Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min erfaring med Kvalito IT


Anbefalte innlegg

Jeg ser jo at mange er misfornøyd med Kvalito her, men har en følelse av at mange av innleggene ikke dreier seg om personlige erfaringer, men snarere om hva man har hørt fra andre...

 

Min eneste brebånderfaring har jeg med Kvalito, og jeg har brukt dem nå siden Juni i fjor.... De var faktisk de første som kunne tilby bredbånd der hvor jeg bor med unntak av Telenor....

 

Jeg har hatt noen problemer med dem, men ikke værre enn at de har blitt løst, og hovedgrunnen til at jeg ombestemte meg var faktisk at Telenor ikke klarte å levere mens Kvailto gjorde :-)

 

1. Bestilte brebånd hos Telenor i forbindelse med en av deres kampanjer... Ble garantert leveranse innen en viss tid og til en avtalt pris. Lykkelig som jeg var bestilte jeg og ventet.... Og ventet.....

 

2. Telenor dreit i meg, hørte ikke noe mer fra dem, selv etter at den garanterte leveringstiden gikk ut......

 

3. Fikk tilbud fra Kvalito på jobben og bestilte der i steden, dritt lei som jeg var av å vente på Telenor....

 

4. Mottok modemet vel en uke før avtalt installasjon og koblet opp....

 

5. Dagen kom og ingenting skjedde... Ringte Kvalito som omgående svarte på telefonen uten å ha så mye fornuftig å si.... Ba meg vente en dag til for sikkerhetsskyld...

 

6. Ringte igjen neste dag, hadde fremdeles ingen forbindelse.... Ble fortalt at Telenor ikke hadde koblet meg opp....

 

7. Ble forbannet og ringte Kvalito igjen.... Vedkommende som tok telefonen lovte meg hurtig tilbakemelding, og jeg ventet og ventet... Endte med at jeg skrev en ganske sur e-post og sendte den etter en times tid....

 

8. Etter at e-posten var sendt og jeg satt der å testet, funket alt plutselig.... Ringte så til Kvalito og ba om unnskyldning for den ubehagelige e-posten... Dette var på kvelden, og linjen var fikset....

 

Elllers fikk jeg en oppringning fra et inkasso selskap i forbindelse med en faktura som ikke var betalt, men det var ikke verre enn at det løste seg med litt velvilje... Etter at betalingen var dokumentert fikk jeg en hyggelig tilbakemelding både fra Kaj og inkasso-selskapet om at saken var ute av verden....

 

Så langt fungerer Kvalito veldig bra for meg, og jeg kommer til å fortsette med dem så lenge jeg er fornøyd :-)

Ærlig talt! ingen ting stygt sagt om deg; men slik du beskriver Kvalito her oppfatter jeg som pisspreik! :cry:

 

Du skriver jo sjøl hvordan du måtte purre på dem får å få varen du bestilte...

 

Du var 'heldig' som klarte å ordne det i rimlig tid uten noen spesiele tap. Og det å sende ut inkasso/regniger uten grunnlag kan være kjipt nok..

 

Og dine påstander om at det ikke er så mange her som har med kvalito å gjøre har du ikke noe grunnlag til å si. Selv så hadde jeg Oppringt/ISDN oss dem i sommer (før jeg fikk SDSL oss Catch) og ja de var hygglige, hadde bra support. men det jeg etterhvert fant ut at de var så jæ'''la falske å løy meg rett i tryne og sendte meg feil regniger og gjorde seg vansklige på alle mulige måter!

 

Nei, kommer aldri til å ha noe mer med dem å gjøre.

 

Grrrr! :devil:

Vel, ærlig talt... Så lenge jeg er fornøyd synes jeg du kommer med pisspreik også...

 

Ingen er perfekt, og de fleste ISP'er her er drittsekker som bare er ute etter å utnytte oss....

 

Nevnte at jeg hadde en "følelse av at" ikke alle her hadde egne erfaringer... Beklager om det var det som fikk deg tryne... Mente det ikke slik, og det var absolutt ingenting personlig....

 

Når du imidlertid velger å kalle mine meninger for pisspreik, vel... Kanskje du burde tenke deg om en gang til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser jo at mange er misfornøyd med Kvalito her, men har en følelse av at mange av innleggene ikke dreier seg om personlige erfaringer, men snarere om hva man har hørt fra andre...

 

Latterlig å komme med sånt fordi du har hatt god erfaring med de.

 

"jeg har ikke hatt problemer, derfor sitter alle andre å sprer rykter" :roll:

 

Dette er ikke noe unikt for dette forumet, samme hvor dette blir tatt opp er det et stort flertall av misfornøyde kunder som alle har nogenlunde samme erfaringer.

 

Jeg har iallefall erfaring med de og måtte betale masse penger for å slippe å ha de som ISP selv om de ikke klarte å levere produktet.

 

Skjønner godt at du er fornøyd siden du ikke har hatt de store problemene, men hvis du en gang opplever det er jeg overbevist om at du vil skrive din frustrasjon her etterpå :)

Synes egentlig det er like latterlig og anta at alle andre har problemer fordi du har hatt det????

 

Dessuten innbilte jeg meg at dette var en tråd for erfaringer, og at folk kunne få si hva de mener uten å drukne i all den dritten du føler det rettferdig å pøse ut?

 

Dritten jeg pøser ut ?

 

Det jeg reagerte på er at du antyder at de som skriver i denne tråden baserer sine innlegg på rykter.

Ville bare informere om at det er ikke tilfelle.

Vet jeg satt det litt på spissen, og jeg beklager det, men ble provosert.

 

Har ikkeno imot folk som er fornøyd med Kvalito, ingenting er bedre enn det, for de det gjelder ;)

Endret av mars001
Lenke til kommentar

QUOTE]Dritten jeg pøser ut ?

 

Det jeg reagerte på er at du antyder at de som skriver i denne tråden baserer sine innlegg på rykter.

Ville bare informere om at det er ikke tilfelle.

Vet jeg satt det litt på spissen, og jeg beklager det, men ble provosert.

 

Har ikkeno imot folk som er fornøyd med Kvalito, ingenting er bedre enn det, for de det gjelder ;)

 

 

Ble nok litt provosert jeg også og tok det personlig... Beklager!

 

Er i utgangspunktet ganske nøytral når det gjelder ISP, bortsett fra at jeg hater Telenor :-)

Lenke til kommentar

Beklager at det ble litt mye tull/useriøst fra min side, MEN når man blir behandlet slik som meg oss Kvalito så blir man jævli sint og ønsker at ingen andre skal havne som kunde oss dem. Om du sjekker rundt i forumet så ser du at jeg skrev mye fint om kvalito i sommer/høst. Hadde da ISDN/"fast linje" oss Kvalito. Etter mye feil på fakturaer og lyging så fikk jeg nok... Seff er det nok mange som er fornøyde men det er mange som har blitt behandlet som dritt! Les rundt om kring på forumet om hva disse kvalito fyrene har prestert å si til folk via epost/telefon..

 

Og les på logg siden deres! helt sykt hvordan de lyger om grunnene til at linjene er 'nede. Har selv snakket med ansatte i Catch (hvor jeg er kunde nå) hvor dårlig moral de hadde til kunder og samarbeids parter...

 

Er ikke uten grunn at jeg/og mange andre blåser slik ut mot dem.

 

Forstår kritikken din om drittkasting etc. men så forbana blir nå bare folk når de blir herset med..

 

Har hatt mange ISP'er og det skal normalt mye tl for at jeg skal snakke så dårligt om dem. Både Kvalito og Tiscali fortjener den dritt kastingen som de er blitt utsatt for.

Lenke til kommentar

Er i utgangspunktet ganske nøytral når det gjelder ISP, bortsett fra at jeg hater Telenor :-)

 

Ærlig talt her skal du opptre som moralens vokter så kommer du med 'jeg hater' om telenor. Skjønner godt at du ikke liker dem, men blir litt rart liksom :p

 

Har selv hatt telenor og når man ser bort i fra griskheten deres (som blir styrt fra høye hold) så er de faktisk blandt de beste ISP'ene du kan få.

Lenke til kommentar

Skjønner selvsagt det Blacki... Hadde blitt forbannet jeg også, og tro meg, jeg kan det også :-)

 

Mulig jeg inntill jeg blir forbannet er litt rundere i kantene enn mange andre.... :-)

 

Mener bare at folk skal ha lov til å ha egne meninger uten å få slengt en haug med dritt... Det tåler jeg ikke :-)

 

Er liten tvil om at mange er misfornøyd med Kvalito, og det skulle bare mangle med det som har kommet frem her... At jeg er fornøyd er mitt problem...

 

Misliker imidlertid sterkt å få slengt i trynet at jeg nærmest er undermåls fordi jeg ikke er enig med alle andre...

 

Edit: Så den siste meldingen din for sent... Har ingen ambisjoner om å bli moralens vokter... Tvert om... Nå la jeg også på en smiley angående Telenor, og er enig med deg angående dem også....

 

Synes bare det er dumt om våre meninger blir personlige i den grad at vi skulle behøve å bli uvenner pga. noen dårlige ISP'er....

Endret av trn100
Lenke til kommentar

De fleste her har nok "vonde erfaringer" med Kvalito i denne tråden, og da kan lett mye misforståes om en kommer med antydinger om at Kvalito er "toppers". For Kvalito er langt ifra "toppers" i mitt tilfelle og jeg tror det gjelder de fleste på dette forumet! I 99% av all omtale så er det negative ting som kommer ut blandt publiken, men en hører sjelden eller aldri om de positive! Dette gjelder vel sågar Kvalito som andre ISP'er! For min del HAR jeg ikke noe positiv erfaring i det heletatt. Da er det vanskelig å komme med det også! At Kvalito har fornøyde kunder hersker det vel ikke noen tvil om, for de hadde ikke vært i markedet i det heletatt om ALLE var misfornøyd! :blink:

Lenke til kommentar

LOL Swag! Hvis Janne hadde vært interessert hadde hun tatt kontakt med meg.

 

trn100 har vel rett i at dette ikke er en 'Jeg elsker Kvalito tråd', men tråden ble startet med seriøse hensikter, blant annet å advare andre, og jeg mener at kritikken mot Kvalito er fullt og helt berettiget. I denne tråden har vi jo sett andre seriøse eksempler på at folk har hatt store problemer med dette firmaet, hvis navn nå virkelig begynner å by meg i mot.

 

Jeg må bare le av denne latterlige påstanden hentet fra Kvalitos webside:

'Vi bruker store ressurser på kundesupport. Dette for at du som kunde skal sitte igjen med en positiv erfaring, og kunne føle deg litt spesiell, når du velger Kvalito IT som din bredbåndsleverandør. Vi i Kvalito er glade for at dette gir resultater.'

 

Jeg synes det er helt utrolig at dette firmaet i det hele tatt kan få seg til å skrive noe slikt. For å si det sånn, jeg følte meg aldri særlig spesiell på en positiv måte i den tiden jeg var kunde hos Kvalito. Jeg blir nesten kvalm over at de kan skrive slike ting, som er intet annet enn sludder fra A til Å. Mitt resultat var å bli regelrett robbet for kr 3500,- for et tvers i gjennom ubrukelig produkt, og en enda mer ubrukelig kundeservice.

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med å forstå at du føler deg snytt sdhild99, og som andre her har sagt før, jeg er imponert over at du klarer å holde en saklig tone med bakgrunn i de problemer du har hatt....

 

Jeg har nok kanskje vært heldig med Kvalito, og hvorfor skal ikke jeg også en gang ha litt flaks?

 

Kvalito fungerer for meg, i allefall så langt... Ser det er enkelte her som ønsker å ta rotta på dem til de grader og kanskje de klarer det også...

 

Regner med at om alt går i boks og Kvalito gir opp vil de av dere som ikke er fornøyd hjelpe oss andre med nye løsninger?

Lenke til kommentar
trn100: Ingenting er bedre enn at du er fornøyd med Kvalito! Meget hyggelig å høre faktisk :-)

 

Hvordan hjelpe da? Hvis du mener råd og tips, så er jeg mer enn villig til å bistå med de erfaringer jeg har.

Tenkte mest på at om dere som har hatt/har problemer med Kvalito klarer og stoppe dem, så vil dere selvsagt trå til for oss som eventuelt mister leverandøren vår?

 

Litt Piet Hein i dette: Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler dårlig.... :-)

 

Vi meler vel alle kun våre egne kaker, når det kommer til stykke....

Lenke til kommentar
trn100: Ingenting er bedre enn at du er fornøyd med Kvalito! Meget hyggelig å høre faktisk :-)

 

Hvordan hjelpe da? Hvis du mener råd og tips, så er jeg mer enn villig til å bistå med de erfaringer jeg har.

Tenkte mest på at om dere som har hatt/har problemer med Kvalito klarer og stoppe dem, så vil dere selvsagt trå til for oss som eventuelt mister leverandøren vår?

 

Litt Piet Hein i dette: Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler dårlig.... :-)

 

Vi meler vel alle kun våre egne kaker, når det kommer til stykke....

Ok "trn100" beklager at jeg kanskje var litt krass mot deg og slikt. ;)

 

Såvidt jeg skjønner så har du ingen andre ISP'er som levere der du bor en Kvalito?

 

Merklig, da jeg trodde de brukte telenor sine linjer og der telenor kan levere kan vel mange andre også levere? kick my ass om jeg tar feil...

 

Selv så har jeg Catch fordi Telenor ikke kunne levere. (linja mi er over 9000 meter til sentral :thumbs: )

 

Ang. Problemer med kvalito så er det vel mange av oss som har/hatt problemer med dem som ISDN/fastoppringt linje. (der må du binde telefon abn. ditt oss Tele2000 som er en del av kvalito hirakie...)

 

Husker i sommer'03, da de anonserte denne tjenesten til 149,- i mnd. Med en gang de fikk en bunk med abonenter så steg prisen til 550,- Var mye rot og tull rundt dette. (sjekk forum). Og nå i november så ble det til at man ikke fikk 24 timers fri linje for 550,- men kun 7 timer pr. dag. og ja samme pris + startavgift. Telenor sin Online150 til 500,- da et mye bedre tilbud. Men.men dette var en kort verisjon.

 

Mener jeg med full rett kan skyte litt på kvalito da jeg har følgt dem som tidligere kunde og i forumet her siden i sommer. Er ikke kunde nå lenger da. Ringte til dem og forklarte at jeg skulle flytte slik at jeg måtte si opp ISDN/fastprislinja mi så kjapt som muligt. Dette var da bare piss fra min side slik at jeg skulle bli kvitt dem kjapt. Ja, sa tilogmed at jeg skulle forsette oss dem som ADSL kunde men at jeg ikke viste adressen min helt etc hvor jeg skulle flytte.. . bla.bla... :p

Lenke til kommentar
Denne posten inneholder 2 dokumenter som beskriver mine erfaringer med Kvalito IT. Forhåpentligvis kan denne informasjonen være til hjelp for dem som måtte vurdere Kvalito IT som ISP.

 

Har DU negative erfaringer med Kvalito IT? Ja, da anbefaler jeg deg å lese videre!

 

Jeg sier ikke at Kvalito IT er verdens verste ISP. Jeg sier: Døm selv!

 

Min erfaring med Kvalito IT (PDF-dokument):

http://www.eternityweb.net/temp/antikvalito/Kvalito.pdf

 

Full mailhistorikk mellom daglig leder i Kvalito IT avd. Oslo og meg selv. Jeg anbefaler spesielt de som pr i dag har problemer med Kvalito om å lese denne. Den har dessverre blitt ALT for lang, men les likevel! Den inneholder mye 'snacks' for dem som har opplevd mye motgang med Kvalito:

 

http://www.eternityweb.net/temp/antikvalit...ilhistorikk.pdf

 

Kommentarer ønskes. Mailadresse finnes på slutten av 'Mine erfaringer' dokumentet.

 

God Jul!

Når du korresponderer med en "daglig leder" som ikke klarer å skrive en fullstendig setning korrekt norsk, bør du lukte ugler i mosen. Jeg sikter til korrespondansen av e-post.

Lenke til kommentar

Janne fra FBI har tatt kontakt med meg.

 

Er det noen som kan tenke seg å bistå med konkrete eksempler noe lignende av det jeg har opplevd? Det er viktig at vi fremstår som saklige i måten vi legger dette frem på. At man skal være ærlig er vel ikke nødvendig å påpeke.

Lenke til kommentar

Kvalito IT AS prøver seg på alle fronter! De lager "egne" regler for sitt firma på sin hjemmeside og "håper" sannsynligvis at kundene tar det for god fisk! Se bare på betingelsene på deres første side:

 

Er du på nett? Går det raskt nok?

 

Hvis ikke kan du velge blant våre produkter her. Vi leverer bredbånd på Telenors nett og er derfor en landsdekkende leverandør av disse tjenestene. Dersom du er usikker på om du har dekning kan du taste inn telefonnummeret ditt i "ADSL Søk" i menyen til høyre. Dersom du vet at du har dekning, er det ingen tid å miste. Bestill bredbånd fra Kvalito IT idag!

 

Før du bestiller, er det viktig å få med seg følgende betingelser:

 

1) Vi har IKKE angrefrist. Dette fordi vi starter å behandle din bestilling omgående. Det å kansellere avtalen vil med andre ord si at vi allikevel må betale fullt etableringsgebyr til Telenor. Dette må vi dessverre få dekket inn av deg som kunde. Kanselleringsgebyret er på kr. 1250. Til gjengjeld blir det kortest mulig behandlingstid for deg som kunde. Dette er noe vi regner med de fleste vil sette pris på.

EDIT: HVEM kan fraskrive seg ansvaret for ANGRERETT? Tydeligvis KVALITO!

Hva de legger i "kortest mulig" er det nok bare KVALITO som vet noe om!

Sanheten er en annen: DE kan ikke det iflg Angrerttloven! Dette er en lov som

beslkytter oss forbrukere og ikke tilbyder! KVALITO kan ikke fraskrive seg ansvaret iflg Norsk Lov! Kvalito er iflg Angrettlovens § 9 pliktig til å INFORMERE om ANGRERETTEN!! Gjør de det??

 

2) Det er INGEN leveringsgaranti på NÅR vi kan levere.. Vi leier på Telenor sitt nett, og er avhengig av deres levering. Det kan derfor bli forsinkelser og overraskelser. OM det oppstår forsinkelser på leveringsdatoen, grunnet feil i fra Telenor (såkalt leveransesvikt), så er dette IKKE grunnlag for heving av bindingstiden.

EDIT: HVEM har vi som tilbyder?? Kvalito eller TELENOR?? Hvilket lovverk er

Kvalio underlagt?? Japansk?? (jeg beskylder ikke Japansk lovverk for å være dårligere en det Norske!)

 

3) Det er INGEN garanti på OM vi kan levere. Dessverre har det skjedd at Telenor har sagt vi kan levere, linja har vært oppe i en måned, og så går den ned, med beskjed i fra Telenor om at kunden ikke kan få bredbånd. Så selv om vi sier vi kan levere, så baseres dette KUN på opplysninger i fra Telenor med alle de forbehold det innebærer.

EDIT: HVORFOR må Kvalito påpeke at de ikke har GARANTI?? Hvem andre

skulle ha GARANTI ovenfor sine kunder en Kvalito??

 

4) ALLE våre priser baserer seg på bindingstid på ett år. Forsinkelser eller problemer med leveranse i fra Telenor opphever IKKE denne bindingstiden.

EDIT: KVALITO sier her at de "kan" sende sine kunder en faktura for

avbesilling av produktet om de ikke leverer det de lover!! SÅ om en kunde "trykker"

bestill på deres hjemmeside og angrer 2 dager etterpå, får vedkommende

likevel en regning på 3500,- iflg KVALITO! Dette fordi de er så lynraske å

effektuere ordren! Noe som strider mot både kjøpsloven og angrerettloven!

 

5) Det er ingen garantert hastighet. Hastigheten kan til tider variere, og på 2 Mbps, vil en i mange tilfeller ikke få kompensert for såkalt overhead. (Les mer i forbrukerombudets rapport om dette.)

EDIT: Hvorfor skal KUNDEN lese en haug med §§ som KVALITO egentlig

burde sette seg inni først?? Det Forburkerombudets rapport omhandler er

hvordan KVALITO skal opptre ovenfor sine kunder og ikke omvendt!

 

MEN, om Telenor sier til slutt at du ikke kan få bredbånd, så skal du selvfølgelig slippe å betale. Da kansellerer vi din bestilling, og hever deg for bindingstiden. Det er med andre ord ingen økonomisk risiko å bestille bredbånd i fra oss.

EDIT: TELENOR, TELENOR, TELENOR... Om JEG ville ha noe med Telenor å

gjøre hadde jeg BESTILLT linje hos dem!! Det er meg revnendes likegyldig

de kjøper sine tjenester av TELENOR!! Jeg er kunde hos KVALITO og da får

de oppføre seg deretter!

 

Forøvrig så følger vi forbrukerombudets retningslinjer for markedsføring av internettaksess, og vi anbefaler alle å lese disse retningslinjene før en bestiller.

EDTI: Det hjelper fortastt ikke å henvise til rettningslinjer som KVALITO er

pållagt av Forbrukerombudet!! Jeg anbefaler KAVLITO å lese den selv!!

Lenke til kommentar

Å, hallo Romsdal, hvor mye har De fått i dem som de ikke har spist i kveld? ;-)

 

Som en videreformidler av tjenester er det selvsagt at Kvalito også må forholde seg til sin leverandør? Det kan jo ikke være slik at Kvalito skal bære kostnadene som ev. påløper fordi Telenor ikke gjør jobben sin? Det er jo derfor de også tar et forbehold?

 

Ellers kan du ikke mene at forbrukeren ikke skal behøve å lese retningslinjene for å inngå en avtale, og dermed er helt uskyldig hver gang han trår med begge beina i salaten? Selvsagt har forbrukeren et ansvar også...

 

Jeg må innrømme at jeg ikke har lest disse "reglene" før nå i kveld, men enhver som gjør det og allikevel inngår en avtale med Kvalito bør jo forholde seg til avtalen slik den er fremlagt av dem?

 

Alternativt kan man jo bare la være å inngå en avtale, eller ev. få den justert slik at alle blir enige før den undertegnes?

 

Ser helt klart at Kvalito ikke har fungert 100% ovenfor alle misfornøyde i denne tråden, men når du leser igjennom HW's Internett & Nettverk er det ikke én eneste ISP som får godkjent av alle?

 

Og for den som lurer, jeg jobber altså ikke hos Kvalito... Faktisk en helt annen bransje, dog innenfor kundeservice, og det er generelt ikke så enkelt etterhvert som forbrukerene får større og større rettigheter samtidig som de krever stadig billigere og bedre tjenester...

 

I utgangspunktet positivt, men ikke bare... Man kan ikke få både i pose og sekk...

 

Blir nesten som å sutre over at det lokale samvirkelaget blir lagt ned pga. manglende omsetning, eller det manglende postkontoret den ene gangen man ikke gadd å reise til nærmeste kjøpesenter som man pleier å gjøre....

 

Forbrukerene har etterhvert fått en betydelig makt... Faktisk så mye makt at de lett kan ta rotta på seg selv... :-)

 

Ha en fin kveld alle!

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Må si meg enig i at de er litt på tryne oss kvalito om du tar deg tid til å lese betingelsene oss en del andre ISP'er. Eller andre bransjer for den saks skyld.

 

Driver selv min egen virksomhet i sammen med 2 andre. (inneklima er stikkord for det vi driver med om noen skulle lure!)

Langt i fra alt alt som har med data og slikt å gjøre!.

Men kunden betyr ALT, uten kunden er det jo ingenting igjen...

 

Jeg kan ikke klage ut til mine kunder om at Philips elller andre levrandører levere dårlige varer hver gang noen klager.. Tar det til meg, fixer, kompensere etter beste evne. Men seff finnes da kvarulanter som aldri gir seg. Skal man drive slik Kvalito gjør så ligger man tynt an i de fleste bransjer. "Fordelen til ISP bransjen er at de slipper å reise rundt om i 'felte' å møte kunden sin ansikt til ansikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...