Gå til innhold

Varm pc...

Janster

Anbefalte innlegg

Min pc står litt råttent til...nær en radiator, som er tidvis varm, men ikkenoe glohet.

Jeg sliter litt fortsatt med at cpu'en er varm..

51c på 2500 (ikke overklokket) med 58c på full guffe.

55c på 3200 og jeg stopped moroa ved 61c men tipper den ville ligget på noe mer.

Jeg har en solid vifte trodde jeg..

http://www.thermaltake.com/products/heatsink/silentBoost.htm

Er det jeg som har montert greia galt (kjølepasta og rett på..no nonsene trodde jeg) eller er det ytre omstendigheter som gjør at den sliter ?

Noen ideer

Janster

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har kabinett som tillater det kan du jo sette i et par kabinett vifter...

Dersom pastaen fulgte med, kan du jo kjøpe en litt dyrere modell ( feks. AS) og oppnå bedre kjøling. Jeg ville prøvd meg litt frem.

Ser vifta er godkjent for 3400+ og synes nok du burde klart og få en lavere temperatur. Selv har jeg en 2600+ vifte på en 3200+ cpu som holder 39c idle. ( Har Artic Silver5 på og titan vifter )

Er jo ofte litt tilfeldig, men du bør nok få den ned til 40-45 iallefall.

Prøv noe av det overstående du.. :yes:

Lenke til kommentar

Takker for rådene...

Jeg er blitt veldig mistenksom om jeg la på nok kjølepasta eller om jeg satte vifta på skikkelig eller ikke....

Det stod et tynt lag med kjølepasta på kjernen, og jeg tenkte jeg skulle ikke ødelegge prosessoren heller, men det er ikke så veldig mange måter å legge vifta ned på....

Jeg har ingen måte å måle kabinett temp, hovedkort temp er 40 grader dog..

MEN..jeg noterer meg at vifta går på 2500 rpm...det virker lavt...men kan jeg styre det da?

Det var rimelig stor forskjell på 2500 og 3200 så jeg håper engang å få den til å kjøre på 3200 eller ihvertfall så jeg kan utnytte 400mhz ram'en.

Hilsen

Janster

Endret av Janster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...