paalernspaalern Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 [quote name='kalkulatoren' date='16/01/2004 : 01:26']Romsdal: Du skjønner at det er bare forbrukerrådet som har misforstått loven, du burde ringe til Kai og hvis han har tid så kanskje han gidder å forklare deg hvordan en egentlig skal forholde seg til den. Vanvittig historie du kommer med - men du må jo skjønne at kvalito ikke kan bare kan la deg forlate de uten at du har erstattet båndbredden på serveren deres når du bestilte, feks med en mindre donasjon på 3500kr. Privatkundene taper de jo penger på - det er jo noe de bare yter til samfunnet som en public service for at de er kjempesnille. Er jo ikke deres problem at du er en sånn sullik at du ikke greier å gå i butikken og kjøpe deg modem og kabler og stikke opp i sentralen og koble ting riktig.[/quote] He he... DETTE er et svar ifra en' på Kvalito - jeg kjenner igjen tonen. Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) Glemte å legge til: 1. Kvalito har ikke betalt sine leverandører og derfor fått stengt linjer ved noen anledninger. (bekreftet av dem selv til kunder på en plass som heter Finnsnes) 2. Kvalito sier på sine support sider først at det er et problem med telefon sentralen som de fikser, deretter sier de samme dag at det er problem med omlegging til nytt system. Jeg mistenker at de rett og slett ble avstengt grunnet manglende betalinger eller at telefonsentralen ble tatt tilbake av en leverandør. Dette styrkes også av en reportasje i Adressa.no hvor det rapporteres at de hadde store økonomiske problemer i perioden. 3. Kvalito skylder på Telenor i mange tilfeller, men etter som jeg hører (fra ubekreftet hold) er problemet at de har bare en viss kreditt hos Telenor og at når de ikke har betalt denne så stoppes utførelsen av nye installasjoner inntil det er løst. Noe som kan forklare mange av de manglende installasjoner som jeg nå har lest om. Vil få legge til at jeg som kunde faktisk hadde vært meget lojal dersom Kvalito hadde vært åpne om sine problemer, og at jeg da selv ville vært mer fornøyd selv med de samme problemer som jeg har opplevd. Hadde de også sagt til en del kunder at de ikke fikk nye routere fordi de var i en litt vanskelig situasjon, så tror jeg mange kunne tenkt seg å forhåndsbetale for å avhjelpe kvalito's likviditetsproblemer. Og best av alt, jeg har byttet leverandør i dag, så takk og pris slipper jeg å slite med dem lengere. Endret 16. januar 2004 av Hawkie Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 sdhild99 hvordan går det med saken din og din nye ISP ? Tror jeg kommer til å bytte når 12 mnd perioden er over. P.g.a dårlig ping og problemer mot hjemmekontor løsning. Får ikke kontakt med en spesiel IP adresse. mvh Ståle www.boxer-samson.net Kvalito har jeg gitt opp. Med BlueCom går det fint. Det er visse områder de kan forbedre seg på, og det har jeg gitt dem tilbakemelding om. Jeg opplever å bli tatt seriøst! De ringer tilbake hvis de har sagt de skal det. Alle er hyggelige og behjelpelige. De har for tiden litt problemer med å levere meg et modem. Heldigvis har jeg et privat modem som jeg benytter. Jeg får også varene. Bildet viser en download på stabile 250KB/s, mens jeg har en upload på 90KB/s. Det er mulig at jeg ikke får helt maksimal hastighet hvis jeg drar fullt begge veier samtidig. Men jeg er rimelig godt fornøyd. 250KB/s * 8 = 2000Kbps = 2Mbps - og det er det jeg betaler for BlueCom anbefales Lenke til kommentar
Flens Vrangnæs Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Dette var litt spennende... Jeg bestilte ADSL fra Kvalito i går, og alt virket fint og flott, men nå begynner jeg å lure. Likevel velger jeg å ta det hele med knusende ro, i hvertfall til jeg får, evt ikke får linjen. Dessuten så jeg at en her på forumet snakket varmt om "seriøse" bedrifter som Telenor, så... Skulle det vise seg at også jeg må kjempe for å få det jeg har bestillt, er det i grunn helt ok; jeg har nemlig en krangle-med-bedrifter-fetisj, som ut i fra det jeg har lest her, virkelig vil få noe å bryne seg på. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Dette var litt spennende... Jeg bestilte ADSL fra Kvalito i går, og alt virket fint og flott, men nå begynner jeg å lure. Likevel velger jeg å ta det hele med knusende ro, i hvertfall til jeg får, evt ikke får linjen. Dessuten så jeg at en her på forumet snakket varmt om "seriøse" bedrifter som Telenor, så... Skulle det vise seg at også jeg må kjempe for å få det jeg har bestillt, er det i grunn helt ok; jeg har nemlig en krangle-med-bedrifter-fetisj, som ut i fra det jeg har lest her, virkelig vil få noe å bryne seg på. Takket være slike som deg så får slike firma overleve! Ok litt slem nå. Men kom tilbakers om et par månder og fortell mer om hvordan linje/kundeservice etc er.... Når du må ringe å purre på at de må rette regniger. De sier; jada det er fixet! så går det et par uker så får du samme feil regnigen igjen. De er høflige og lover å fixe... Ikke lett å kvarulere med folk når de bare viser falsk høflighet tilbakers.. Du slå, og de bare setter det andre kinne til... Slikt er jæ*** provesernde i lengden. Om du aldri så mye liker å kvarulere med dem.. De gidder ikke bli provesert av deg alikevel.. De bare overser deg Lenke til kommentar
Romsdal Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Er det noen som kan si meg HVA kundesopport er?? Tror jeg må ha misforstått fullstendig! Og hvem som misforstår lovverket gidder jeg knapt kommentere.... Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Flytt til Nord-Norge, for Kvalito Nord er mye bedre enn Kvalito Sør.... Stemmer ikke i det hele tatt. Ustabil linje og hastigheten er langt fra hva den skal være. I starten tilbød jeg meg å sjekke hastighet på linja mot kvalito's ftp-server for å ekskludere mulige feil utenfor kvalitos kontroll, men som svar at "Vel, det er strengt tatt ikke akkurat jobben vår" ..men at en kar skulle se på dette senere. Fikk selvfølgelig ikke noe konto. Ellers har de fakturert meg feil (selvfølgelig for mye) og hva det faktureres for er både rotete, feil og for høyt. Har gitt de mange sjanser for å rydde opp, men nå er det nok. Jeg har grafer over tilkoplingshastighet som viser trenden på linja over tid ved mange forskjellige datoer som viser variabel/mye lavere hastighet enn spesifisert + avbrudd både mindre og større Kvalito leverer ikke! Styr unna dere som enda ikke har bestilt! Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Haha, dette er morsomt Igår så satt jeg faktisk og lurte på om jeg skulle bestille kvalito bredbånd når vi flytter... idag Helt til jeg kom på at jeg har en kamerat som har jobbet der, som sa "aldri kjøp noe av kvalito" en ting er at sjefen er helt blåst (kai) en annen ting er at hele bedriften kjøres av en gjeng med uerfarne fjortisser, ja bortskjemte og... som kommer og går når d passer de selv... Når jeg ble kjent med kvalito var de ikke et bredbåndsselskap, hvordan de har blitt d... nei, d kan jeg faktisk ikke skjønne i d hele tatt, og serverene som er borte tipper jeg er forsikringssvindel hehe.. Er d rart at de ikke har system i ting...? Unnskyld min usaklige oppførsel, men jeg har snakket med disse folkene, og jeg bærer med alle som har hatt kontakt med de... med få unntak... Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Sånn som dere skriver d høres Kvalito ut som Aetat når d gjelder utbetalinger, like vanskelig, og de lover å hjelpe hver gang selvom d som oftest ikke skjer en dritt.. Bluecom på sin side har jeg bare hørt positivt om, men jeg lurte på om jeg skulle bestille et NGT alpha (1024/256) abonnement... Noen som har noen erfaringer med disse ngt abonnementene? Lurte på om jeg Evt. skulle bestille BKK , da huset jeg flytter til ligger 10 meter unna en sentral, i et nyutbygget felt, som d står bkk på.. Er d foresten noen som vet om dette har noe å si? om jeg kan velge annet bredbånd elns pga lengde til sentral? Og har d egentlig noe å si at d står bkk på sentralen...? hvem eiern? MVH meg Lenke til kommentar
Blinladen Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Nei! folkens, betal heller noen kroner extra å få en seriøs ISP. Du får hva du betaler for. (sa en av dem som skrev her). Det er godt skrevet. Jeg har en kjøreregel. Jeg kjøper aldri den billigste minnebrikken, jeg kjøper aldri kjøttvarer som er kanonbillig, jeg blir ikke venner med folk som ikke stiller noen som helst krav. Jeg tar rett og slett ikke ting som er for enkle. Hvis jeg velger noe mer influkt eller noe litt dyrere, så vet jeg at det stilles mer krav fra både min og den andre parts side. På den måten eliminerer jeg vekk mange problemer her i hverdagen. Det var en gang en politiker (statsråd) som sa at vi måtte kreve billigere priser av blant annet matvarekjedene. Hva tjente vi som forbrukere på dette? tja. kanskje like mange produkter, og kanskje billigere produkter?, men var det de samme produktene? eller var de blitt dårligere eller kopiert? Dere får tenke på den Jeg holder meg nå til min filisofi:) kjøp alltid det midt i mellom Hilsen meg Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg har en kjøreregel.(masse fine ord)... Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Om noen lurer på om hvilken ISP som leverer varene så kan jeg sterkt anbefale Catch.no de lever mye produkter til store bedrifter har veldig bra linjer. Du betaler noen få kroner mer her, men så får du det du betaler for + litt til.. Har selv hatt dem nå en tid og kan kun si godord om dem. Ellers så har jeg hørt mye fint om BlueCom. Telenor er da også stabilt både på linjer og sevice etter det jeg er blitt kjent med. Med hakken oss dem er jo deres enorme griskhet og 1mbit downloads grenser... Har nå hatt kundeforhold odd CyberCity, Telenor, Tele2, Kvlito, Tiscali og hele gjengen har sine STORE minus... Noen av dem burde ikke hatt lov til å drive butikk! Nei Kjøp kvalitet til gode pris. Finnes mange gode tilbud som også = Kvalitet! At man ikke skal kjøpe ting som er superbiligt blir jo litt dumt, kommer jo veldig an på hva det er og hva du forventer av det. Feks. så kjøpte jeg meg en stikksag til 99,- kroner en gang den gjorde min lile jobb utmerket og har aldri hatt bruk for den etter på.. Om jeg derimot skulle brukt den ofte og regelmessigt så hadde seff kjøpt en med litt mer kvalitet.... Lenke til kommentar
magnus99 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 De som sier at Kvalito er seriøse, her er en flott historie: Jeg jobber på en bedrift på Finnsnes i nord Norge. Her var kvalito på salgsrunde og solgte 15 bedrifts og privatlinjer på SDSL basert på Catch linjer. Alle vet at kvalito fakturerer kvartalsvis med forfall lenge FØR perioden begynner. Den 11. august ble ALLE Catch linjene til kvalito stengt, inkludert min egen private og bedriften jeg jobbet på sin. Kvalito hadde ikke betalt regningen til Catch. Finnsnes er et lite samfunn, jeg har snakket med de fleste som hadde SDSL fra kvalito som ble stengt. INGEN har fått igjen pengene og vi får FORTSATT regninger fra Kvalito med trussel om inkasso! I november fikk jeg regning for 1. kvartal 2004 (jeg har ikke hatt linjen siden 11. august...) Jeg ringte ned til alles kjære Toftner igjen. Fikk beskjed om at jeg bare kunne glemme regningen. Jeg tenkte "dette er som vanlig pisspreik". Og ganske riktig: I forrige uke fikk jeg inkassovarsel for en linje jeg ikke har. Det har også de andre på finnsnes gjort. Om kvalito får stengt telenorlinjene, hva skjer da? Ingen av oss har fått igjen pengene, vi hadde betalt for linjene frem til 1. oktober. Kvalito er gjennomførte kjeltringer, det kan jeg dokumentere! Blir telenorlinjene deres stengt, kan alle se langt etter pengene! velg heller catch eller www.directconnect.no. Seriøse og god kvalitet og ingen frekke, uhøflige folk som har økokrim, fylkesskattesjefen og andre på besøk ofte! Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Hvis sentralen din går på 2mbit og du har 2,3 mbit linje ville ikke du hatt mer en max 1mbit inn og ut. Dette fordi "modemet" sync'er mot sentralen for å finne optimal hastighet inn/ut (synkron vettu) uten tanke på det som er konfigurert på sentralen. Her gjør altså modemet en jobb for å sikre at du får lik hastighet inn og ut. Du vil altså ikke kunne oppleve å få 2mbit ned, men kun 0,5 mbit ut. Så hvis sentralen IKKE er oppgradert ville du hatt i underkant av 1mbit inn og ut. (noe overhead vil oppstå). Hvis sentralen er oppgradert til 3mbit ville du fått rett under 1,5 mbit. Ved 4 mbit på sentralen ville du fått i underkant av 2mbit inn og ut. (tipper 1,9mbit, igjen overhead mellom ATM og ethernet) For at du skal få 2,3 mbit må altså "sentralen" være minimum 5mbit. Påpeking av eventuelle feil som jeg skriver mottas med takk. Synkron og Asynkron har vel mest med hastigheten som leveres. Om den er lik opp og ned eller ikke. Det du tenker på er vel om det er full eller halv duplex. Lenke til kommentar
gundik Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) http://kvalito.no/news/news.aspx?pubid=804...f5-8ad21313ae71 Høres jo sannsynlig ut... PS! Grunnen til at dette kan skje er jo at de slipper unna med det, gang på gang. Hadde de blitt stilt til veggs hver gang de prøvde å tyne kroner ut av alle som ville si opp sitt abonnement hadde det stoppet av seg selv. Slike folk er verdt å kjempe mot. Endret 19. januar 2004 av gundik Lenke til kommentar
Erad Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 ÆSJ!!! Og jeg som akkurat bestilte 1025/384 linja deres! HA, dem får ikke en skit penger av meg før jeg SER at linja, modemet og alt anna er oppe og går! Ble jeg kvalm nå?? Lenke til kommentar
magnus99 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 ÆSJ!!! Og jeg som akkurat bestilte 1025/384 linja deres! HA, dem får ikke en skit penger av meg før jeg SER at linja, modemet og alt anna er oppe og går! Ble jeg kvalm nå?? Hehe Det er jo det som er en av problemene folk har med kvalito: Urettmessige krav! Regninger får du garantert! Avbestill linjen nå og bestill fra noen andre! Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Nettopp, når man først har fått alt og ser at det ikke fungerer, det er da ###### er løs. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Et lite 'cut' fra kvalito sine skryte sider! --> Vi bruker store ressurser på kundesupport. Dette for at du som kunde skal sitte igjen med en positiv erfaring, og kunne føle deg litt spesiell, når du velger Kvalito IT som din bredbåndsleverandør. --< De skriver; "føle deg litt spesiell" JA jeg vil tro at folk som sitter med skjegget i kvalito sin innbox føler seg meget spesiele... Blir helt sjokkert av å lese alt som de prestere å si/skrive til folk.. Dagen da kvalito går til skifteretten er vel ikke så langt unna håper jeg. Skal sprette min beste vin da... Nå må folk våkne og velge skikklige ISP! Ikke gå blind på pris og annet svada.. Lenke til kommentar
Kvalihor Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 ÆSJ!!! Og jeg som akkurat bestilte 1025/384 linja deres! HA, dem får ikke en skit penger av meg før jeg SER at linja, modemet og alt anna er oppe og går! F-O-R-T-E seg å avbestille Erad. Som Magnus9 sier... Regninger får du garantert. Så fort deg mest du ennå har muligheten til å komme deg unna... Det er ikke kult å sitte å tenke "Why did i not take the blue pill" ? Særiøst mann... kom deg vekk fra de Kaj og Kim. (kvalito) de er BARE ute etter å lure deg.. Ingen som vil bli lurt. Kjøp fra noen som driver seriøs butikk !!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå