Wotan Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 "Vi har fått en rekke reaksjoner på det som står på Hardware.no. Kundene som kjenner oss, har oppfordret oss til å svare tilbake, da de vet at det som står der ikke stemmer." Tja, de har fortsatt ikke angrefrist, og det er vel noe av det som har blitt påpekt her. "Vi vet også om flere andre kunder som har prøvd å forsvare Kvalito, som har fått sine innlegg fjernet." Kan dette dokumenteres? Det som forundrer meg mest med Kvalito, og som jeg syns sier mye om de, er at daglig leder driver med support. Burde ikke daglig leder styre butikken? Lenke til kommentar
amigaguy Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Har vel om mulig en enda mer tragisk internett leverandør. Kraftforsyningen i Evenes tilbyr trådløst tregband (eller breibånd som de kaller det selv). Fikk vel for ca 1 år siden ei lita dill antenne og et AP (bridge). Brukte sikkert en måned på å plages med ustabil forbindelse. Justerte antennen som best jeg kunne flere ganger og prøvde å få minst mulig pakketap ved ping, men det var ometrent håpløst. Av og til funket det bra og av og til var det helt dødt. Etter en stund la jeg merke til at det hang en vanndråpe under antennepluggen på AP, og fikk i ettertid vite at antennen tok inn vann og at det rant vann inni antenne kabelen og ned til AP. Kanskje ikke så rart det var ustabilt nett til tider. Fikk skaffet meg en egen antenne (for egen regning) som var større og kraftigere og fremfor alt ikke tar inn vann og da funket alt helt fint og jeg fikk hastigheter på rundt 2-3 mbit til min store forbauselse da abbonenmentet bare var 256 kbit. Leverte tilbake den lille antennen jeg hadde fått fra dem og sa den var ubrukelig. Fikk vite da at de skulle bytte ut alt utstyret med nye antenner og AP. Det gikk vel ca 7-8 mnd etter dette før jeg fikk et nytt AP men ikke no ny antenne. Noe som for meg er helt meningsløst da jeg i lengre tid har brukt egen antenne og det gamle AP nesten uten problemer. De har nå også begrenset hastigheten til 256 kbit, og vil ikke la meg kjøpe noen høyere hastighet. Kraftforsyningen hadde før 8 mbit å fordele på kundene og det var da fri flyt på hastigheten for alle abbonentene (og det funket vel nesten litt for godt til å være sant), men nå har de negradert hovedlinja si til ei 2 mbit linje som de fordeler på ca 100 kunder tipper jeg. Men hvor er logikken i at hvis folk er villig til å betale mer for ei raskere linje og de har muligheten så skal de ikke få lov til dette? Kunne de ikke bare skaffe seg ei raskere linje internet og tilby 256, 512, 1024 mbit hastigheter til de som ville det og ta betalt så mye som de må? Man kan bli deprimert av mindre. Leste en plass på nettet at enkelte firma definerer 256 kbit som tregbånd. Det fortjener hvertfall ikke noen annen betegnelse etter min mening. På toppen av det hele har de kjøpt inn en splitter ny bil som det står "Breibånd" på sannsynligvis for å irritere kundene enda mer. I stedet kunne de ha levert et produkt som faktisk fungerer i stedet for å kjøpe en ny bil til mange hundre tusen. Helt håpløst Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 OCshoot.no - Kvalitodiskusjon Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Det her sto om Kvalitos cs-servere: 19.12.2003-CS og to måneder gratis hosting Det er endel forvirring blant våre CS-kunder rundt dette. Derfor vil jeg orientere litt. Alle skal få sine tre måneder med CS, som de har betalt for. Men, for å få 2 måneder gratis hosting (dette inkluderer da også all nedetid), så må en fortsatt være betalende kunde av oss. Vi forbeholder oss selvfølgelig retten til å stenge om kunden ikke har betalt sin faktura og den originale perioden har gått ut. Vi har INGEN oppetidsgaranti. Derfor er det ingen selvfølge at en får dekket tapt nedetid. Tyveri av våre servere var litt eksepsjonelt, og vi hadde her også en god stund med nedetid. Dvs. fire uker. Disse fire ukene har vi akseptert at vi skal erstatte for alle våre kunder. Det betyr at alle som var kunder når tjenesten gikk ned, får fire uker i erstatning. Med andre ord, den perioden som de har betalt for, kan en forlenge med fire uker. Vi mener vi har tatt hensyn til dette, når vi har tatt å stengt ute en rekke ikke betalende kunder. Men, det er menneskelig å feile, og om en mener at vi har begått en feil, så er det bare å ta kontakt med oss, så skal vi få ryddet opp. MEN, vi erfarer at det her foreligger en rekke misforståelser, og at det er mange av dem. Vi i Kvalito ønsker å yte god kundebehandling og belønne de som forblir kunder hos oss. Vi ønsker også å påkjønne alle de som betaler i tide. Dette gjør vi med denne bonusen. Vi beklager at uttrykket "alle våre kunder får to måneder gratis" kunne misforståes til å tro at det gjaldt alle de som sier opp sin avtale, og som ikke betaler sin faktura i tide. Det gjelder da altså ikke dem. Vi vil allikevel gi bonusen så lenge en betaler purregebyrene samt fakturaen i sin helhet, tiltross for at det skjer etter forfall. (Men, vi forbeholder oss selvfølgelig retten til å stenge tjenesten, om en ikke har betalt fakturaen innen forfall. Da vil den bli åpnet igjen, så fort vi har registrert betaling. Vi er så snille at vi har praktisert stenging og åpning helt gratis. Dette er under vurdering, om vi skal ta litt betalt for.) Oppsummering: ALLE får fire uker ekstra i erstatning. Dette tiltross for at det finnes ingen oppetidsgaranti. Dette er en ekstra service i fra vår side. De som betaler sine faktura og ikke sier opp sin avtale hos oss, og er dermed fortsatt kunder av oss, får selvfølgelig den bonusen som vi lovte. Det vil si to måneder gratis CS-hosting. Dette inkluderer også all nedetid. Praksisen vi har fulgt på fakturaene, er gjerne at perioden står to måneder lenger frem i tid. Men, for å beholde sin rett på bonus, så må en allikevel betale fakturaen på eller innen forfall. Denne bonusen på to måneder var noe vi ønsket å belønne våre trofaste kunder med, grunnet problemene med tyveriet. Om en i mellomtiden sier opp avtalen, så mister en selvføgelig anledningen til å benytte seg av denne bonusen. Denne var ment som en belønning til våre trofaste kunder. Med trofaste kunder, menes de som beholder avtalen minst en fakturaperiode (3 måneder) videre, og som betaler fakturaen i tide. Vi beklager om dette kunne misforståes. Kaj Størdal Toftner 19.12.2003 - 17:42 Det ligger under drift logg på siden deres... Det er jo helt fantastisk hvor mange rene løgner de kommer med. "Brukere som har uttalt seg positivt om Kvalito har blitt bannet og postene slettet" Hvor er dokumentasjonen for det? Jeg har sett på denne posten så og si daglig og jeg har ikke sett at noen poster har blitt slettet. Større gjeng med slimåler skal man lete lenge etter. De har da vært i skifteretten engang, da med ett annet navn (Rett meg om jeg tar helt feil). Håper det skjer igjen. Endret 30. januar 2004 av Radhoo Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Haha. Nå først så leste jeg igjennom "Partisk av Hardware.no!" Der Kaj quoter meg: "Hardware.no svarer: "det står ingenting om at adminene skal være nøytrale. Allyse (red: en administrator på hardware.no) har hatt problemer med Kvalito selv. Adminene er mennesker som kjøper varer og tjenester fra andre firma, og de har vel fått med seg at Kvalito er et firma en skal holde seg laaangt unna. "" Når ble jeg Hardware.no? Som jeg ser det så sier Kaj at jeg er Hardware.no og har med driften av dette forumet. Må bare beklage å si at jeg er kun en bruker av dette forumet, tidligere kunde av Kvalito.no sine cs-servere. Endret 30. januar 2004 av Radhoo Lenke til kommentar
Savage Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 .................................. Oppsummering: ALLE får fire uker ekstra i erstatning. Dette tiltross for at det finnes ingen oppetidsgaranti. Dette er en ekstra service i fra vår side...................................Kaj Størdal Toftner 19.12.2003 - 17:42 Haha, helt utrolig.. Hvilket seriøst firma hadde IKKE gitt de fire ukene i erstatning når serverne er nede i fire uker?? Ekstra service my ass, det her er snakk om vanlig kundeservice. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Sliter du med at Ping mot utlandet går dårlig? Vi kan trøste deg med at det skal ikke ha noen som helst effekt på dine tjenester. Rent bortsett fra det visuelle, da det ser jo ikke pent ut, når en tar en test, og får svært høy latency eller rett og slett "time out". Eg synes den der var så jævlig god! hehehehe Ping time out på onlinespel! da er det ikkje lagg ein gang, da er det bom stopp! (vis det kjem mange nok) Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Vi vet også om flere andre kunder som har prøvd å forsvare Kvalito, som har fått sine innlegg fjernet. Vi vil med dette bare påpeke at kritikken er ensidig, og den er styrt av administratorene på forumet. Positive meninger eller innlegg i fra ansatte i Kvalito IT, blir sensurert, og våre medarbeidere blir banna. Undertegnede har selv ikke fått lov til å legge inn innlegg der. Hvis det er sant at Kaj her ikke får lov til å svare på kritikken på hardware.no sine forum sider så håper jeg at Hardware.no sender straks en STOR beklagelse til vår lille Kaj og sender han brukernavn og passord slik at han kan svare på innleggene. Håper at adminene svarer på emnet her om Kaj får lov til å poste her eller ikke. Hvis han har alltid fått lov til å poste her så betyr det jo at han kommer til å poste med engang, ettersom han selv sier at han ikke får lov til å poste. La oss håpe at Kaj Størdal Toftner endelig får lov til å gi oss noen gode argumenter for at de oppfører seg som de gjør. La mannen få lov til å forsvare seg. Det er det han vil, ifølge han selv. Hvis han er bannet så unban han. Endret 30. januar 2004 av Radhoo Lenke til kommentar
Erad Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Ja for all del! jeg har meget lyst til å høre hva han har å si om dettte her! spesielt det om at positive poster om kavlito har blitt slettet og sånt! Endret 31. januar 2004 av Erad Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Sykt! Og sykt at du måtte betale 3500,- for en tjeneste du aldri fikk! Du burde få tilbake de pengene snarest.. Meld de til forbrukerrådet, TV2 hjelper deg, whatever.. Noe! Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Bør vel ikke være så altfor lenge før Kvalito havner i tv2 hjelper deg eller FBi... Sjøl så syns jeg disse programene viser et altfor ensidig syn i mange saker. Er ihvertfall extremt diskutable de testene de tar på forsjellige produkter. Tenker mest på tv2 da.. Men-men det var da litt offtopic! Lenke til kommentar
Kvalihor Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hardware.no har i sitt forum vært med på nærmest å oppfordret folk til å legge ut dårlig kritikk om oss! Dette er kritikk som vi ikke får lov til å forsvare oss mot. -Kvalihor. *Det er ei Hardware.no som står for dette. Det er brukerene av forumet som er *en tjeneste hardware.no server. Åffer det slenges dritt om dere, må dere finne *ut av sjæl kaj. Og om du går litt i deg selv, vet du inne i deg at dette har vel *ikke vokst opp av bakken helt av seg selv? Som man høster sår man.. Det er umulig å drive et IT selskap som alle skal like, alle har forskjellige ønsker og meninger! Spesielt vanskelig blir det når vår viktigste leverandør er et av Norges største selskap og samtidig er monopolist på telenettverket. -Kvalihor. *Kaj. Jeg er DRITT lei av å høre deg syte over hvor Jæ*** telenor er. Jeg er *fullstendig klar over at telenor er vanskelige å ha med å gjøre, men kan du kutte *ut å skylde på dem hver jæ*** gang? Du har brukt opp den for lenge siden. *Det er forøverig en drit dårlig ting å si når du sitter i den posisjon som du gjør. *Ta litt ansvar og rydd opp i bissnissen din. Harru lest Konspiranoia? Immari ålreit * bok. En kundes "KRAV" er gjerne i direkte motsetning til det Telenor kan levere til oss. -Kvalihor *dere er ikke alene om å levere. Andre aktører som benytter Telenor, klarer seg *utmerket. Harru lest Konspiranoia? Immari ålreit bok. *Deres (kvalito) produkt stinker. Mye på grunn av at *produktet er dårlig grunnet manglende kunnskap hos dere, men mest på grunn *av måten dere facer de reaksjoner som rettes mot dere. Det er vel liten tvil om *hvem som gjør den dårligste jobben der i gården ? En må også huske på at vi i Kvalito har gjort IT-Norge billigere, ved å være i fronten for å kjempe for billigere bredbåndstjenester til deg som kunde. -Kvalihor. *Det er en kjenngjerning at det som er på salg som regel holder dårlig kvalitet. *Kvalito bidrar med å holde liv i den påstanden. Vi er også ansvarlige for mange arbeidsplasser, og må ta hensyn til at det må være økonomi i det vi driver med. -Kvalihor. *Jaha? Er dere som aktører i denne branjen alene om det? Tror du vi som kunder *subsidierer dere fordi du / dere har ansatte? Din arbeidsmoral slår sprekker. Generelt betyr det, at om ikke Telenor krediterer for forsinkelser osv. så har vi heller ingen mulighet til å kunne gjøre dette videre. -Kvaihor. *Telenor driver bissniss. Dere forsøker. Om dere ikke klarer det, dropp det. Vi har fått en rekke reaksjoner på det som står på Hardware.no. Kundene som kjenner oss, har oppfordret oss til å svare tilbake, da de vet at det som står der ikke stemmer. -Kvalihor. *jeg kan ikke se for meg at det finnes "ærlige kunder" som er så drit fornøyd med *deres produkt at de _kontakter_ dere og oppforder dere til ¨å ta til motmæle fordi *alt det som postes her er "feil"? Kun en kommentar gjør seg best : HA HA HA HA Dessverre er det slik at såkalte "administratorer" på Hardware.no tydeligvis misliker Kvalito. -Kvalihor. *De er faktisk administratorer. Om der er noen som behøver gåseøyne over sin *tittel, så er det en "daglig leder" som jeg kjenner til. Om en leser langt nok ut i diskusjonsforumet, så kommer dette også meget godt frem, blant annet med: Kunde: "Ok, har ingen anelse om hvem han var eller hva som skjedde, men når en admin her gir så tydelige signaler som dette kan det jo nesten virke som om sjefene her ikke er helt nøytrale uansett??? Og så lenge det er de som bestemmer, vel.... " Hardware.no svarer: "det står ingenting om at adminene skal være nøytrale. Allyse (red: en administrator på hardware.no) har hatt problemer med Kvalito selv. Adminene er mennesker som kjøper varer og tjenester fra andre firma, og de har vel fått med seg at Kvalito er et firma en skal holde seg laaangt unna. " -Kvalihor. *det var IKKE Hardware.no, det var en bruker og du har ikke fatta en dritt. Det "Allyse" opplevde, var at Telenor først informerte oss om at han skulle kunne få ADSL linje, for deretter å beklage men å informere om at siden han var tilknyttet en annen sentral via tverrkabel, så kunne de ikke levere. Dette måtte vi dessverre bare videreformidle til "Allyse". "Allyse" nektet å akseptere dette, og mente at vi var forpliktet til å levere bredbånd, når vi først hadde bekreftet dette positivt og oppgitt en leveringsdato. Vi forstår absolutt skuffelsen til "Allyse", men det var kanskje ikke akkurat direkte voksent å reagere slik som han gjorde? -Kvalihor. *vet du hva kaj? Jeg tror ikke på deg. Det er nok noen linjer som mangler *i forklaringa di. Jonas Gustumhaugen hos oss, prøvde å svare på kritikken som kom. Han ble "banna" i fra Hardware.no, det vil si at innleggene hans ble sensurert, og han fikk ikke lov til å skrive flere innlegg. Dette under henvisning til at han drev med reklame for Kvalito! (Kan ikke all positiv omtale tolkes som reklame for Kvalito? Vil det si at det er KUN negativ omtale som er tillatt på Hardware.no?) -Kvalihor. *jeg tror jonas krampelogga seg på i et despo forsøk på å hale i land noe som *hadde drukna for leeeenge siden... *Og nei kaj, all positiv omtale kan ikke tolkes som reklame for kvalito. Det er *noen som har kommet med positiv omtale, men det fremstår allikevel ikke som *reklame. Vi vet også om flere andre kunder som har prøvd å forsvare Kvalito, som har fått sine innlegg fjernet. -Kvalihor. *Hvilke da kaj? Vi vil med dette bare påpeke at kritikken er ensidig, og den er styrt av administratorene på forumet. Positive meninger eller innlegg i fra ansatte i Kvalito IT, blir sensurert, og våre medarbeidere blir banna. Undertegnede har selv ikke fått lov til å legge inn innlegg der. -Kvalihor. *du som jeg, vet at man trenger ikke være et geni for å mekke en bruker, logge *på forumet og legge inn sine egene meninger. Det er bare et spørsmål om åssen *man velger å gjøre det. Det er ikke meget administratorene gjør i denne *sammenheng, det klarer kundene dine helt fint selv...... Sårri for den lange posten gutter og jenter. -K Lenke til kommentar
Erad Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Men den posten stemte helt perfekt! Akkurat som jeg skulle sagt det sjæl! Føyer til en: HA HA HA HA! om det som står om hw.no på siden deres Rett og slett! Også en HA HA HA HA! til at "time-out" og høy ping ikke har noen effekt på tjenestene! Kvaltio tror VIRKELIG! at kundene deres er dumme, eller så er dem selv dumme hvis dem tror noe sånt "ikke har effekt på dine tjenester"! Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Nå går vi vel litt off topic her. Må bare selv kommentere at jeg er absolutt ikke noen admin her og jeg deler av egne personlige erfaringer. Er bare pussig at det er så mange som har samme type erfaringer, det burde jo da være et faresignal for Kvalito. Mitt håp når jeg startet å bidra i denne tråden var jo ikke at Kvalito skulle gå nedenom og hjem, men at man skulle få dem til å åpne øya litt, og dels for å advare andre som vurderte Kvalito som leverandør. Hadde Kvalito vært noe til forma hadde de tatt sakene som dukket opp, ryddet opp i dem saklig (har jo ikke selv en eneste gang fått et svar på henvendelser som ikke var usaklige og uten rot i virkeligheten og norsk lov), da hadde hele stormen dødd bort av seg selv. Når de ignorerer den kritikken som kommer så sier det seg selv at det er nødt til å bygge seg opp en enorm frustrasjon som får utløp i offentlige fora. Det som er synd for Kvalito (og forresten folkens, snakk om Kvalito og la person angrepa på Kai og Kim være, selv om de til dels fortjener det) er at de hadde alle forutsetninger for å bli noe bra, men ryker på dårlig kunnskap i support og service delen, samt med en elendig kunnskap om hva som gjelder i henhold til Norsk lov. Det at Kvalito skylder på Telenor er ikke godt nok burde de vite. Skal her bare ta en liten sammenligning fra en helt annen produktgruppe: Bedrifter som importerer produkter fra utlandet får som oftest bare ett års reklamasjonsrett da vanlige garanti vilkår ikke gjelder ved import til videresalg. I Norge har vi reklamasjons bestemmelser som gir mye lengere garanti enn dette, og således vil importøren måtte gi garanti uten selv å ha mulighet til å reklamere i en lang rekke tilfeller. Her kan eksempelvis nevnes komfyrer, elektronikk med forventet levetid over 2 år osv. I henhold til Kvalitos logikk så ville det i slike tilfeller ikke være kjøpsloven som gjaldt, men en forkortet garanti fordi importøren selv ikke fikk utvidet garanti. Så Kvalito mener kjøpsloven og kontrakstloven ikke gjelder fordi de har dårligere vilkår hos Telenor. Vel slik er ikke livet Kvalito, norske lover og forskrifter går foran noen kontrakter i det hele tatt. Og i forhold til kontraktsloven så har vi i Norge en vidunderlig betenkning rundt denne som sier: "En kontrakt er ikke gyldig dersom den anses å være ensidig forpliktende og kun ivaretar den ene parts rettigheter" Så det hjelper ikke å vri seg unna med hva det står gjemt unna på websidene deres, for det er nemlig noen av oss som er smarte nok til å kjenne sine rettigheter, og gjennom steder som dette så øker denne massen, og det liker de vel ikke. Som avslutning vil jeg bare be Kai om å fortelle hvordan han er hindret i å svare og samtidig også gjenta min oppfordring til å ikke la dette bli en tråd med person angrep. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Det ser ikke ut til at Kaj vil svare på denne tråden. Har vært i kontakt med han via mail der han sier at han mener at artikkelen han skrev angående Hardware.no er helt korrekt og at han vet ikke hvordan man poster på dette forumet. Hei Jeg tror ikke vi når frem med denne diskusjonen her. Såvidt jeg ser, så bare gjentar du deg selv her. Og jeg ser fremdeles ikke problemet, med den artikkelen jeg skrev. Etter det jeg forstår, så bare bekrefter du at de faktaopplysningene som står der stemmer. Jeg har det for tiden svært travelt, så jeg kan ikke love så veldig mye. Men bare opprette en konto til meg, så får vi se Med hensyn til ocshot.no , så ønsket jeg å svare konkret på enkelte innlegg, men jeg fikk aldri vite hvordan jeg skulle gjøre dette. (ikke bare følge "tråden".) Det vil også gjelde denne gangen. Det er først og fremst direkte faktaopplysninger jeg vil korrigere. Vi lever i et fritt samfunn, og drittkasting må folk selvfølgelig få lov til å gjøre, selv om det strengt tatt er ulovlig etter injurielovverket. Med vennlig hilsen Kaj Størdal Toftner Kvalito IT www.kvalito.no Har da prøvdt mitt beste å få han til å kommentere problemet til trådstarter, men han har vist ikke tida til det. Selv om han har tid til å sende mailer til meg. Prioritering vet dere. "Skal jeg prøve å løse et problem angående en missfornøyd kunde, eller skal jeg svare på alle som mailer meg angående at jeg har opptråd feil?" Det er vel billigere å svare de som sender Kaj mail om at Kvalito har opptråd feil ser det ut til.... Lenke til kommentar
Kvalihor Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 15.10.2003-Bokettersyn Vi beklager problemene vi hadde med driften i går. Dette skyldes en aksjon i fra fylkesskattekontoret sin side, rettet mot våre lokaler både i Oslo og i Trondheim. Årsaken er årets bokettersyn, der de ville sikre seg alt vi hadde av regnskapsmateriale. Vi fikk som forklaring at den utløsende årsaken til en slik aksjon, er at de var redde for at vi skulle prøve å slette regnskapet, da de fikk beskjed om at også vår regnskapsserver ble stjålet i forbindelse med vårt tyveri. Vi håper nå at vi har greid å oppklare denne misforståelsen, og at vi skal selvfølgelig som normalt gjøre det vi kan for at de får så korrekte opplysninger som mulig. Kaj Størdal Toftner 15.10.2003 - 8:30 tenk deg å legge ut dette på sia si? Proffe saker ? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 15.10.2003-Bokettersyn Vi beklager problemene vi hadde med driften i går. Dette skyldes en aksjon i fra fylkesskattekontoret sin side, rettet mot våre lokaler både i Oslo og i Trondheim. Årsaken er årets bokettersyn, der de ville sikre seg alt vi hadde av regnskapsmateriale. Vi fikk som forklaring at den utløsende årsaken til en slik aksjon, er at de var redde for at vi skulle prøve å slette regnskapet, da de fikk beskjed om at også vår regnskapsserver ble stjålet i forbindelse med vårt tyveri. Vi håper nå at vi har greid å oppklare denne misforståelsen, og at vi skal selvfølgelig som normalt gjøre det vi kan for at de får så korrekte opplysninger som mulig. Kaj Størdal Toftner 15.10.2003 - 8:30 tenk deg å legge ut dette på sia si? Proffe saker ? Hahaha! Nå er det rett før eventyret er over for Kaj og Co. (Håper jeg...) Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Å herremin sier jeg... Trodde alle bedrifter hadde iallefall en backup låst borte på en veldig sikker plass jeg.. i tilfelle tyveri skal skje... Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 De er faktisk pliktig å ha en backup oppbevart på en sekundær lokasjon. De er også pliktige til å ha et revisjonsfima, noe som tilsier at iallefall deler av regnskapet skulle være sikret. Om hele regnskapet er borte på grunn av tyveri så har de ikke bare brutt love i henhold til oppbevaring av disse dataene, men også forsikringsselskapenes betingelser for forsikringen. Lenke til kommentar
Kvalihor Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 "Vi håper nå at vi har greid å oppklare denne misforståelsen, og at vi skal selvfølgelig som normalt gjøre det vi kan for at de får så korrekte opplysninger som mulig. " mao. ikke helt korrekte, men nesten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå