unwill Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Med Asus A7N8X deluxe har jeg to innbygget nettverkskort. 3Com kortet bruker jeg til internett, og NVidia kortet er koblet til Accesspunktet (Som er i en network Bridge). Den andre PCen har et trådløst nettverkskort, den får koblet til, den fpr en IP fra DHCPen, men likevel kommer den ikke på nettet... Hvorfor? Jeg har satt opp på denne måten før og da fungerte det utmerket... Har det noe å si om det er en patchable eller en crossed TP kabel mellom maskin og accesspunkt? (det er den eneste forskjellen jeg kan komme på nå). Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Ja, det kan ha noe å si. Opplevde akkurat det samme med D-Link 614+. Kobla jeg en pc i en av portene med kabel, så datt den/de trådløse ut. Gidda ikke å forske på om det fantes noen løsninger, så jeg har ingen forslag til det. Kjører kun trådløst nå. Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 krysset kabel har alltid noe å si ... det kommer an på om boxen takler både vanlig og krysset ... kommer du inn på boxen da ? lykke til Lenke til kommentar
unwill Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 krysset kabel har alltid noe å si ... det kommer an på om boxen takler både vanlig og krysset ... kommer du inn på boxen da ? lykke til Jepp, den står at den takler begge, derfor jeg lurte på om det ikke har noe å si. (forresten så bruker jeg nå den kabelen som følger med) Lenke til kommentar
unwill Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Jeg aner ikke hva som gikk galt, men jeg innstallerte softwaren som fulgte med 3com trådløs nettverkskortet så funka alt som en drøm. Det som er rart er jo at det funka på en annens nett, så jeg regne ikke med at det var noe galt der... jaja, data er en mystisk ting. For fremtidlige lesere av dette innlegget med samme problem så må tipset været å re-innstaller alt dersom det ikke fungerer når den egentlig skal det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå