Gå til innhold

Biltyv skutt og drept!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
«Dette skal jeg stoppe,» sa jeg til kona og tok med meg haglgeværet. Min eneste tanke var å forsøke å treffe hjulene på bilen, slik at den sank i snøen. Bilen har stor bruksverdi for meg, som er ufør etter mange år i industrien, sier Steen.

 

Han tok opp jakten i bare underbukse, T-skjorte og tresko på det speilglatte føret. 52-åringen så bilen forsøke å kjøre bort fra gården da han sto på innkjøringen til eiendommen.

 

- Men biltyven så meg, og satte kursen mot meg.

 

Han ville ta meg, oppfattet jeg det som, og jeg hadde ingen sted å søke dekning.

 

Han passerte i stor fart bare to meter fra meg. Omtrent samtidig gled jeg på føret. Haglgeværet ble fylt av snø og gikk av da jeg trakk det til meg, og det tette løpet eksploderte, forteller 52-åringen.

Lenke til kommentar

Case:

 

Biltyv(er) stjeler en bil. Far og sønn oppdager så dette. Faren i huset tar med seg hagle, mens sønnen kaster en jaktrifle over skulderen.

Faren forsøker å skyte dekket på bilen, snubler , og biltyven kjører mot ham.

Deretter skyter sønnen "mot motoren" og treffer overkroppen til biltyven slik at han omkommer.

 

Dette kommer ikke inn under selvforsvar, da sønnen ikke var direkte truet.

Dersom det er fare for materielle verdier som en bil, regnes det ikke som selvforsvar dersom man skader / dreper gjerningsmannen.

Lenke til kommentar
En gammel Mitsubishi har kanskje ingen direkte verdi, men forbrytere fortjener ikke leve. Skal riktignok ikke inføre dødstraff for biltyveri jeg heller, men når en kjeltring begynner å oppføre seg truende, i tillegg til å ha tatt bilen din, da spiler det ingen rolle om vi snakker om en Audi S8 eller en Mitsubisi Pahjeroh.

det er det dummeste jeg har hørt. Forbrytere fortjener ikke å leve? Så du sier at en bil er viktigere enn et menneske? Det har da ikke noe å si om han prøvde å stjele en bil, et menneskeliv er fortsatt verdt uendelig mye mer enn en bil

Lenke til kommentar
' date='23/12/2003 : 17:19']
Det BURDE imidlertid regnes som selvforsvar da...

Hvorfor? Var sønnen direkte truet? Er en gammel Mitsubishi Pajero mer verdt enn et menneskeliv?

kanksje fordi han ble nesten påkjørt? :ermm: og det spiller ingen rolle hvor mye bilen er verdt, bilen har 4 hjul og en motor, som er nok til å drepe

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...