktet.

Skjønner godt at du er fornøyd siden du ikke har hatt de store problemene, men hvis du en gang opplever det er jeg overbevist om at du vil skrive din frustrasjon her etterpå :)

Lenke til kommentar

Min eneste brebånderfaring har jeg med Kvalito, og jeg har brukt dem nå siden Juni i fjor.... De var faktisk de første som kunne tilby bredbånd der hvor jeg bor med unntak av Telenor....

Jeg har hatt noen problemer med dem, men ikke værre enn at de har blitt løst, og hovedgrunnen til at jeg ombestemte meg var faktisk at Telenor ikke klarte å levere mens Kvailto gjorde :-)

1. Bestilte brebånd hos Telenor i forbindelse med en av deres kampanjer... Ble garantert leveranse innen en viss tid og til en avtalt pris. Lykkelig som jeg var bestilte jeg og ventet.... Og ventet.....

2. Telenor dreit i meg, hørte ikke noe mer fra dem, selv etter at den garanterte leveringstiden gikk ut......

3. Fikk tilbud fra Kvalito på jobben og bestilte der i steden, dritt lei som jeg var av å vente på Telenor....

4. Mottok modemet vel en uke før avtalt installasjon og koblet opp....

5. Dagen kom og ingenting skjedde... Ringte Kvalito som omgående svarte på telefonen uten å ha så mye fornuftig å si.... Ba meg vente en dag til for sikkerhetsskyld...

6. Ringte igjen neste dag, hadde fremdeles ingen forbindelse.... Ble fortalt at Telenor ikke hadde koblet meg opp....

7. Ble forbannet og ringte Kvalito igjen.... Vedkommende som tok telefonen lovte meg hurtig tilbakemelding, og jeg ventet og ventet... Endte med at jeg skrev en ganske sur e-post og sendte den etter en times tid....

8. Etter at e-posten var sendt og jeg satt der å testet, funket alt plutselig.... Ringte så til Kvalito og ba om unnskyldning for den ubehagelige e-posten... Dette var på kvelden, og linjen var fikset....

Elllers fikk jeg en oppringning fra et inkasso selskap i forbindelse med en faktura som ikke var betalt, men det var ikke verre enn at det løste seg med litt velvilje... Etter at betalingen var dokumentert fikk jeg en hyggelig tilbakemelding både fra Kaj og inkasso-selskapet om at saken var ute av verden....

Så langt fungerer Kvalito veldig bra for meg, og jeg kommer til å fortsette med dem så lenge jeg er fornøyd :-)

Ærlig talt! ingen ting stygt sagt om deg; men slik du beskriver Kvalito her oppfatter jeg som pisspreik! :cry:

Du skriver jo sjøl hvordan du måtte purre på dem får å få varen du bestilte...

Du var 'heldig' som klarte å ordne det i rimlig tid uten noen spesiele tap. Og det å sende ut inkasso/regniger uten grunnlag kan være kjipt nok..

Og dine påstander om at det ikke er så mange her som har med kvalito å gjøre har du ikke noe grunnlag til å si. Selv så hadde jeg Oppringt/ISDN oss dem i sommer (før jeg fikk SDSL oss Catch) og ja de var hygglige, hadde bra support. men det jeg etterhvert fant ut at de var så jæ'''la falske å løy meg rett i tryne og sendte meg feil regniger og gjorde seg vansklige på alle mulige måter!

Nei, kommer aldri til å ha noe mer med dem å gjøre.

Grrrr! :devil:

Lenke til kommentar

Nå har jeg sittet og lest på dette forumet og på ocshoot.no i lang tid om denne saken (skulle vært i seng for lenge siden). Denne tråden fortjener å bli satt permanent på topp av "siste fra forum"-lista! Kvalito fortjener så mye dårlig omtale som mulig. Da går de forhåpentligvis konkurs og vi er kvitt det som for meg ser ut til å være den mest useriøse internettleverandøren i Norge.

Lenke til kommentar

Så sitter jeg her igjen dah.. På jobben om morran og skriver mail til Kaj. Kaj har akkurat svart meg på noen mails som jeg sendte han sist linjen var nede. (kaj liker det. Han må nemlig få feilmeldingene sine på mail. Får han ikke feilmaldingene av linja på mail, så kan han ikke gjøre noe. ) Det er såvidt jeg får logga meg på hotmailen og pasta inn i en mail, det jeg har skrevet i notepad. Jeg ser på de svar som jeg får av Kaj, at han er mer interessert i å snakke om at jeg ikke skal være så skuffet over produktet hans, enn det han er i å snakke om hva som ev. er løsningen på problemet. Jeg lurer på om det dels kan skyldes det faktum at jeg Kaj rett og slett ikke husker hvem jeg er.. Når jeg ser etter, så kan det faktisk se slik ut... Mannen hår så mye å gjøre at han rett og slett ikke klarer å holde tråden. Det kan jeg skjønne.. Med det er meget tydelig at det er noe i andre enden av min mailkorrespondense som holder på å revne. Og det er dessverre min "ISP" Kan åsså se ut til at han ikke har lest alle malene som jeg har sendt.

Mao. Det spørs om om ikke Kaj "mister" en god del av mailene som kommer inn i kaoset for å holde tritt med strømmen.. Ja ja... jeg får nå sende en mail til for å melde "hvordan går det med dette da kaj" "kommer du noen vei?"

Lenke til kommentar

Angrerettskjema?? HÆ?? :D

Men til saken.. Jeg bestilte på webshoppen deres, et abbonement 1024/384

+ en sånn psycho adsl modem/router/switch/brannvegg ting.

Alt som kom er "takk for din bestilling" på siden når jeg var ferdig.. har ikke oppgitt mailen min, bare telefon nummeret og hvor jeg bor og sånt.

Kontrakt? hvor kommer det inn i bildet da? :)

Så, hvordan skal dem ha klart å sendt meg angrerettskjema da? i posten? mener dere at hvis jeg ikke har fått sånn skjema til nå, så har jeg angrefrist på ett år? Da skal jeg nå sende inn en mail om at jeg bruker angrefristen og avbestiller hele greia. Men, angreretten gjelder jo bare 14 dager ETTER (eller 1 år hvis dem ikke sendte med slik skjema?) at jeg har fått varen,

så hvordan fungerer det da? Nå som jeg ikke har fått noenting enda?

Men jeg her HELT overbevist på at dem kommer med den 3500 cash tingen :no:

så jeg må sikkert ha noe som dokumenterer at jeg kan bruke angrefristen..

Noen som har noen forslag?

Takker for all hjelp.. for hvis dem er slik som det kommer fram her.. så vil jeg nesten sitte her med dialupen min inntil videre.

Endret av Erad
Lenke til kommentar

Det som er gøy nå, er at Kvalito har oppdatert websidene sine under bestilling der de linker til to dokumenter som omhandler markedsføringsloven samt et dokument som omhandler overhead, som om dette skulle gjøre tingene mer legitimt. De oprererer enda med villedende priser, villedende hastigheter, feilfaktureringer og fraskriver seg ansvar.

Hvis en leser disse dokumentene Kvalito refererer til så står det enda klarere at Kvalito villeder nye kunder med manglende informasjon på at produktet de leverer ikke holder mål. Å linke til disse dokumentene blir enda mer villedende markedsføring.. som om at "ja vi har jo linker til disse lange pdf-dokumentene med masse tørt stoff, så hvis du ikke greide å få med deg paragraf 7 index 2 i dokument x så er det ditt ansvar".. Hvorfor ikke bare skrive på websidene sine at "våre produkter holder ikke oppgitt hastighet da x antall kbit/s faller bort pga overhead" slik at folk ikke blir lurt? Det er dette forbrukerombudet krever.

Andre leverandører leverer jo korrekt hastighet ut ifra opplyst hastighet, så å skylde på andre og såkalt overhead (i etterkant) er uakseptabelt. Fiks opp selv og slutt å skyld på andre! Jeg betaler ikke for et produkt jeg ikke har fått.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg vil gjerne komme i kontakt med alle dere som har hatt personlige problemer med Kvalito IT - enten som kunde, tidligere ansatt eller annet.

Prøver å finne ut av om dette er noe å lage en sak utav.

Mvh Janne

Kan du ikke bare lese litt. Det er flere tråder som går på det samme her på forumet. Send en PM til de som du vil snakke med. Finner en del her som er både godt dokumentert og kan ta ting i en saklig tone.

mvh

Ståle

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg vil gjerne komme i kontakt med alle dere som har hatt personlige problemer med Kvalito IT - enten som kunde, tidligere ansatt eller annet.

Mvh Janne

Hmmm, hvor er kontaktinformasjonen din da? Og hvorfor sløyfe etternavnet?

Er dette seriøst?

Lenke til kommentar
Hei!

Mvh Janne

Janne. Gi meg en e-post adresse som jeg kan sende infomasjon til så skal jeg sørge for å sette deg i kontakt med flere som har og har hatt prolemer. Med og uten advokat. Send meg en melding!

Lenke til kommentar
Tror du virkelig at mesteparten av de som skriver inn her ikke har erfaring med det de skriver?? I så fall er dette forumet like useriøst som Kvalito IT!

Beklager om det virket slik... Utgangspunktet mitt var at jeg har relativt gode erfaringer med Kvalito.... Andre har tildels svært dårlige....

Ta en titt under Internett & Nettverk... Her finnes det en mengde andre med erfaringer også, og alle ISP'er har fått sitt, enten de heter NexGenTel, Bluecom, Kvalito eller hva det nå måtte være...

I denne tråden postet jeg et relativt postivt innlegg for Kvalito, og hva skjer? Nei, dette er en "Hate Kvalito" tråd, og den er så jævlig dårlig at noen må ty til personangrep for å komme i mål...

Har ikke med deg å gjøre, men et par andre svar jeg har fått...

Lenke til kommentar

Latterlig å komme med sånt fordi du har hatt god erfaring med de.

"jeg har ikke hatt problemer, derfor sitter alle andre å sprer rykter" :roll:

Dette er ikke noe unikt for dette forumet, samme hvor dette blir tatt opp er det et stort flertall av misfornøyde kunder som alle har nogenlunde samme erfaringer.

Jeg har iallefall erfaring med de og måtte betale masse penger for å slippe å ha de som ISP selv om de ikke klarte å levere produktet.

Skjønner godt at du er fornøyd siden du ikke har hatt de store problemene, men hvis du en gang opplever det er jeg overbevist om at du vil skrive din frustrasjon her etterpå :)

Synes egentlig det er like latterlig og anta at alle andre har problemer fordi du har hatt det????

Dessuten innbilte jeg meg at dette var en tråd for erfaringer, og at folk kunne få si hva de mener uten å drukne i all den dritten du føler det rettferdig å pøse ut?

Lenke til kommentar
Hei!

Mvh Janne

Ikke noe vondt ment, men man trenger nok ikke akkurat å være den skarpeste kniven i skuffen for å finne ut at dette er en bra sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...