NTB - digi Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Danmark stenger alle hydrogenstasjoner Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 De gode nyhetene står i kø for hydrogenblindveien... 3 Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 "Jeg har sagt at hydrogen er miljøvennlig. Pålegg alle bensinstasjoner i Norge å levere hydrogen innen 2020 ellers stenger vi dem alle sammen" - Men, men, vi har ikke klart å bygge sikre nok anlegg ennå, så det er langt større risiko forbundet med hydrogen enn med bensin og diesel, kjære grønne fasciststatsminister. "SIKKERHET, SMIKKERHET - SEND UT ORDREN HAR JEG SAGT!!!!!!!!!!!!" !!! Breaking news. Hydrogenstasjon har eksplodert i Sandvika!!! - Øh, sjef, skal vi fortsette som planlagt også etter eksplosjonen? Skal alle bygge hydrogenstasjoner? "Selvsagt, slike småproblemer løser vi etterhvert. Grønn tanke foran alt" 4 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Håper dette idiotiet med livsfarlig og grusomt ueffektiv H2 blir stoppet. Dette er atter en sånn idiotteknologi som skal "ries ut" av uansvarlige konsultutter og div leverandører helt til det er stopp. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Om ikke dette får politikerne til å se at det blir fortsatt viktig å gi insentiver til elbiler fremover, så veit ikke jeg, for det er tydelig at hydrogen er å kaste pengene til folk 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 "Jeg har sagt at hydrogen er miljøvennlig. Pålegg alle bensinstasjoner i Norge å levere hydrogen innen 2020 ellers stenger vi dem alle sammen" - Men, men, vi har ikke klart å bygge sikre nok anlegg ennå, så det er langt større risiko forbundet med hydrogen enn med bensin og diesel, kjære grønne fasciststatsminister. "SIKKERHET, SMIKKERHET - SEND UT ORDREN HAR JEG SAGT!!!!!!!!!!!!" !!! Breaking news. Hydrogenstasjon har eksplodert i Sandvika!!! - Øh, sjef, skal vi fortsette som planlagt også etter eksplosjonen? Skal alle bygge hydrogenstasjoner? "Selvsagt, slike småproblemer løser vi etterhvert. Grønn tanke foran alt" Hydrogen er ikke grønt. Det er energisløsende og dermed miljøuvennlig. 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Det er en grunn til at høyrefløyen er allergiske mot elbiler mens ønsker hydrogen velkommen ja Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Hydrogen er ikke grønt. Det er energisløsende og dermed miljøuvennlig. Grønt er dekkord for alt de føler er rett for miljøet, selv om det er bullshit. Grønt er stort sett bare hykleri, som all annen venstre"tenkning". Lenke til kommentar
oophus Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Det er normalt og bra at man stenger alt når man er usikre på årsak i en slik hendelse. Det blir som med Boeing og deres flyflåte som står på bakken nå. Trur folk at den flyflåten aldri kommer til å fly igjen? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 (endret) Det er normalt og bra at man stenger alt når man er usikre på årsak i en slik hendelse. Det blir som med Boeing og deres flyflåte som står på bakken nå. Trur folk at den flyflåten aldri kommer til å fly igjen? Det gjør den sikkert, men i motsetning til hydrogen så har fly nytteverdi. Endret 13. juni 2019 av hekomo 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Det gjør den sikkert, men i motsetning til hydrogen så har fly nytteverdi. Mer trolling fra din kant ja. Har du faktiske argumenter, eller skal du bare fortsette å repetere som ei papegøye? 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Det er normalt og bra at man stenger alt når man er usikre på årsak i en slik hendelse. Det blir som med Boeing og deres flyflåte som står på bakken nå. Trur folk at den flyflåten aldri kommer til å fly igjen?Svaret på det med flyene er at det spørs hva som var galt i utgangspunktet. Ut fra det jeg har fått med meg ser det ut som en litt obskur programmeringsfeil, altså ikke noe fundamentalt galt med flyet. Man skal ikke undervurdere kompleksiteten i sånt men det er 'bare' å lage et bedre program så kan flyene fly igjen. Et fundamentalt problem med hydrogen er at det er verdens mest eksplosive gass. Den minste lille svikt i sikkerheten så går ting til helvete. Dem har rett og slett ikke noe i tettbygd strøk å gjøre. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Svaret på det med flyene er at det spørs hva som var galt i utgangspunktet. Ut fra det jeg har fått med meg ser det ut som en litt obskur programmeringsfeil, altså ikke noe fundamentalt galt med flyet. Man skal ikke undervurdere kompleksiteten i sånt men det er 'bare' å lage et bedre program så kan flyene fly igjen. Et fundamentalt problem med hydrogen er at det er verdens mest eksplosive gass. Den minste lille svikt i sikkerheten så går ting til helvete. Dem har rett og slett ikke noe i tettbygd strøk å gjøre. All energi er farlig. Om vi stoppet opp olje-rushet ved de første feilene, så hadde vi levd idag som på 60 tallet. Første melding er inne fra stasjonen, og det var ingenting fra NEL som var årsak i lekasjen, så de skal nå fortsette "business as usual". Ting kan gå til helvete ved bensinstasjoner generelt sett, så hvis det argumentet skal være gjeldende, så må vi gjevne 70-80% av dem, og lage nye utenfor tettbebygde strøk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Et fundamentalt problem med hydrogen er at det er verdens mest eksplosive gass. Den minste lille svikt i sikkerheten så går ting til helvete. Dem har rett og slett ikke noe i tettbygd strøk å gjøre.Tja, jeg har gjort arbeider på en fabrikk som både produserer hydrogen (biprodukt) og deretter benytter dette til brensel. Anlegget har gått siden slutten av 1960 tallet, i et (stadig mer) tettbygd strøk, med moderniseringer underveis. Dvs. 50 år uten at noen er blitt blåst til himmels. Så, som du selv nevner, lar sikkerheten seg påvirke av metode. Disse stasjonene er vel kanskje noe usikre på metoden i øyeblikket, noe ingeniørene sikkert kan påvirke når de finner feilårsak. Det er ikke særlig poeng i å fremføre dommedagsprofetier mot en gitt fremdriftsteknologi kun med bakgrunn i at en selv foretrekker et annet produkt. Slikt bare fordummer hele diskusjonen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Et fundamentalt problem med hydrogen er at det er verdens mest eksplosive gass. Hydrogen's store problem er at det er såpass lavt på grunnstoffskalaen at det reagerer omtrent med alt. Varmgang i en del, og kjemien endrer seg plutselig nok til at den tåler ikke hydrogenet lengre. Tankene er faktisk good shit, fordi de må være såpass massive for å tåle trykket, så de tåler et uhell eller to. At det er høyeksplosivt blir da en bonus, da sikkerhetstiltakene kan vise seg å være ineffektive pga kjemi eller slittasje. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Tja, jeg har gjort arbeider på en fabrikk som både produserer hydrogen (biprodukt) og deretter benytter dette til brensel. Anlegget har gått siden slutten av 1960 tallet, i et (stadig mer) tettbygd strøk, med moderniseringer underveis. Dvs. 50 år uten at noen er blitt blåst til himmels. Så, som du selv nevner, lar sikkerheten seg påvirke av metode. Disse stasjonene er vel kanskje noe usikre på metoden i øyeblikket, noe ingeniørene sikkert kan påvirke når de finner feilårsak. Det er ikke særlig poeng i å fremføre dommedagsprofetier mot en gitt fremdriftsteknologi kun med bakgrunn i at en selv foretrekker et annet produkt. Slikt bare fordummer hele diskusjonen. Hvor mange slike fabrikker finnes det i verden? 2-sifret? Hvor mange hydrogenbiler kommer det til å finnes i verden om dette slår til? 9-sifret? Fortell meg gjerne at det er trivielt å holde fortsatt høyt sikkerhetsnivå når antallet installasjoner øker med 4 størrelsesordener. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 All energi er farlig. Om vi stoppet opp olje-rushet ved de første feilene, så hadde vi levd idag som på 60 tallet. Første melding er inne fra stasjonen, og det var ingenting fra NEL som var årsak i lekasjen, så de skal nå fortsette "business as usual". Ting kan gå til helvete ved bensinstasjoner generelt sett, så hvis det argumentet skal være gjeldende, så må vi gjevne 70-80% av dem, og lage nye utenfor tettbebygde strøk. Er det noe på en bensinstasjon som er like eksplosivt som hydrogen? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 (endret) "Jeg har sagt at hydrogen er miljøvennlig. Pålegg alle bensinstasjoner i Norge å levere hydrogen innen 2020 ellers stenger vi dem alle sammen" Pfff. flytende hydrogen er fantastisk. Eneste problemet er at det kontinuerlig må være i en superfryseboks for ikke å være livsfarlig. Og forresten, hvis hydrogenen brenner så kan du faktisk se det og finne ut av det med spesielle apparater, f.eks termobriller. Endret 13. juni 2019 av zeebra Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 All energi er farlig. Om vi stoppet opp olje-rushet ved de første feilene, så hadde vi levd idag som på 60 tallet. Første melding er inne fra stasjonen, og det var ingenting fra NEL som var årsak i lekasjen, så de skal nå fortsette "business as usual". Ting kan gå til helvete ved bensinstasjoner generelt sett, så hvis det argumentet skal være gjeldende, så må vi gjevne 70-80% av dem, og lage nye utenfor tettbebygde strøk. Ingen kan si hva menneskets innovasjon hadde gjort i en verden uten olje. For alt vi vet så var olje eventyret bare bortkastet sidespor. Som holdt oss blinde for det som virkelig er viktig. Blir bare teit og komme med en slik påstand som at vi hadde levt som på 60 tallet. Mange nasjoner rundt om i verden som ikke har olje som har økt sin levestandard betydelig siden det de hadde på 60 tallet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå