Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. juni 2019 Del Skrevet 15. juni 2019 Jeg hadde en reise i mai hvor jeg kom hjem nesten 24 timer etter oppsatt ruteplan. Forsinkelsen oppstod utenfor Europa, og selskapet som forårsaket forsinkelsen var ikke europeisk. Jeg gjorde rettet krav om kompensasjon mot det selskapet som hadde siste "leg" på reisen min, som var innenfor EU/EØS og et europeisk flyselskap, men de avviste kravet med henvisning om at det ikke var de som var årsaken til forsinkelsen. Tenkte jeg skulle gjøre et forsøk til, gjennom et av de selskapene (AirHelp, Flyhjelp, Flyforsinkelser m.v.) som bistår i slike tilfeller, mot at de får ca 1/3 av kompensasjonen hvis de skulle få sitt krav igjennom. Er det noen som har erfaringer med slike selskap? Og kan anbefale eller fraråde noen av disse? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. juni 2019 Del Skrevet 15. juni 2019 Bestilte du turen som flere enkeltturer eller som en samlet reise? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. juni 2019 Del Skrevet 15. juni 2019 Samlet reise, tur-retur, bestående av 3 flyvninger hver vei. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. juni 2019 Del Skrevet 15. juni 2019 Da tar du det vel med de du bestilte fra.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 (endret) Sjekk Forbrukerrådet sine sider og Airhelp hvis du trenger hjelp til å kreve det du har rett på. Søstern brukte Airhel etter problemer hun og familien hadde på en reise og de fikk en god slump igjen. Endret 16. juni 2019 av ilpostino Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 La inn krav hos Airhelp for 3 måneder siden, men med gjennomsnittlig behandlingstid på over 200 dager tar det sin tid. Flyselskapet avslo ganske umiddelbart, men de sier det er oversendt videre for avgjørelse i retten. De mener jeg har krav på 600EUR, og tar halvparten i gebyrer. Så får vi se hvordan det ender. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. juni 2019 Del Skrevet 16. juni 2019 Man skal jo først prøve få erstatning rett fra flyselskapet så jeg har i 17 måneder ventet på erstatning for 12 timers forsinkelse fra Air France. -først trenerte de saken og påstod så at sne og kuldegrader var eksepsjonelt i Norge. -etter at jeg tilbakeviste dette trenerte de saken og løy så om at flighten min var kansellert og at jeg derfor ikke kunne få noen erstatning. -tok så saken til transportklagenemnda og har ventet siden. Håper de ikke klarer finne ut at saken har tatt så lang tid at den blir foreldet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. juni 2019 Del Skrevet 18. juni 2019 Jeg tok dette opp med det amerikanske flyselskapet da forsinkelsen var et faktum (returens første leg), og fikk informasjon om at jeg måtte ta dette med kundeservice sentralt. Ved siste flybytte kontaktet jeg servicedesk til det europeiske flyselskapet som hadde returens tredje leg, og de sa at jeg måtte rette kravet mot det amerikanske flyselskapet, som var ansvarlig for forsinkelsen. Logget meg senere på nettsiden til det amerikanske selskapet og la inn mitt billettnummer, og fikk opp at jeg ikke hadde rett på kompensasjon. Sendte så formelt krav til det europeiske selskapet, men ble avvist med henvisning til samme forhold. Kontaktet reisebyrået der jeg hadde kjøpt billetten, de ville først ikke bistå, og sa jeg måtte henvende meg til det amerikanske flyselskapet selv. Etter å ha kontaktet dem igjen, har de registrert en klagesak for meg hos det amerikanske flyselskapet. Jeg venter nå på svar fra dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå