Gå til innhold

Biltyv skutt og drept!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke la dette utvikle seg til en politisk debatt - det æ'kke bra for framtiden til "P & R" -kategorien...

Jeg synes både far og sønn fortjener streng straff. Å røske med seg hagla & jaktrifla for å "skyte i stykker dekkene" i den hensikt å stoppe tyven... Det er ærlig talt helt sykt! Personene har jo bevist at de ikke har forutsetninger til å eie eller bruke skytevåpen! Jeg ville nok tatt fram hagla dersom noen truet meg på livet, men ut over det ringer jeg purken.

Og om bilen min blir stjålet, har jeg forsikring - og jeg anmelder tyveriet til purken. Som de fleste andre normale borgere vil gjøre.

Lenke til kommentar
,23/12/2003 : 17:19]
Det BURDE imidlertid regnes som selvforsvar da...

Hvorfor? Var sønnen direkte truet? Er en gammel Mitsubishi Pajero mer verdt enn et menneskeliv?

kanksje fordi han ble nesten påkjørt? :ermm: og det spiller ingen rolle hvor mye bilen er verdt, bilen har 4 hjul og en motor, som er nok til å drepe

Faren var jo heller ikke i direkte fare når skuddet falt. Bilen hadde allerede passert faren, heldigvis traff den ikke ham. Det var ETTER dette at sønnen skjøt.

EDIT: Nå er den ikke såå personlig :)

Endret av [bat]
Lenke til kommentar
Selvforsvar? Det er det dummeste jeg har hørt.. og makan til unnskyldning han hadde konstruert..

Disse menneskene må få seg en kraftig advarsel, og våpenlisens må inndras.. slike tilstander hører den ville vesten til..

dette er selvforsvar! hadde ikke du følt truet på livet hvis en bil kom mot deg med hensikt?

jeg er enig med det andre du sier

edit : skriveleif

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
Selvforsvar? Det er det dummeste jeg har hørt.. og makan til unnskyldning han hadde konstruert..

Disse menneskene må få seg en kraftig advarsel, og våpenlisens må inndras.. slike tilstander hører den ville vesten til..

dette er selvforsvar! hadde ikke du følt truet på livet hvis en bil kom mot deg med hensikt?

Joda, men "sier hvem"?

Dessuten får jeg flashback til South Park her... "It's coming right for us!".

Lenke til kommentar

Bilen kjørte forbi faren. Farens hagle ble fylt med snø og dritt, slik at løpet eksploderte. Etter dette skjøt sønnen med jaktrifle gjennom bakruten på bilen, skuddet traff føreren under venstre arm.

Selvforsvar i høyeste grad når en skyter bakfra...

EDIT: Mmmm It's coming right for us!

Endret av [bat]
Lenke til kommentar

Ikke bang om dette er selvforsvar. I beste tilfelle er dette uaktsomt drap. Selv om jeg, og dette er min mening, ville tiltalt sønnen for overlagt drap. Ingen vet hvor han egentlig siktet.

Og la meg klargjøre noe. Selvforsvar hadde det vært hvis sønnen skjøt bilen på vei =mot= faren... ikke etter. I det bilen passerte faren er det enten hevn eller et forsøk på å stanse tyven for å komme unna.

Selvforsvar er forsvar av eget eller andres liv og helse, ikke eiendeler. Etter bilen hadde passert faren var det ikke lengre snakk om noen trussel eller fare for deres del, men snarere et en kamp for å få tilbake bilen.

JoachimR, jeg finner det vanskelig å tro at du selv tror på det du skriver. :p

Lenke til kommentar

Joda, men "sier hvem"?

Dessuten får jeg flashback til South Park her... "It's coming right for us!".

spiller det noe rolle hvem som sier det?

Lenke til kommentar
kanskje bilen flytter seg også når du flytter deg?

Ok da.. hadde skjønt det om han skjøt idet bilen kommer rasende mot ham.. men det skjedde ikke her, så den diskusjonen er irrelevant.

Dessuten var det en sarkastisk bemerkning, og jeg beklager, men kunne ikke dy meg.

Lenke til kommentar
kanskje bilen flytter seg også når du flytter deg?

Ok da.. hadde skjønt det om han skjøt idet bilen kommer rasende mot ham.. men det skjedde ikke her, så den diskusjonen er irrelevant.

Dessuten var det en sarkastisk bemerkning, og jeg beklager, men kunne ikke dy meg.

10-4 ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...