Gå til innhold

Ny studie skal granske sykdom fra norsk drikkevann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser bare ikke hva de kan bidra med.. Så vidt jeg vet har ikke mattilsynet fasiliteter eller folk til og drive forskning?

Svaret som kommer ut av forskningen kan mattilsynet ha gode av derimot.

Hvem sier at mattilsynet driver med forskming? De har en preventiv rolle. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nei, vi diskuterer drikkevann som gjør folk syke og når jeg nevner Mattilsynet så regner jeg med at du forstår hva de driver med?

Mattilsynet godkjenner og fører tilsyn med vannforsyningssystem, godkjenner vannbehandlingsprodukter og utarbeider forskrifter og veiledere.

https://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/vann/vannforsyningssystem/fekale_indikatorbakterier_for_overvaaking_av_drikkevann.1868/binary/Fekale%20indikatorbakterier%20for%20overv%C3%A5king%20av%20drikkevann

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nei, vi diskuterer drikkevann som gjør folk syke og når jeg nevner Mattilsynet så regner jeg med at du forstår hva de driver med?

https://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/vann/vannforsyningssystem/fekale_indikatorbakterier_for_overvaaking_av_drikkevann.1868/binary/Fekale%20indikatorbakterier%20for%20overv%C3%A5king%20av%20drikkevann

Da diskuterer vi 2 forskjellige ting. Regnet med at du snakket om artikkelen siden du ikke spesifiserte noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvorfor stiller du spørsmål om hvor Mattilsynet er i dette, når du vet hvor Mattilsynet er.

M1z72El.gif

Artikkelen er om en studie som skal utføres.

Forventer ikke noe fornuftig svar, derfor ingen spørsmålstegn i setningene mine.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Slettet-t8fn5F skrev (På 14.6.2019 den 22.28):

Hvorfor stiller du spørsmål om hvor Mattilsynet er i dette, når du vet hvor Mattilsynet er.

M1z72El.gif

Artikkelen er om en studie som skal utføres.

Forventer ikke noe fornuftig svar, derfor ingen spørsmålstegn i setningene mine.

Jeg spurte om hva mattilsynet foretok seg ift. at så mange blir syke av drikkevann for tiden. Da dette er en rolle som naturlig tilfaller dem. 

Etter å ha fått svar som ligner på dine trollinnlegg slo jeg det opp selv :). Men å forvente fornuftige svar fra slike som deg er jo litt for mye å forvente ;)

Lenke til kommentar

Da diskuterer vi 2 forskjellige ting. Regnet med at du snakket om artikkelen siden du ikke spesifiserte noe annet.

Studien utføres på bakgrunn av at mange blir syke pga. dårlig drikkevann. Det står i artikkelen :)

Mattilsynet har som de fleste vet bla. rollen ift. kvalitetskontroll på drikkevann.

Ergo er det naturlig å spørre om hvor mattilsynet er i dette og at deres instrukser/rutiner ift. drikkevann kanskje må sees på. Jeg regner med at det blir det neste steget etter studien men man trenger ikke en studie for å forstå at de samt andre bør se på rutinene sine.

Svarene i studien vil forhåpentligvis gi oss noe mer informasjon om årsaker til forurensning av drikkevannskilder men man bør allerede nå gjøre noe med kontrollrutiner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Theo343 skrev (På 15.6.2019 den 5.17):

Jeg spurte om hva mattilsynet foretok seg ift. at så mange blir syke av drikkevann for tiden. Da dette er en rolle som naturlig tilfaller dem. 

Etter å ha fått svar som ligner på dine trollinnlegg slo jeg det opp selv :). Men å forvente fornuftige svar fra slike som deg er jo litt for mye å forvente ;)

Var artikkelen om alle de som blir syke nå om dagene av drikkevannet sitt?

Hvor er Statens Vegvesen i dette? Hva med PostNord? En Hurtigruten?

Bare en tåpe kan stille slike spørsmål om ting som ikke har en dritt med denne studien å gjøre inkludert Mattilsynet.

Om noe skulle være uklart, kan du sende mail med spørsmål til [email protected]

Allerede i mars 2017 sendte de ut invitasjoner til å delta. Altså lenge før dette som leses om i dag i media. Den er faktisk snart ferdig.

https://www.fhi.no/studier/drikkevannsstudien/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...