Gå til innhold

5.000 bedt om å koke vannet etter bakteriefunn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er mest sannsynligvis kilden til utbruddet? Jeg ser det ligger bondegårder med noe som ligner på staller og liten travbane bare et par hundre meter fra vanninntaket til dette vannverket og lurer på om det kan ha noen sammenheng?

Edit: Det skal ligge en reservevannkilde som heter Bjørvann litt nærmere Sætre. For håpe den er og forblir fri for e-coli.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er vel rimelig utsatte for terrorisme med våre relativt åpne vannløsninger. Men det er vel helt naturlige årsaker som du kanskje er inne på Simen1, som ligger bak denne gang vil jeg tro?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg regner vel med at 100% av alt drikkevann går innom -vannrenserier- før de går til forbrukerne?? Hvorfor testes ikke alt dette vannet for skadelige bakterier??

Det var en periode for ca 2-3 år sida jeg kokte vannet jeg drakk hele tiden. Følte det smakte renere og kroppen responderte bedre på det ^^

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg regner vel med at 100% av alt drikkevann går innom -vannrenserier- før de går til forbrukerne?? Hvorfor testes ikke alt dette vannet for skadelige bakterier??

Det var en periode for ca 2-3 år sida jeg kokte vannet jeg drakk hele tiden. Følte det smakte renere og kroppen responderte bedre på det ^^

Joda, all offentlig vanntilknytning skal gjennom et renseanlegg som blant annet sjekkes for bakterier med jevne mellomrom.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...