salte aper Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Fikk som fortjent eller var dette og gå for langt ? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 gikk vel kanskje litt for langt.. men virka som at det ikke var første gang å han hadde palga folka rundt der før, men likevell han fortente det sikkert ikke.. men det var vel heller ikke gjort med vilje da så Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Selvforsvar må tillates i mye større grad i dette landet! Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Selvforsvar må tillates i mye større grad i dette landet! Hvordan er dette selvforsvar? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Selvforsvar må tillates i mye større grad i dette landet! Hvordan er dette selvforsvar? Bilen ble forsøkt stjålet. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Selvforsvar må tillates i mye større grad i dette landet! Hvordan er dette selvforsvar? Bilen ble forsøkt stjålet. Var det fare for live og helse? Altså selvforsvar Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Det var fare for mannens bil. Hadde han forsøkt å voldta konen din, ville han kunne skutt da? Ville man kunne gjort tilsvarende i USA? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 «Dette skal jeg stoppe,» sa jeg til kona og tok med meg haglgeværet. Min eneste tanke var å forsøke å treffe hjulene på bilen, slik at den sank i snøen. Bilen har stor bruksverdi for meg, som er ufør etter mange år i industrien, sier Steen. Han tok opp jakten i bare underbukse, T-skjorte og tresko på det speilglatte føret. 52-åringen så bilen forsøke å kjøre bort fra gården da han sto på innkjøringen til eiendommen. - Men biltyven så meg, og satte kursen mot meg. Han ville ta meg, oppfattet jeg det som, og jeg hadde ingen sted å søke dekning. Han passerte i stor fart bare to meter fra meg. Omtrent samtidig gled jeg på føret. Haglgeværet ble fylt av snø og gikk av da jeg trakk det til meg, og det tette løpet eksploderte, forteller 52-åringen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Er det slik å forstå, enda mer forståelse for at han skjøt. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 tror jeg ville gjort det samme.. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Ehh, det var jo den yngste som skjøt var det ikke? Lenke til kommentar
[bat] Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Case: Biltyv(er) stjeler en bil. Far og sønn oppdager så dette. Faren i huset tar med seg hagle, mens sønnen kaster en jaktrifle over skulderen. Faren forsøker å skyte dekket på bilen, snubler , og biltyven kjører mot ham. Deretter skyter sønnen "mot motoren" og treffer overkroppen til biltyven slik at han omkommer. Dette kommer ikke inn under selvforsvar, da sønnen ikke var direkte truet. Dersom det er fare for materielle verdier som en bil, regnes det ikke som selvforsvar dersom man skader / dreper gjerningsmannen. Lenke til kommentar
[bat] Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) EDIT: Sønnen er nå løslatt fra varetekt. Skulle bare mangle.. tror ikke akkurat det er fare for gjentakelse. Jaja.. GOD JUL! Endret 23. desember 2003 av [bat] Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Det BURDE imidlertid regnes som selvforsvar da... Lenke til kommentar
[bat] Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Det BURDE imidlertid regnes som selvforsvar da... Hvorfor? Var sønnen direkte truet? Er en gammel Mitsubishi Pajero mer verdt enn et menneskeliv? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 En gammel Mitsubishi har kanskje ingen direkte verdi, men forbrytere fortjener ikke leve. Skal riktignok ikke inføre dødstraff for biltyveri jeg heller, men når en kjeltring begynner å oppføre seg truende, i tillegg til å ha tatt bilen din, da spiler det ingen rolle om vi snakker om en Audi S8 eller en Mitsubisi Pahjeroh. Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 En gammel Mitsubishi har kanskje ingen direkte verdi, men forbrytere fortjener ikke leve. Skal riktignok ikke inføre dødstraff for biltyveri jeg heller, men når en kjeltring begynner å oppføre seg truende, i tillegg til å ha tatt bilen din, da spiler det ingen rolle om vi snakker om en Audi S8 eller en Mitsubisi Pahjeroh. det er det dummeste jeg har hørt. Forbrytere fortjener ikke å leve? Så du sier at en bil er viktigere enn et menneske? Det har da ikke noe å si om han prøvde å stjele en bil, et menneskeliv er fortsatt verdt uendelig mye mer enn en bil Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) han fikk det som fortjent. Bygda i Froland var utsatt for en god del tyverier nettopp pga biltyven, har han også vært innblandet i narkotikasaker også. 22 åringen gjorde selvforsvar hevder han og det er jeg fullstending enig med. www.agderposten.no Endret 23. desember 2003 av Jonki Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 ' date='23/12/2003 : 17:19'] Det BURDE imidlertid regnes som selvforsvar da... Hvorfor? Var sønnen direkte truet? Er en gammel Mitsubishi Pajero mer verdt enn et menneskeliv? kanksje fordi han ble nesten påkjørt? og det spiller ingen rolle hvor mye bilen er verdt, bilen har 4 hjul og en motor, som er nok til å drepe Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 INGEN fortjener å dø... Ps. Mods, slikt skjer når pol/rel stenges... Denne hører strengt tatt hjemme der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg