:utakt Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 Det satt langt inne, men nylig valgte jeg å blokkere en bruker. Funksjonen gjør at jeg fremdeles ser avataren til brukeren i tråder, men selve innlegget er "sensurert" bort. Hvis noen andre siterer dette innlegget så ser jeg innlegget som siteres også. Går det ikke an at denne ignorer-funksjonen luker bort brukeren helt og fullt fra min visning? Sånn som det er nå er det ganske halvveis, jeg kan like gjerne deaktivere det igjen. 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 Skriver under på denne, en ignorert bruker burde forsvinne helt inntil man åpner opp for denne brukeren igjen i kontrolpanelet Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 Om ignorerte brukere bare forsvinner så er det jo en stor mulighet for at ting du diskutererer allerede er besvart, eller blir helt uten kontekst. Jeg ser ikke helt problemet med at postene fortsatt er der, det er jo tross alt et diskusjonsforum. Hvis en post er så fæl at den bryter retningslinjene så blir den jo slettet. Om du derimot bare ikke liker en annen brukers poster, så funker ignore funksjonen godt nok i mine øyne. Om man tilfeldigvis ser en post sitert tar man da vel ingen skade av? 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 Da kan man jo like gjerne bare fjerne hele funksjonen da? 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 (endret) Nei, man gjemmer jo fortsatt innlegg fra en bruker når man ignorerer så det har jo en effekt. Hva de kunne lagt til kanskje er at siterte innlegg også blir gjemt med en knapp der man kan vise likevel. Men ingen big deal spør du meg. Endret 16. juni 2019 av Tåkefyrste Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 Man leser jo gjerne de innleggene også. Sånn jeg ser det, men kan kun snakke for meg selv, så er "ignorerte brukere"-funksjonen bare en måte å slippe å bli sitert på. Men det er klart, bedre enn ingenting I guess Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 16. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2019 (endret) Ingen "big deal" nei. Men, poenget med funksjonen er vel å slippe å lese innleggene til den du ignorerer, og det poenget blir borte når innleggene likevel er synlig i sitater. Så det kunne godt vært fikset. Kanskje jeg legger ekstra godt merke til det fordi brukeren jeg har satt på lista blir sitert ganske ofte. Endret 16. juni 2019 av :utakt Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Hvorfor ignorere brukere egentlig? Med mindre de bryter retningslinjene så bør de vel få være en del av diskusjonen? Hvis de bryter retningslinjene så er det jo bar eå rapportere de, så blir de utestengt eller får advarsler... Lenke til kommentar
Flin Skrevet 17. juni 2019 Del Skrevet 17. juni 2019 Personlig ignorerer jeg ingen, iallefall ikke som jeg kan huske, men jeg forstår hvorfor noen velger å gjøre det. Det er noen som bare kommer med det samme gamle oppgulpet hele tiden. De bryter ikke retningslinjene, men de er irriterende. Jeg synes man kunne fjerne hele funksjonen, det er bedre å bare lære seg å ignorere folk på egenhånd. Man trenger ikke å lese alt det dumme folk skriver og la seg irritere. 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 17. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2019 Hvorfor ignorere brukere egentlig? Med mindre de bryter retningslinjene så bør de vel få være en del av diskusjonen? Hvis de bryter retningslinjene så er det jo bar eå rapportere de, så blir de utestengt eller får advarsler... Det er nok ikke snakk om å bryte retningslinjer, men jeg syns ikke brukeren det gjelder bidrar konstruktivt. Det er som regel bare kverulering og tull, og jeg fant ut at i stedet for å lese det så kunne jeg teste ut å ignorere det. Ingen stor sak, for all del. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå