Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min erfaring med Kvalito IT


Anbefalte innlegg

Vel nå må vi da bestemme oss, skal Kaj kommentere eller ikke?

 

Jeg synes faktisk det er greit at de kommentere og besvarer resit kritikk, men det som kanskje ble feil her er at han ble for feig til å besvare oss her på forumet, og istedet valgte å legge sine innlegg en plass hvor ikke selve kritikken var tilgjengelig, slik at den som leste ikke kunne se sammenhengen.

 

Nei, om Kaj faktisk svarer og kommer med saklige punkt for punkt tilbakevisninger så er jeg imponert og vil oppjustere min oppfatning av dem betraktelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler sterkt på vi får noe svar fra Kvalito i denne saken.

Svaret er nok som du sier det våset som ble lagt ut på siden deres.

 

Det syntes jeg sier en hel del om hvordan de er villige til å ta kundene seriøst og svare for seg på konkrete ting som blir kritisert.

Når en kunde ikke føler har når fram på mail og telefon og saken bare glir ut i intet er det ganske trist.

Dette skjer nok ikke med alle saker, men at det i det heletatt skjer er for dumt, nå vet vi jo at det er mange som har hatt problemer med dette firmaet, megselv inkludert.

 

Det at Kvalito velger å gå ut å kritisere hardware.no istedet for å høre hva kunder og ex-kunder har å si er helt utrolig.

 

Jeg skjønner på en måte at de ikke vil si noe her nå, det hadde vel tatt _helt_ av.

 

De har handlet feil i denne saken og bevist at de git totalt blanke i hva folk sier, noe jeg erfarte selv da jeg var kunde.

Lenke til kommentar

vell gutter, kvalito jobber nå med saken!

 

Før jeg leste denne posten tok jeg kontakt med kvalito (og en neve andre ISP'er) der jeg sendte en interesseliste jeg hadde samlet inn for å høre om noen kunne tenke seg å bygge ut sentralen på Sandvollan.

 

For en halv time siden ringte en fra kvalito i tr.heim. Han sa at de var meget intr. i saken og skulle presse på hos telenor. De kunne også vurdere å bygge ut sentralen selv, men da måtte de ha rimelig bra dekning når det gjaldt kunder, ellers kunne de få en bot på ca. 8mil. Har for meg at dette var fra telenor... whatever.

 

Han nevnte at det kunne ta litt tid før jeg fikk vite hvordan det gikk, da de jobbet internt med å rette på forskjellig, b.la. problemer de hadde hatt med 2mbit linja si!

 

Jeg sa at jeg hadde fått med meg at Kvalito var litt i vinden for tiden. Han sa da at de hadde fått ganske kvass kritikk fra brukere på hardware.no. Jeg opplyste ham om at jeg selv var bruker av forumet og hadde fått med meg hva dette gikk ut på, men at jeg tok det som en selvfølge at vi på Sandvollan ikke ville oppleve noe lignende en gang.

 

Han skulle sende meg en mail innen morgendagen der han skriftlig ville informere litt opp opplegget osv.

 

Han sa også at hvis de bygde ut var man ikke tvunget til å velge deres abbonementsløsning, men kunne godt velge f.eks. bluecom, men de så såklart helst at deres abbonement ble valgt. Håper at han bekrefter dette skriftlig!

 

... så det er ting på gang.

Lenke til kommentar
De kunne også vurdere å bygge ut sentralen selv, men da måtte de ha rimelig bra dekning når det gjaldt kunder, ellers kunne de få en bot på ca. 8mil. Har for meg at dette var fra telenor... whatever.

Denne påstanden er jo helt latterlig, skulle man få bot for og ikke få nok kunder?

Kanskje de snakker om brukerinitiert utbygging og bankgarantien på 80000,- som må stilles før TNN bygger den ut på oppfordring.

EDIT: Når jeg leser litt til så er det nok brukerinitiert utbygging han snakker om.

Endret av agvg
Lenke til kommentar
Vel nå må vi da bestemme oss, skal Kaj kommentere eller ikke?

 

Jeg synes faktisk det er greit at de kommentere og besvarer resit kritikk, men det som kanskje ble feil her er at han ble for feig til å besvare oss her på forumet, og istedet valgte å legge sine innlegg en plass hvor ikke selve kritikken var tilgjengelig, slik at den som leste ikke kunne se sammenhengen.

 

Nei, om Kaj faktisk svarer og kommer med saklige punkt for punkt tilbakevisninger så er jeg imponert og vil oppjustere min oppfatning av dem betraktelig.

Jeg fikk nettopp mail fra Kaj. Jeg hadde sendt han ett par mail ang. om han ville poste på forumet. Fikk først svar at hvis han hadde tid så skulle han det, men han viste ikke hvordan han registrerte seg. Jeg sendte han så en mail med linken til registreringssida og sa med litt smil rundt munnen at hvis han ikke klarte å registere seg så skulle jeg hjelpe han. Det er tross alt bare 3 felt som må fylles ut. Fikk da mail at han hadde prøvdt flere ganger, men han hadde ikke klart å registrere seg. Noe som jeg tar med en _stor_ klype salt. Sendte da en mail til han at han kunne sende mail til hardware.no til å få dem til å hjelpe seg. Ettersom han klarer å sende mail til meg, så klarer han sikkert å sende mail til de. Men jeg tror nok at Kaj gjør seg dummere enn han er når han sier at han ikke klarer å registrere seg. Tilogmed en med middelsmådig til ingen datakunnskaper skal kunne klare det. Og ettersom han er avd. leder for Kvalito så har han iallefall noe datakunnskaper vil jeg tro. Men jeg tror neppe at han skriver noe her. Liker seg ikke på bortebanen... Der alle kan se gjennom alle halv og hel løgnene som kommer fra han...

Det jeg lurer på er hvordan det gikk med FBI som tok kontakt her. Går de videre med saken??

Lenke til kommentar
De kunne også vurdere å bygge ut sentralen selv, men da måtte de ha rimelig bra dekning når det gjaldt kunder, ellers kunne de få en bot på ca. 8mil. Har for meg at dette var fra telenor... whatever.

Denne påstanden er jo helt latterlig, skulle man få bot for og ikke få nok kunder?

Kanskje de snakker om brukerinitiert utbygging og bankgarantien på 80000,- som må stilles før TNN bygger den ut på oppfordring.

EDIT: Når jeg leser litt til så er det nok brukerinitiert utbygging han snakker om.

mener han sa 8 mil... men det er mest trolig feil.

 

Uansett, jeg gir F sålenge de bygger ut sentralen og jeg kan velge bluecom som ISP

Lenke til kommentar
mener han sa 8 mil... men det er mest trolig feil.

Uansett, jeg gir F sålenge de bygger ut sentralen og jeg kan velge bluecom som ISP

Tviler veldig på at de gidder dette med mindre du kan skaffe dem X-antall kunder som på tro og ære binder seg til og bestille Kvalito, det er en økonomisk risiko for en ISP og gjøre dette uten og ha bindende avtaler med kundene.

Kvalito tjener jo fint lite f.eks hvis 50 kunder velger TN, 10 Tiscali og 15 Bluecom, ISP-er driver ikke med slikt uten økonomisk vinning, i dette senarioet måtte Kvalito betalt 5000,- for og la de andre få kundene.

Du finner både priser og info om brukerinitiert ADSL-utbygging på jara så der kan du se nøyaktig hva som kreves.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Dette er ikke kritikk, men jeg tror ikke at det er en god ide at samtlige tar tar saken i egne hender ang. Bruker til Kvalito på forumet til Hw.no. Ettersom jeg har sett, er det flere admins som har tatt tak i dette og da er det vel en ide at de opprettholder denne kontakten... Føler ikke at alt er i orden kundemessig sett, men hadde jeg vært kaj hadde jeg følt av brukerene av hw.no forumet hadde vært ute etter å lynsje meg om alle hw.no brukerene skulle ha laget bruker til meg. Og det er ikke lynsjing som skal finne sted. Det er kun et forsvar av de tilfeller som ligger beskrevet her.. For mye iver virker mot sin hensikt og neppe bra for hverken Kaj / kvaito, Hw.no og oss som brukere av forumet / kunder..

Endret av Kvalihor
Lenke til kommentar
Tviler veldig på at de gidder dette med mindre du kan skaffe dem X-antall kunder som på tro og ære binder seg til og bestille Kvalito, det er en økonomisk risiko for en ISP og gjøre dette uten og ha bindende avtaler med kundene.

Kvalito tjener jo fint lite f.eks hvis 50 kunder velger TN, 10 Tiscali og 15 Bluecom, ISP-er driver ikke med slikt uten økonomisk vinning, i dette senarioet måtte Kvalito betalt 5000,- for og la de andre få kundene.

Du finner både priser og info om brukerinitiert ADSL-utbygging på jara så der kan du se nøyaktig hva som kreves.

vet godt hva jara krever for kundeinitiert utbygging ect. Jeg må bare forholde meg til hva han sa til meg i telefonen og det han kommer med skriftlig.

 

Uansett så er jo kvalito bredbånd bedre enn isdn & modem!

Lenke til kommentar
vet godt hva jara krever for kundeinitiert utbygging ect. Jeg må bare forholde meg til hva han sa til meg i telefonen og det han kommer med skriftlig.

Hvis de lover deg noe som helst skriftlig hvor de tar det økonomiske ansvaret uten og stille krav ville jeg bli svært overrasket, da driver i såfall Kvalito veldedighet og det tviler jeg sterkt på at de har råd til.

Lenke til kommentar

Når det gjelder den utbyggingen så er jeg glad på dine vegne hvis Kvalito bygger ut der så lenge ingen andre gjør det, for tross alt er Kvaltio bedre enn ingen tilbud i det hele tatt. Kvalito har jo noen bra sider også som kan nevnes, det er bare synd at det er i kundebehandlingen som er så synlig og så til de grader vital for kundens oppfatning av leverandøren, at det svikter. Vil da driste meg som en stor kritiker å komme med et par positive ting om Kvalito:

 

1. De svarer raskt på telefonen (Fikk jo 5 i karakter for å svare raskt), unntaket er vel da jeg ringte og de ikke hadde telefonsentralen i drift i en hel uke, men det får nå være som et enkelt tilfelle da.

 

2. De begrenser ikke sine kunder på porter eller trafikk, noe som UPC, telenor og en rekke andre gjør.

 

3. De poster dårlig info på sine egne websider istedet for å prøve å hysje det ned, selv om det må sies at de er meget flinke til å pynte på fakta iblant.

 

4. De har et par stykker i supporten som er dyktige teknisk, men som desverre er for flinke til å skylde på Telenor når de skulle stå fast eller ikke vet.

 

5. De gir deg iallefall svar, selv om svarene noen ganger er til å få håret til å reise seg av. Har faktisk opplevd ISP'er som ikke svarer i det hele tatt på mail.

 

Vel det var da noen (halv)positive ting. Andre som har noe må da gjerne komme med det de også.

Endret av Hawkie
Lenke til kommentar

Nå som jeg leste diskusjonen fra it-pro sitt forum stiller jeg meg uforstående til en del kritikk som blir gitt til kvalito og hw.no.

Høres nesten ut som dere starter en ord krig om hvem som har rett osv osv.

Men må si meg en god del enig i det exchange skriver.

 

Men dette:

 

Herre min hatt da,

 

Tror dere at hw.no-organisasjonen leser gjennom og sensurerer mange tusen innlegg hver bidige dag? Forumbrukernes meninger er ikke representative for hw.no-nettverkets meninger. Moderatorene på forumet er der for å sørge for at rettningslinjene blir opprettholdt.

 

Forumbruken er heller ingen rettighet, men et privilegium.

 

[email protected].

 

:wow:

 

Litt å ta i syns jeg.

Har mistet en god del troværdighet til hw.no styret og kvalito.no

Sier bare en ting jeg: Få slutt på kranglen, dere begge taper på det uansett...

Lenke til kommentar

Det er da ikke hardware.no som krangler med Kvalito. Det er jo direkte usaklig å si det. Er jeg kanskje hardware.no ? eller Sven Hildebrand som startet tråden ? Eller noen av de andre i tråden som har kommet med kritikk. Dessuten lurer jeg på hvilken krangel du sikter til. Vi har som brukere reist kritikk med konkrete eksempler, er det krangel?

 

Du sier at de bør stanse "krangelen", hva mener du de skal gjøre? Gi oss brukere munnkurv om Kvalito? Eller slette våre innlegg? Hallo mann, tenk deg om, det er jo akkurat det Kvalito ønsker å oppnå.

 

Det som er sykt er at Kvalito angriper hardware.no for at de er et forum som tillater misfornøyde Kvalito brukere å fremme sitt syn for at ikke andre skal få samme problemer som dem.

 

Nei skal du svare slik, så utdyp nærmere og svar på mine innvendinger her.

 

--- Svar til Wabby ---

Jeg snakket om begrensninger, som i UPC sitt tilfelle er porter som er stengt, og i Telenor sitt tilfelle trafikk begrensninger i form av et antall Gigabyte pr mnd

Endret av Hawkie
Lenke til kommentar
Det er da ikke hardware.no som krangler med Kvalito. Det er jo direkte usaklig å si det. Er jeg kanskje hardware.no ? eller Sven Hildebrand som startet tråden ? Eller noen av de andre i tråden som har kommet med kritikk. Dessuten lurer jeg på hvilken krangel du sikter til. Vi har som brukere reist kritikk med konkrete eksempler, er det krangel?

 

Du sier at de bør stanse "krangelen", hva mener du de skal gjøre? Gi oss brukere munnkurv om Kvalito? Eller slette våre innlegg? Hallo mann, tenk deg om, det er jo akkurat det Kvalito ønsker å oppnå.

 

Det som er sykt er at Kvalito angriper hardware.no for at de er et forum som tillater misfornøyde Kvalito brukere å fremme sitt syn for at ikke andre skal få samme problemer som dem.

 

Nei skal du svare slik, så utdyp nærmere og svar på mine innvendinger her.

Kvalito vil gjerne argumentere sin sak, og ettersom jeg har forstått så er de bannet fra forumet pga reklame (?).

Ja jeg reagerer sterkt at nesten bare blir slengt dritt om et firma som ikke får snakke for seg.

Nei nå er det nok! Orker ikke mer kvalito på hw.no forumet, jeg har sagt mitt og holder ved det.

Alle som leser dette bør se her: http://www.itpro.no/supportforum.php?showtopic=12604&st=15

Lenke til kommentar
jeg har sagt mitt og holder ved det.

Hva har du egentlig sagt? Du hevder igjen at de er bannet uten at du da har lest hele tråden her en gang. De hadde en bruker Jonas som registrerte seg og lot som om han var en vanlig Kvalito kunde og fløy rundt og la inn super uttalelser om den suverene supporten, lave pingen osv. Denne brukeren ble bannet. Kaj har tilogmed fått tilsendt brukernavn og passord fra moddene her, så han har ingen unnskyldning. Nei les bedre i tråden før du kommer med uttalelser av dette usaklige slaget.

 

Du klarte da heller ikke å svare meg på mine innvendinger. Kan du da være så snill å gjøre det?

Endret av Hawkie
Lenke til kommentar
Kvalito vil gjerne argumentere sin sak, og ettersom jeg har forstått så er de bannet fra forumet pga reklame (?).

Ja jeg reagerer sterkt at nesten bare blir slengt dritt om et firma som ikke får snakke for seg.

Nei nå er det nok! Orker ikke mer kvalito på hw.no forumet, jeg har sagt mitt og holder ved det.

Alle som leser dette bør se her: http://www.itpro.no/supportforum.php?showtopic=12604&st=15

Da har du misforstått litt. Det er jonas fra kvalito som har blitt bannet fra dette forumet pga reklame. Kvalito selv kan legge inn innlegg her hvis Kaj gidder å registrere en bruker. Noe han er lite villig til å gjøre. Har snakke med flere moddiser og de sier at de har aldri bannet selve kvalito bedriften. Kun den ene ansatte pga reklame. Du kan da be kaj til å registrere bruker på forumet skal han få lov til å poste her.

Lenke til kommentar
Kvalito vil gjerne argumentere sin sak, og ettersom jeg har forstått så er de bannet fra forumet pga reklame (?).

Ja jeg reagerer sterkt at nesten bare blir slengt dritt om et firma som ikke får snakke for seg.

Nei nå er det nok! Orker ikke mer kvalito på hw.no forumet, jeg har sagt mitt og holder ved det.

Alle som leser dette bør se her: http://www.itpro.no/supportforum.php?showtopic=12604&st=15

Da har du misforstått litt. Det er jonas fra kvalito som har blitt bannet fra dette forumet pga reklame. Kvalito selv kan legge inn innlegg her hvis Kaj gidder å registrere en bruker. Noe han er lite villig til å gjøre. Har snakke med flere moddiser og de sier at de har aldri bannet selve kvalito bedriften. Kun den ene ansatte pga reklame. Du kan da be kaj til å registrere bruker på forumet skal han få lov til å poste her.

Sorry da må jeg beklage at jeg tar feil.... men fortsatt, kan ikke vi slutte her... tror alle har fått sett nok av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...