Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min erfaring med Kvalito IT

Anbefalte innlegg

Foreslår at du leser litt bakover i tråden jeg Blacki.

"Slenger ut påstander i løse luften" ?? Fordi jeg er fornøyd med Kvalito ?? Kan jo ikke være helt fra løse luften heller da... Som Kvalito bruker må jeg jo ha lov til å si hva jeg mener jeg også?

Vet ikke riktig hvor du vil hen, men om du har ambisjoner om å skremme meg er jeg redd du er på jordet... :-)

:shrug::shrug::sleep:

du ignorer hele diskusjonen her og konsentere deg mer på person angrep!

Skulle jeg skremt deg så.. vel.. var vel ikke det som var helt pointe...

Fra nå av gidder jeg ikke lese/svare på dine inlegg. Ser ikke noe poeng i det så leneg du ikke er intresert i å legge frem fakta om det du blir spurt om..

Ikke be meg om å gå tilbakers i tråden.. Jeg har faktisk følgt veldigt nøye med i alle kvalito tråder her (og noen andre plasser) siden i sommer/høst.

Men som sagt du er 'ikke eksisterende' for min del i denne diskusjonen intill du kan bekrefte noen av de påstandene du kommer med......

:sleep::sleep::sleep:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjære trn100, jeg savner ennå et svar fra deg på hva det er du mener Kvalito ikke fortjener? Det at folk legger ut sine erfaringer? Hvis du leser tråden litt bedre så ser du at vi snakker ikke om rykter, men om førstehånds erfaringer. Jeg skal være enig også at det er en del person angrep her som vi gjerne kunne vært foruten, men det er sånt man skal ignorere uansett i slike forum, les det som er vesentlig, nemlig den konkrete informasjonen.

Etterlyser også en oversikt over deg hva Kvalito har gjort for deg som er bra, og det er jo noe som absolutt burde frem, for alle Kvalito kunder kan jo rett og slett ikke være misfornøyde. Så kom med din mening, og forsvar gjerne Kvalito av hele ditt hjerte, men vær snill du også å holde deg vekk fra person angrep.

Lenke til kommentar

I alle dager:

En Kvalito-representant skriver: "Det er firmaets policy å spare penger der det er mulig. Enhver bedriftsleder vil være enig med meg. At vi har ansatte som er sykmeldt og jobber samtidig er helt normalt. (De får selvfølgelig et lite vederlag for ekstra innsats)"..... (sakset fra ovenstående hyperlink)

Jeg tar et forbehold om at dette faktisk er tastet av folk fra Kvalito. I så fall er dette, samt det andre som skrives direkte i strid med norsk arbeids- og trygderett, samt at det vitner om en fullstendig mangel på moral og respekt for både regler og ansatte. Æ e skræmt!

Endret av Jonah Hex
Lenke til kommentar

Det er Kaj som skriver dette.. Leser man gjennom de poster som kaj har skrevet på digi.no så kan man forstå hva "det er å være redd for".. Om dette er det Kvaito helt seriøst mener er måten man skal styre sjappa på, så vil jeg vekk før skuta synker.

Lenke til kommentar

Som sagt; jeg tar et lite forbehold om at det faktisk er denne representanten for "firmaet" som poster innlegg. Det kan jo tenkes at man etter å ha snakket med en advokat finner det fornuftig å benekte all kjennskap til dette. Får håpe at Digi har brukbar logging på hvor innleggene kommer fra, dersom det skulle bli noe tema.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er nettet til Kvalito treigt igjen ? Det svinger mellom 200 og max 800k. (ikke det at jeg har noe glede av de hastighetene , jeg har 50 - 60 % pakketap.. ) vært sånn i to dager nå... Darn.... Jeg håpet på at ting skulle komme seg jeg nå.. Sorry, men nå er jeg så lei av denne dritten her.. Blir sliten av denne møkka.. I løpet av en periode på nå vel 5 måneder.. kan Kvalito skilte med sammelagte 2 uker med "oppetid" .. Hva er det skjer der inne ? KAj, er du der ute? Kan du rette på problemene dine? Kan du være så snill å gi meg det jeg betaler for .. ?

Det eneste jeg hører fra "kundservice" er : Vi feilmelder til telenor, vi sender dette til tekniker, er du sikker på at du ikke er hækka? Kan du ha et virus?, Jeg ser ingen feil, kan du sende meg en mail som beskriver problemet, Kan du ringe i morra?, jeg syntes dette er merkelig, Kan du ha problemer i lanet ditt?, Kan du ha annet utstyr i ditt nett som det er feil i?, Har det vært slik lenge?, kan hende dette går over til i morgen, det er telenor som har problemer med nettet sitt, du er alene på en sentral, sett pris på at vi tar deg som kunde til tross for det, Kansje det er din Fw. det er noe galt med?, hvliken hastighetsmåler er det du benytter?, får du pinga vg?.... Dette, er _noen_ av de geniale forsøk på å løse problemet mitt jeg har hørt. (eller skylde på andre om du vil)

Åsså sier de at de gjør noe.. Nå er jeg atter drit deppa over å sitte i klisteret til Kvaito. Stikker til Naboen for ta en øl og glemme det hele. :thumbdown:

Endret av Kvalihor
Lenke til kommentar

yummy har postet i digi.no:

Kvalito ved Kaj Størdal Toftner skriver i dette innlegget:

http://www.kvalito.no/news/news.aspx?pubid...cd-20036adff654

"Hardware.no har i sitt forum vært med på nærmest å oppfordret folk til å legge ut dårlig kritikk om oss! Dette er kritikk som vi ikke får lov til å forsvare oss mot."

Blandt annet skriver han følgende:

"Jonas Gustumhaugen hos oss, prøvde å svare på kritikken som kom. Han ble "banna" i fra Hardware.no, det vil si at innleggene hans ble sensurert, og han fikk ikke lov til å skrive flere innlegg. Dette under henvisning til at han drev med reklame for Kvalito! (Kan ikke all positiv omtale tolkes som reklame for Kvalito? Vil det si at det er KUN negativ omtale som er tillatt på Hardware.no?)"

Gustumhaugen ble utestengt fra vårt forum fordi han reklamerte for Kvalito. Vi tillater selvfølgelig at bedrifter kan svare på kritikk / henvendelser rettet mot dem, men tillater ikke at bedrifter går inn i andre debatter for å reklamere med sine tjenester. Gustumhaugen ble utestengt fordi han drev reklamering i tråder som ikke omhandlet Kvalito, og brøt således våre retningslinjer som han aksepterte da han registrerte seg.

Vidre skrives det:

"Vi vet også om flere andre kunder som har prøvd å forsvare Kvalito, som har fått sine innlegg fjernet."

Dersom dette kan dokumenteres, vil vi sørge for at den eller de som evt. har gjort dette vil miste tilgangen til å slette innlegg. Dog er det lite sannsynlig at dette har blitt gjort, da vi ikke driver en slik praksis.

Til slutt skriver Toftner:

"Undertegnede har selv ikke fått lov til å legge inn innlegg der."

Dette er ren løgn, da han ved å registrere seg på vårt forum har alle muligheter til å besvare kritikken rettet mot Kvalito. Det har kommet meg for øret at han ikke klarer å registrere seg på vårt forum, noe jeg har tilbydt ham min hjelp til gjennom vårt forum.

Dersom Kvalito skal vinne tilbake sin tillit, er det på tide at de begynner å snakke sannheten. For de interesserte er tråden ang. Kvalito på vårt forum tilgjengelig her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=184849

I denne tråden ligger det en overvekt av negative erfaringer, men det er også noen positive innlegg. I et diskusjonsforum er det naturligvis de brukere som uttaler seg negativt om en sak uten egentlig å ha befatning med den, men vi regner med at man klarer å skille klinten fra hveten.

Vi etterlyser et svar fra Toftner i vårt diskusjonsforum, og håper at han kan framlegge bevis for sine påstander. Om ikke så skjer, vil en profesjonell handling være å fjerne uriktige påstander fra Kvalito sine websider.

Med vennlig hilsen,

Vidar Fagerjord

Forumstyret ved Hardware.no.

Lenke til kommentar

Og nobelprisen i litteratur går til...

*trommevirvel*

YUMMY!

Neida, men det var bra og SAKLIG skrevet.

Slipper "vann-på-mølla"-effekten det hadde blitt om noen hadde skrevet "Vi i Hardware.no har ****** ikke nekta deg tilgang til vårt ******* bra forum, din kødd!"

Stå på, håper Kaj "tør" å vise seg her, og gjøre et forsøk på å oppklare dersom det evt. skulle være noen misforståelser som har ført til denne "krigen."

Lenke til kommentar
I alle dager:

En Kvalito-representant skriver: "Det er firmaets policy å spare penger der det er mulig. Enhver bedriftsleder vil være enig med meg. At vi har ansatte som er sykmeldt og jobber samtidig er helt normalt. (De får selvfølgelig et lite vederlag for ekstra innsats)"..... (sakset fra ovenstående hyperlink)

:lol:

Jeg reagerte også på dette. Er det andre en meg som også mener dette faller under det vi på godt norsk kaller "Svart Arbeid" ???

Slik jeg forstår sitter sjefen og sier at firmaet sparer penger med svart arbeid??

Eller misforstår jeg? :shrug:

Lenke til kommentar
Jeg har oppdaget at denne er på ITpro også. Der ser de ut som noen prøver å henge ut hw.no.

Det er rart gitt, henger oss ut? stort sett alle saker er mer nyansert enn denne svart hvit farsen.

Tror det har kommet frem hva flertallet her på HW synes om Kvalito, men jeg synes denne tråden sklir litt ut.

Synes kanskje de som har mest problemer med Kvalito, burde ta dem med dem, i retten, forliksrådet, samme f for meg, bare blir noe mer konstruktivt enn dette.

:(

Lenke til kommentar

Korrekt slimboy... Jeg er en av de som også synest denne tråden har sklidd litt ut! Og jeg er en av de som har hatt store problemer med Kvalito IT AS! Men som ikke "gidder" komentere saken i plenum lenger! Har tatt den videre til Forbrukerrådet og de holder på å klargjøre sak mot Kvalito IT AS i disse tider. Så hva det kommer ut av den skal bli spennende... Noen har gode erfaringer med Kvalito IT AS, ja, men jeg tror ikke det noen gang har blitt satt i gang en tråd om positive ting om NOEN ISP'er i noen forum!! Det ligger jo i folks natur å belyse det negative, det positive kommer sjelden eller aldri frem. Det er jo bare å lese tråden hos ITPRO!! Den var ikke mye positiv den heller!

Lenke til kommentar

Tråden var ment som en opplysning, en 'Rapport fra en kvalitokunde' om du vil.

Usaklig diskusjon er jeg naturligvis i mot. Usaklig skittkasting mot Kvalito er heller ikke noe jeg støtter.

At det skulle oppstå en 'konflikt' mellom HW.no og ITPro.no hadde jeg aldri drømt om.

Det ser ut som for meg at det er enkeltpersoner som bidrar til dette. Jeg foreslår at vi prøver å overse dette, slik at det hele ikke sklir fullstendig ut av sammenheng.

Å være i direkte dialog med Kvalito har ikke ført frem for min del, derfor gikk jeg til det skritt å fortelle mine erfaringer offentlig. Jeg ønsker ikke at Kvalito skal kunne fortsette å dure frem akkurat som de vil, derfor ønsket jeg å opplyse folk om dette, slik at de kan dømme selv.

Jeg har kommet med positive tilbakemelding ang. Bluecom. Å starte en tråd utelukkende basert på å være positiv mot Bluecom ser jeg på som unødvendig. Man risikerer ikke så mye ved å velge en god ISP, som ved å velge en dårlig.

Jeg har forøvrig gitt uttrykk for i denne tråden at jeg synes det er positivt at folk har gode erfaringer med Kvalito.

Lenke til kommentar

Føler at alle klandrer hverandre for ting som er feil.

Nå er det vel på høy tid at Kvalito kommer med et svar her

Når det gjelder han karen på itpro så har han ikke skjønt poenget, han er ute etter hw.no, ikke at vi forteller våre erfaringer om Kvalito, vær snill å overse det!!

Viktig at det ikke sklir mer ut nå da mister vi all troverdighet hvis vi skal komme noe videre med denne saken.

Lenke til kommentar

uansett drittkasting fra den ene og andre kanten så er det et poeng som er viktigst her; Måten Kvalito har oppført seg mot flerne av kundene sine.

Mange er drittlei av Kvalito og deres oppførsel. Et firma burde være for god til å slenge dritt tilbakers på kundene på den måten.

Har noen sett Telenor skrive dritt om hw.no eller andre? Og de har da jammen måtte tåle mye usaklig (og saklig) kritikk (drittkasting) opp gjennom årene...

Skal elkjøp begynne å skrive dritt om alle misfornøyde kunder og evt. forum hvor de ytrer seg?!...

Jeg mener det blir helt feil når en bedrifts leder skal begynne å forsvare seg via forum og hjemmesider!

Tenk dere Tormod Hermansen (var det ikke noe slikt han hete han telenor duden!)

skulle gått frem på samme måte når han mottok dritt fra "halve norge"!?..

Nytter ikke å komme med slike utsagn at; Alle andre ISP'er er nesten samme dritten!.. For det stemmer ikke helt..

Alle er en smule griske og vil tjene mest muligt. Noen skiller seg ut. Og slik jeg ser et så er Kvalito et av dem selskapene nå. Tiscali et annet som har vært 'sløve' etter min mening.

Kvalito har etter det jeg ser, gått i nesten alle mulige 'feller' et firma kan gå i...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...