Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min erfaring med Kvalito IT


Anbefalte innlegg

Kvalito er hjertelig velkommen til å svare på denne tråden. Dersom Kaj Størdal Toftner tar kontakt med meg pr. epost, skal jeg lage en bruker til ham som han får mulighet til å benytte under følgende vilkår:

 

- Informasjon som legges ut skal KUN være svar til kunder

- Reklamering i en tråd for Kvalito er ikke akseptert. Kommentarer som er uvesentlige for svaret og som kan tolkes som reklame, er å regne som brudd på avtalen.

- Våre retningslinjer skal til en hver tid følges.

- Brukeren skal undertegne sine innlegg på dette forumet med fullt navn.

 

Årsaken til at jeg stiller disse kravene, er at jeg gjennom hva jeg har lest på Kvalito sine websider samt det som står her i forumet er temmelig skeptisk til Kvalito.

 

Min epostadresse står nederst på forsiden av Overklokking.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant. Lurer på om det kommer til å komme noe svar, eller om det kommer til å blir stille på grunnlag av manglende tid eller lig. grunner som han skilter med i korrespondansen med Radhoo. Vel, argumentet om at Kvalito ikke får lov til å forsvare de tilfeller som står å lese på dette forumet er nå grunnløst. Jeg tror dog ikke at det betyr at den post som ligger på hjemmesidene til Kvalito fjernes av den grunn. Om det mot all formodning skulle komme noen svar på tiltale er jeg mer enn spent på å se hvilke argumenter som benyttes for å rettferdiggjøre Kvalitos noe omtalte tjeneste®.

Lenke til kommentar

Temmelig usannsynlig!!

Etter x antall poster med stort sett negativ omtale er det ikke stort Kvalito kan gjøre. Det beste som kan skje for dem er at det går over, og at leserene av denne tråden har korttidshukommelse når det skal bestilles nytt bb-abonnement.

Så får det være opp til oss å sørge for at det ikke skjer, men at færrest mulig i fremtiden ikke går i fella og bestiller noe som helst fra dette "firmaet"! Uansett vil det bare skade dem dersom det står frem i dette forumet for å forsøke å svare på spørsmål/rette på negativ omtale.

Lenke til kommentar

:laugh: Kan ikke motsi den!

Men seriøst; i deres tilstand vil de nok heller være martyrer og referere til dette forumet som stedet der de er utestengt og ute av stand til å forsvare seg mot onsdskapsfulle rykter, satt ut av deres fiender i et forsøk på å skade dem......

Jeg bare håper at denne formen for PR utelukkende er dårlig. Hadde vært kjipt dersom noen faktisk blir nysjerrige på "firmaet" og vil se hva de står for på egen hånd. Eneste årsaken til at jeg har førstehånds kjennskap til dem er at jeg ikke leste hva som allerede var kommet frem i forumet..... Heretter skal det ikke bestilles så mye som en minnebrikke uten å konsultere dere først :cry:

Lenke til kommentar

Jeg synes det var fint av de å referere til hardware.no så kan folk stikke hit å sjekke selv.

 

De fleste som leser kvalitosidene har sikkert aldri hørt om hardware.no så det er jo kjekt at de reklamerer for hw.no - all reklame er god reklame ellernoe.

 

Synd de ikke la inn en direktelink, men en kan jo ikke få alt på en gang.

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at jeg aldri har hatt NOE å gjøre med Kvalito, (etter å ha lest dette.)

 

Først da jeg leste denne tråden så trodde jeg at det kanskje kunne skyldes noen enkelttilfeller, men med så mange som har uttalt seg negativt er det bare to muligheter:

 

Den usannsynlige:

Massesuggesjon, kontakt Mulder og Scully.

 

Den Sannsynlige:

Kvalito er et drittfirma av dimensjoner!

Lenke til kommentar

Nåvel, jeg er fremdeles Kvalito bruker og veldig fornøyd med dem, ikke minst fordi blant annet Kai har stillt opp og hjulpet med problemløsning...

 

Kvalito er selvsagt ikke perfekt, har enda ikke møtt en eneste ISP som er perfekt???

 

Det som skjer i denne tråden har imidlertid ingen ISP fortjent, og jeg lurer av og til litt på hvem som uttaler seg?? Jeg har brukt Kvalito i over et halvt år og er fremdeles godt fornøyd... Ikke fordi alt er perfekt, men fordi noen der viser vilje til å løse problemer...

 

Gjør det meg til en dust? Er det bare dere som er i mot Kvalito som vet hva dere snakker om, eller er det mest om å gjøre å få nicket sitt på trykk??

Lenke til kommentar

kjære trn100 jeg er glad på dine vegne at du er en fornøyd Kvalito bruker, noe jeg selv ikke er. Det er bra at du legger inn din egen erfaring da slik tråder har en tendens til å bli noe skjeve i sin fordeling for/imot.

 

Så til mitt svar:

 

Selv er jeg en misfornøyd Kvalito kunde og har da gjengitt saken konkret i poster her, og om du ser etter så har de fleste vært relativt saklige og spesifikke i sin kritikk, så da er det ikke snakk om hva en ISP fortjener, vi har jo bare presentert fakta, eller mener du at vi skulle holde stilt og ikke si noe?

Som du selv kan se så har jo selve saken startet med konkrete situasjoner og disse har da pakket på seg med flere eksempler. Så hva er det du mener Kvalito ikke har fortjent her?

 

Det Kvalito ikke har fortjent her er at det ikke er noen som kunne gjengi solskinns historier uten at det var fra en bruker laget av en Kvalito ansatt. Men heldigvis for Kvalito så har det nå dukket opp et par fornøyde kunder også her, og noe annet hadde jo vært rart, for de kan jo ikek ha bare misfornøyde kunder.

 

Men for å snu litt tilbake til deg og få litt balanse her, kan du være snill og dele mer spesifikt med oss dine positive erfaringer? Fortell gjerne hva problemet var, hvordan de har hjulpet deg osv, slik at vi kan få dette synet frem også.

Lenke til kommentar

Ikke alle ISP'er er perfekte, selv har jeg bluecom som hadde noen få, men lange downtime i begynnelsen. Men det som kommer frem i denne tråden er at Kvalito er _langt_ ifra perfekte. Jeg har selv vært i kontakt med Kaj og da holdt jeg en høflig tone, men jeg vil si at han ikke passer å være ansatt som avd. leder. Han sier det ene, men mener tilslutt noe helt annet. Han vrir og vrenger på ordene sine,så de passer han. Som min sak om cs-serverene. Der jeg fikk beskjed om at alle kunder som ble berør skulle få to mnd'er ekstra. Plutselig så var det alle kunder som var villig til å betale for nye tre mnd'er som skulle få 2 mnd'er gratis. Plus at han kommer med at de ikke har oppetidsgaranti og av godheten av sitt hjerte så lar de oss som var 4 uker uten cs-servere få 4 uker ekstra, men de kunne bare drite i det egentlig. De mener også tydligvis at norske lover ikke gjelder for dem. Jeg var i kontakt med forbrukerrådet og de sa at jeg hadde en rett på de 4 ukene, det var i de norske lover. Men som kvalito sier så gav de oss de 4 ukene selv om ikke vi hadde rett til de.

Det er hyggelig at du har hatt positiv erfaring med Kvalito. Men det er mange som ikke har hatt det. Og når folk kommer med reele, faktabaserte erfaringer så skjønner jeg ikke at du kan si ikke de fortjener og bli omtalt på dette forumet som de blir.

Som du har sikkert sett under nyheter til Kvalito under titelen "Partisk av Hardware.no" Der Kaj quoter meg og får meg til å fremstå som om jeg er en av sjefene til hardware.no. "Hardware svarer: "quotet fra meg"" Det står ikke at det er en vanlig bruker som skriver det de skriver. Og han kommer med en direkte løgn der han sier at han ikke får lov til å poste på hw.no forumet. Noe som er helt galt. Yummy har tilogmed bedt han til å sende han en mail og yummy vil lage en bruker-konto til han hvis han vil. _Ingen_ av sjefene her har nektet Kaj og skrive på forumet. Løgn er det også at kunder av Kvalito som har uttalt seg positivt på forumet hadde blitt bannet og poster blitt slettet. Jeg har ikke sett noen som har blitt bannet for det. Ble du bannet etter du uttalte deg positivt? Ble din post slettet?

Når Kvalito kommer med de uttalelsene de gjør og de handlingene de gjør så synes jeg ikke noe synd i dem i det hele tatt....

Lenke til kommentar

btw... kan denne saken politiannmeldes? enten fra hw.no sin side, eller fra trådstarters?

 

uansett vil jeg anbefale trådstarter å kontakte forbrukerrådet... i det minste høre deres syn på saken via telefon etter de har lest denne posten, din PDF og kvalito's flaming på kvalito.no

Lenke til kommentar
Nåvel, jeg er fremdeles Kvalito bruker og veldig fornøyd med dem, ikke minst fordi blant annet Kai har stillt opp og hjulpet med problemløsning...

 

Kvalito er selvsagt ikke perfekt, har enda ikke møtt en eneste ISP som er perfekt???

 

Det som skjer i denne tråden har imidlertid ingen ISP fortjent, og jeg lurer av og til litt på hvem som uttaler seg?? Jeg har brukt Kvalito i over et halvt år og er fremdeles godt fornøyd... Ikke fordi alt er perfekt, men fordi noen der viser vilje til å løse problemer...

 

Gjør det meg til en dust? Er det bare dere som er i mot Kvalito som vet hva dere snakker om, eller er det mest om å gjøre å få nicket sitt på trykk??

Herregud! slik du argumunterer så blir jeg nesten litt små forbanna!

 

Les gjennom din egen post et par ganger!!

 

At du er fornøyd gjør ikke resten av oss til noen idioter som bare vil ha nicke vårt på trykk som du sier...

 

Fy F** du må være jæ*** dum, å ha lite å gjøre på....

 

Sorry, men nå *sprakk* det for meg her! Nesten alle postenen dine er bare kvarulerende piss!

Lenke til kommentar

Synes du er litt tragisk også jeg?! Fy F** dum må være jæ*** dum??

 

Lite å gjøre? Egentlig ikke... Synes heller det er mange andre her som har litt for lite å bedrive tiden med?

 

Slik du argumenterer gjør ikke meg mindre forbannet, og sier ikke så rent lite om seriøsiteten i denne tråden...

 

Neste gang du føler for "piss" anbefaler jeg at du skifter bleier først...

Lenke til kommentar

Leste denne tråden for første gang nå i kveld. Jeg må si jeg er sjokkert over den behandlingen som trådstarteren har fått. At et firma kan ta seg grundig betalt for å levert så slett service som Kvalito her har gjort er helt utrolig. Det er tydelig at her spekuleres det rått i å få kundens penger uten å yte den nødvendige support og kundeservice som burde være å forvente.

 

Nei, her er det bare å spre kunnskapen om at Kvalito er en useriøs aktør på ISP markedet.

Lenke til kommentar
Synes du er litt tragisk også jeg?! Fy F** dum må være jæ*** dum??

 

Lite å gjøre? Egentlig ikke... Synes heller det er mange andre her som har litt for lite å bedrive tiden med?

 

Slik du argumenterer gjør ikke meg mindre forbannet, og sier ikke så rent lite om seriøsiteten i denne tråden...

 

Neste gang du føler for "piss" anbefaler jeg at du skifter bleier først...

Hva med å gi en grunn for dine påstander en heller slenge ut usakligheter om veldig mange av dem som poster i denne topicen!?

 

At jeg *sprakk* er det ikke noe unskylding for, men du slenger ut påstander i løse luften og så ha null & nix som underbygger det du sier...

 

> quote:

>Gjør det meg til en dust? Er det bare dere som er i mot Kvalito som vet hva dere >snakker om, eller er det mest om å gjøre å få nicket sitt på trykk??

>

 

Noen som har sagt at du er dust fordi de er misfornøyd med kvalito og ikke du?

Du har jammen ikke skjønt dette helt! :no:

 

Som at det var en selvføge at siden du er fornøyd så tar alle andre som klager feil! Og det for at de skal få nicke sitt på trykk!?!???!

Rart jeg blir forbanna når du prestere å lire slikt av deg en slik flott SuperBowl natt!!

 

Gjør deg selv en tjeneste; Ikke sleng ut påstander du ikke har dekkning for!

 

 

Blir helt 'tom' av slike kverulanter........phu!

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Synes du er litt tragisk også jeg?! Fy F** dum må være jæ*** dum??

 

Lite å gjøre? Egentlig ikke... Synes heller det er mange andre her som har litt for lite å bedrive tiden med?

 

Slik du argumenterer gjør ikke meg mindre forbannet, og sier ikke så rent lite om seriøsiteten i denne tråden...

 

Neste gang du føler for "piss" anbefaler jeg at du skifter bleier først...

trn100

 

jeg synes det er litt merklig at du misliker så innmari sterkt at folk som har dårlige erfaringer med kvalito legger ut sine erfaringer/meninger her

 

Du har egentlig fra første post i denne tråden også sagt at du "mistror" folk som poster sine negative erfaringer her, i og med at du sier du tror alt er erfaringer de har hørt fra andre.

 

Fint at du er positiv til kvalito, la nå andre ha sine meninger på godt og vondt uansett.

 

Jeg la også merke til at etter du kom med komentaren om at "du hadde hørt rykter om at en kvalito representant ble utestengt fra forumet her fordi han prøvde å forsvare kvalito", og undret deg fælt over om moderatorene her hadde tatt ett negativt standpunkt til kvalito. så gikk det bare en 4-5 dager før notisen om

"hardware.no's innhabile moderatorer" kom opp hos kvalito, og omtrent med samme innholdet som spørsmålene du spurte her, En tilfeldighet?

 

Muligens

 

:no:

Lenke til kommentar

Foreslår at du leser litt bakover i tråden jeg Blacki.

 

"Slenger ut påstander i løse luften" ?? Fordi jeg er fornøyd med Kvalito ?? Kan jo ikke være helt fra løse luften heller da... Som Kvalito bruker må jeg jo ha lov til å si hva jeg mener jeg også?

 

Vet ikke riktig hvor du vil hen, men om du har ambisjoner om å skremme meg er jeg redd du er på jordet... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...