Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min erfaring med Kvalito IT


Anbefalte innlegg

angående shdsl fra bluecom:

 

jeg har også det samme produktet, og den samme bridgen. mye dilldall her.

jeg har gjentatte ganger mailet med bluecom om at jeg har redusert linjehastighet, jeg får rett og slett ikke det jeg betaler for.

 

linja mi ligger tett oppom 2mbit/s den også, men tett oppom 2mbit/s er ikke det jeg har betalt for. det er 2,3mbit/s jeg har betalt for. om du sammenligner shdsl fra bluecom med shdsl fra catch ser du en helt vannvittig ytelsesforskjell.

 

prøv bare å dra ned filer i full pupp og så dra opp i full pupp samtidig (!) - det er helt latterlig. jeg erfarer at jeg får lastet ned kjempekjappt, men idèt jeg gjør det synker ut hastighet. kunne du tatt å prøvd dette og sendt meg en melding? det hadde jeg satt pris på, for å sjekke om andre erfarer det samme problemet. det er ikke mange som har det sinnsyke dyre shdsl tilbudet fra bluecom her i landet..

 

(det som er greia med mitt opplegg er at hele sentralen går på 2mbit med meg som en 2,3mbit shdsl kunde og en annen med 1mbit kunde - de sier de har oppgradert den, men jeg tviler. har hatt de samme testresultatene helt fra start av).

 

men uansett, kvalito er piss på ei stega. kompis av meg har bestilt adsl, og det er ikke samkjøring i det hele tatt. fikk modemet 1 uke for seint, og når han da fikk det viste det seg at telenor ikke hadde routa linja til kvalito (ellernoe i den dur, kvalito skyldte på telenor iallefall).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

virker som om kvalito prøver og ri på telenor er ikke no bølgen og derfor skylder på dem... å virker ikke linja de, nei det er nok telenor sin feil.. selv om du er kunde hos oss kvalito så er det nok telenor sin feil.. for vi er perfekte og jør aldri feil... ******.. sier vi ddoser hele kvalito..så kan de sitte der med fingen i raua og klage på telenor.. svindel pakk

Lenke til kommentar

er kunde hos kvalito IT Dial-Up

 

har ikke hatt noe negativt med dem, det eneste er at de kuttet ned online tiden fra 24 til 7timer per dag...uten forvarsel!

 

mm...når jeg tenker over saken er den ganske ille...! :(

Endret av nord
Lenke til kommentar

Viss dere er lure så sprer dere denne saken videre over alt sånn at alle vett hvor dårlig denn ISP'en egentlig er. Det går bare ikke an å holde på sånt så det her ! blir så forbanna av slik oppførsel :angry:

 

Tv2 hjelper deg tror jeg kanskje ville vært interesert i å lage sak av det :) hadde vært toppers å sett selskapet gå i grus ! :devil:

 

EDIT: lest her å der om erfaringer med selskapet.. å jeg spør, er det NOEN der ute som har opplevd noe positivt med selskapet? hele dritten er en stor skandale :thumbdown:

 

 

*sprer url til threaden som bare juling*

Endret av z1nox
Lenke til kommentar
Viss dere er lure så sprer dere denne saken videre over alt sånn at alle vett hvor dårlig denn ISP'en egentlig er. Det går bare ikke an å holde på sånt så det her ! blir så forbanna av slik oppførsel  :angry:

 

Tv2 hjelper deg tror jeg kanskje ville vært interesert i å lage sak av det :) hadde vært toppers å sett selskapet gå i grus !  :devil:

 

EDIT: lest her å der om erfaringer med selskapet.. å jeg spør, er det NOEN der ute som har opplevd noe positivt med selskapet? hele dritten er en stor skandale  :thumbdown:

 

 

*sprer url til threaden som bare juling*

også? det er viktig at ikkje andre lures til og bruke kvalito som sin ISP, vis dei vil ha ein problem fri isp, samtidig må vi informere dei som vil ha ein problem ISP til og velge kvalito... sånn er livet!

 

Edit: ok, leste litt feil... men men...

 

 

Sjekk den drifsloggen da... det er no nesten noke kvar eineste dag som er feil.

 

 

telecom_0401.gif

 

 

 

Vis bildet går treigt og laste, så er det fordi det er på kvalito it sine servere... l00k they are all black...

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Vis bildet går treigt og laste, så er det fordi det er på kvalito it sine servere... l00k they are all black...

Dette bildet er fra 2001, da hadde Kvalito ingenting med Tele2000 og gjøre.

Jeg har brukt Tele2000 i flere år og har aldri hatt noe og klage på i så måte.

Lenke til kommentar

jeg er egentlig ganske fornøyd med kvalito jeg da men.. deilig med ubegrensa dynamiske iper.. men hastigheten har vært ###### sjøl den siste tiden, men det blir fiksa den 12. januar.. så jeg bare gleder meg til det..

 

men før de fikk for mange kunder, hadde jeg god speed og alt var fryd og gammen.. fikk mine 2mbit og slikt

Lenke til kommentar

Lest igjennom alt er nå og er mildt sagt sjokka!

 

At det går an å levere så dårlig kundeservice hadde jeg aldri trodd.

 

Bare synd du ikke fikk det samme svaret som meg da jeg ringte Enitel.

"Hvis du ikke fornøyd kan du bare si opp og bytte nettleverandør"

 

Jeg ble stum og tenkte meg litt om og sa: "Jeg skal tenke på saken for se åssen dette går".

 

Etter par dager hadde jeg tenkt og kommet fram til å si opp linja.

Dette gikk uten problemer. Noe som jeg stussa på. Fordi jeg hadde igjen 5mnd av bindingstida mi. Men det gikk greit og uten kostnader.

 

Gikk derfor over til Telenor på ISDN-linje og var fornøyd, etterhvert som bruket økte gikk jeg over til Chello Kabel-bredbånd og var fornøyd.

 

Jeg hadde faktisk lite problemer med Chello. Itillegg får man tildelt eksterne ip-adresser så mange man ville. I kontrakta sto det vistnok at dette ikke var lov, men ingen som sa noe. Men da jeg flyttet kunne jeg ikke bruke CHello mer. Og dermed falt valget på NextGenTel. Er stråelnde fornøyd her også. Selv om jeg savner eksterne-ip-adresser.

 

Men til trådstarter: Jeg føler med deg. Herlighet. Kan nesten ikke tro det jeg leser.

Lenke til kommentar

Uff jeg får vondt i magen når jeg leste dette. Har selv hatt en lignende case mot NGT men der vant jeg og slapp å betale regning på 6k.

 

MRK Jeg digger NGT, ADSL som jeg hadde fra dem var perfekt men når jeg byttet til SHDSL så fikk jeg et lite hælvete.

 

Stå på videre og ikke gi deg. Du kan bruke de 4000,- på noe annet!! :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fra Itavisen speedometer:

 

Kvalito IT AS Kvalito SDSL 2 Mb/s (2049/2049) 798 40 1249 0.64 1.28

 

OMG!

en 2mb linje med snitt nedlasting på 798??

mener det er ett snitt under 1mb, hva er det for noe?

Sakelig egentlig.... Har ikke bredbånd selv, men det kommer snart(firstmile)

Hadde dette skjedd meg hadde jeg ringte forbruker rådet med engang!!!

 

PS!

her finner du masse informasjon om klaging ;)

 

http://www.forbrukerradet.no/

Lenke til kommentar
jeg er egentlig ganske fornøyd med kvalito jeg da men.. deilig med ubegrensa dynamiske iper.. men hastigheten har vært ###### sjøl den siste tiden, men det blir fiksa den 12. januar.. så jeg bare gleder meg til det..

 

men før de fikk for mange kunder, hadde jeg god speed og alt var fryd og gammen.. fikk mine 2mbit og slikt

Er du virkelig så blåøyd og naiv at du tror på den? Sjekk driftsloggen deres for svingende. Feil loves rettet til den og den datoen, men skjer det? (Tips: Svaret starter på N og slutter på EI.)

 

Har nå endelig fått kvittet oss med Kvalito ute hos en kunde av meg, og må bare si at en sånn holdning som Kvalito presenterer overfor kunde, det har jeg aldri opplevd maken til. Jeg har vært i andre enden tidligere og solgt varer til Kvalito, men at de skulle være like rotete i sin omgang med kunder som de var med oss som leverandør, det hadde jeg ikke trodd.

 

Det er noe alvorlig feil en plass når man ringer og klager på dårlig oppetid/ytelse på linja, for så å bli møtt med beskjed om "at hvis Kvalito skulle leve opp til de kravene kunden (altså meg) stiller til oppetid og ytelse, så ville de ikke tjene penger." Jeg sier bare en ting, jeg. Useriøst.

 

Er det ellers noen som har sett noen lovnad om hvor mye hastighet man skal kunne kreve for de ulike linjene hos Kvalito? Noen lovnad om forventet oppetid? Anyone?

 

Nei; det er bare ett godt råd i denne saken: Styr unna.

 

-KJ

Lenke til kommentar

:thumbs: Anbefaler Catch. Her får du hva du betaler for, samt at de virker til å være et orntligt seriøst firma. (tror de har mest bedrifts kunder). Har selv SDSL 1024/1024 oss dem og jeg har knapt ligget under dette ved nedlastinbg. Samt bra ping tider. Opplasting bruker jeg ikke ofte men den har levert helt fint de gangene jeg har brukt den!

 

Har selv hatt oppringt fastlinje/ISDN fra kvalito og de var _mye_ kødd med regnigene mine der. Fik feks. en rregning på over 3000,- som viste seg å være ca 2700 feil! Fikk ordnet dette greit da... men det skremmer meg...

 

Nei! folkens, betal heller noen kroner extra å få en seriøs ISP. Du får hva du betaler for.

Lenke til kommentar

sdhild99: Må bare si at jeg er imponert over graden av saklighet i svarene dine. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare skrevet "stfu n00b" (hvorfor kommer det happy når jeg skriver f******? :p) , slengt modemet i en råtten pappeske og sendt det tilbake, og ignorert alle fakturaer osv fra ett sånt selskap. At du i det hele tatt gadd å betale 3500kr for noe sånt må jeg stille meg spørrende til, det er jo helt borti natta. Akkurat som om du går inn på McDonalds, bestiller en BigMac, får en tom emballasje uten hamburgeren, går og klager, og blir bedt om å betale det tredobbelte pga utgifter til stekefett i panna og lønnsutgifter til "servitøren". 2 dager senere får du en kald hamburger i posten. Synes det var en ganske god sammenligning, eller hva? ;)

 

Uansett, Kvalito har jeg dårlig erfaring med fra før; Sendte en mail dit for å forhøre meg om de skulle ha lærlinger, fikk da svar om at hvis jeg ville bli en liten drittunge som gikk rundt der og vasket gangene uten lønn kunne jeg bare komme dit. Og det var faktisk fra daglig leder, hadde ikke forundret meg om det var samme person du har hatt kontakt med..

Endret av Fat^Cat
Lenke til kommentar

Vel jeg er ikke overrasket, ingen her som husker for et par 5-6 år tilbake når de tilbyde shell kontoer? Verre rot å tull har jeg aldri vært med på, var vel en del folk som ble lurt til å kjøpe shell kontoer å fikk aldri brukt disse pga av alle restriksjonene de satt, noe de aldri hadde nevnt når du kjøpte kontoen, tvert imot var de fleste av disse funksjonene nevt som mulige.. Jeg var en av de som tapte vel 450 kroner på en ubrukelig shell konto. Jeg er imponert over tonen du klare å holde i brevet, selv mistet jeg kontroll når jeg hadde en sak gående mot nextgentel nettopp, hadde ennå supporten å folkene til nextgentel levd opp til linja si så .. Vel lykke til videre, håper kvalito får som fortjent, useriøse folk uten peiling på hva de driver med..

 

edit: har dere merket at kvalito alltid skylder på andre instanser en seg selv.. Feks http://www.adressa.no/okonomi/article.jhtml?articleID=461106 . Er ikke deres feil, men et annet regnskapsbyrå sin feil.. Men hva forventer man av en gjeng ikke ferdig utdannet mennesker som tydeligvis ser på seg selv som en gjeng høystående vesner..

Endret av Sicho
Lenke til kommentar
sdhild99: Må bare si at jeg er imponert over graden av saklighet i svarene dine. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare skrevet "stfu n00b" (hvorfor kommer det happy når jeg skriver f******? :p) , slengt modemet i en råtten pappeske og sendt det tilbake, og ignorert alle fakturaer osv fra ett sånt selskap. At du i det hele tatt gadd å betale 3500kr for noe sånt må jeg stille meg spørrende til, det er jo helt borti natta. Akkurat som om du går inn på McDonalds, bestiller en BigMac, får en tom emballasje uten hamburgeren, går og klager, og blir bedt om å betale det tredobbelte pga utgifter til stekefett i panna og lønnsutgifter til "servitøren". 2 dager senere får du en kald hamburger i posten. Synes det var en ganske god sammenligning, eller hva? ;)

 

Uansett, Kvalito har jeg dårlig erfaring med fra før; Sendte en mail dit for å forhøre meg om de skulle ha lærlinger, fikk da svar om at hvis jeg ville bli en liten drittunge som gikk rundt der og vasket gangene uten lønn kunne jeg bare komme dit. Og det var faktisk fra daglig leder, hadde ikke forundret meg om det var samme person du har hatt kontakt med..

Takker for positiv kommentar ang. min saklighet.

 

Når det gjelder betalingen, så har jeg vel i mine innlegg allerede besvart hvordan jeg tenkte, og hvorfor jeg betalte.

 

Men jeg er den første til å innrømme at jeg tapte ovenfor Kvalito. Imidlertid så tror jeg at min historie har laget en skrape i lakken for Kvalito.

 

Jeg tør i allefall å si at jeg har tapt. Det er ikke bare kult å offentliggjøre sine private mail på internett heller. Så direkte feig er jeg vel ikke, selv om jeg ikke har blitt direkte kritisert for å være det.

 

Jeg tror likevel at den som ler sist ler best. Det er ikke utelukkende skadefrohet som har motivert meg til å offentliggjøre min sak, men jeg håper også ved dette å hindre andre redelige mennesker å havne i samme situasjon som meg.

 

Jeg har nevt det tidligere, men jeg kan si det igjen: 'Som man sår høster man'

Jeg ser ingen grunn til at dette ikke også skal gjelde for Kvalito. Det kan nok gå for en stund, men hovmod står for fall...

Lenke til kommentar

:mad:

Jo, du store.. Her er det vist både negative og positive erfaringer!! Men si meg: Hvordan ville Kvalito reagert om JEG begynte å sende faktura pr mail til DEM for noe de IKKE har motatt?? Hadde DE betalt villig vekk?? Jeg har dem helt oppi vrangstrupen og velså det! Bestillte i sin tid SDSL fra Kvalito, fikk en bekreftelse fra dem 2 dager etterpå. Alt så veldig proft ut. Men så ble alt som var profft borte! Det neste jeg hører fra dem er en faktura pr mail 2 mnd senere. Jeg har da ikke sett noe til hverken linje eller modem. Sendte mailen i retur der jeg avbestllte hele greia. Da starta bråket!! De forlanger nå å få dekket 3500,- i avbestillingsgebyr for INGENTING!! Jeg har ikke fått levert noen hjem til meg. Jeg har sendt 8 sider mail og 2 rekomanderte brev. De ser ikke ut til å ha peiling på hva jeg har skrevet i brevene en gang da svaret ikke er i nærheten av hva jeg hadde skrevet. Det ser ut til at de ignorerer meg fullstendig, for purring på faktura med modem kommer fortsatt og linjeleie for 3 nye mnd dukket også opp pr mail. Hva er det Kvalito driver med??? Sender snart advokat på dem og faktura for tort å svie! Kvalito: Skjerp DERE!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...