vidor Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 ... men før jeg ble diagnostisert så lurte jeg faktisk på om det var mulig å være allergisk imot vann, for hosten var verst i dusjen.. Det er vel usannsynlig at det er vann direkte. Det kan være mye rart i vanndampen og mikrodråpene. Alt fra stoffer som blir virvlet opp fra badet til mikroorganismer i dusjhodet til det som vannet aktiverer på kroppen din til reaksjoner på såpe og innholdsstoffer i hygieneproduktene du bruker. Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Det er vel usannsynlig at det er vann direkte. Det kan være mye rart i vanndampen og mikrodråpene. Alt fra stoffer som blir virvlet opp fra badet til mikroorganismer i dusjhodet til det som vannet aktiverer på kroppen din til reaksjoner på såpe og innholdsstoffer i hygieneproduktene du bruker. Noe må det være iallefall, men så lenge jeg husker Cetirizin daglig så hoster jeg ikke lenger i dusjen. Men drikker jeg >1L vann så begynner jeg garantert å hoste. Merkelig nok funker melk rimelig greit til å stoppe hosten i de tilfellene jeg glemmer meg og drikker for mye vann.. Før allergien drakk jeg nesten aldri melk og mye vann, imens nå er det helt omvendt.. Nesten som om melka coater halsen med noe som forhindrer irritasjon nedi der.. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Du kan jo vurdere et dusj-filter. Det finnes den typen som man kobler til utgangen på blandebatteriet (det som blander varmt og kaldt vann og regulerer trykket) du har i dusjen, deretter kobler du bare bare dusj-slangen som stod i blandebatteriet i filteret. Du kan få litt trykkfall p.g.a motstanden i filteret, men disse er som regel designet for å gi nok trykk. Du kan evt koble på en sparedusj som krever mindre trykk, men pass på at du har en varmtvannsbereder som tåler mottrykk. En del eldre modeller tåler ikke så godt mottrykk. Slike karbonfilter fjerner som regel ikke alt, men kan være en grei sak å forsøke. Jeg bor i et område som har litt tvilsom vannkvalitet p.g.a svært gammel vannrør-nett så jeg bruker et slikt filter og vann-destillator. All usmaken på vannet er borte p.g.a fjerning av humus / sediment / lukt /smak etc. Før smakte vannet gjørme / søle. Heldigvis er vannet rent nok til oppvaskmaskin og vaskemaskin. Får jeg en dråpe eller to av det på speilet som tørker ut ligger det igjen en skitten film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå