tor_erik Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Dagen! Skal ha nytt grafikkort. I den sammenheng spør jeg: Hvilket er egentlig best, GeForce FX 5950 Ultra eller Ati Radeon 9800XT? (Alle bes å se vekk fra religion, etc!) Så, kan jeg bruke disse kortene bra på det jeg har skrevet under? Vet at hovedkortet er 4x AGP, men det gjør ikke alt for mye... Takk for alle svar! Det vil si de som sier meg noe intelligent... Endret 23. desember 2003 av tor_erik Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Dagen!Skal ha nytt grafikkort. I den sammenheng spør jeg: Hvilket er egentlig best, GeForce FX 5950 Ultra eller Ati Radeon 9800XT? (Alle bes å se vekk fra religion, etc!) Så, kan jeg bruke disse kortene bra på det jeg har skrevet under? Vet at hovedkortet er 4x AGP, men det gjør ikke alt for mye... Takk for alle svar! Det vil si de som sier meg noe intelligent... les denne testen her, jeg vet ikke hvem som er best, men tror de er like Gode. men de ville vist valgt 9800xt sto det. Geforce kortet var vsit litt stort. http://hardware.no/art.php?artikkelid=4098 Endret 23. desember 2003 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Radeon vinner de fleste testene med minamale marginer, så ingen av dem er noe dårlige kjøp. Men det er Radeon som er "inn" for tiden. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) som sagt minimale marginer, og når du da tar nvidias problemer med directx9 i betraktning, vil det være tankeløst å kjøpe radeon etter min mening Endret 23. desember 2003 av Insomniac Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 finn det billigte av dem og kjøp det.. du vil ikke merke noe i praksis vil jeg tro.. Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Kjøp PowerColoure 9800pro (ny ver med annen vifte) eller FC 9800pro. Disse yter bra til en rimlig pris om du leter litt. Fikk min FC 9800 for 2300 kroner på hwb.no, men det hvar et juletilbud med 20% rab. Det med 4xAGP på HKet er ikkeno problem så lenge skjermkortet har 128 ram da dette kompanserer veldig og gjør at 8x ikke utgjør så mye på 8x støttede HK heller Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 som sagt minimale marginer, og når du da tar nvidias problemer med directx9 i betraktning, vil det være tankeløst å kjøpe radeon etter min mening Den var jeg ikke helt med på... Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 tor_erik..du har jo skrivet noen innlegg nå.. hvorfår ser du ikke på tester selv her på forumet. er ikke smart og lage stor ati/ge-force krig. er sikker på du har egen mening hva som er best får deg.. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 tor_erik..du har jo skrivet noen innlegg nå..hvorfår ser du ikke på tester selv her på forumet. er ikke smart og lage stor ati/ge-force krig. er sikker på du har egen mening hva som er best får deg.. Joda, joda... Skal ikke lage krig. Helt sant... Har vel en egen mening om at Radeon 9800 Pro ville vært best, siden det i mange tilfeller visstnok er litt billigere. Og om nå Powercolor endelig har fått fingeren ut og laget en ny vifte på kortet sitt, kan vel dette være et alternativ. Uansett blir vel 9800 Pro enda billigere når 9900 Pro en gang kommer... Noen som vet når 9900 Pro kommer, forresten? Lenke til kommentar
eln Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 QUOTE (Insomniac @ 24/12/2003 : 00:08) som sagt minimale marginer, og når du da tar nvidias problemer med directx9 i betraktning, vil det være tankeløst å ikke kjøpe radeon etter min mening Regner med det var det du mente. men angående nvidias problemer med directx9 vil jeg si dette veier opp mot radeon`s "problemer" med opengl. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Forskjellen i spillene er vel liten, eller for å si det på en annen måte, du ser nok ikke forskjellen mellom de to kortene. Så valget står på deg selv, enten du velger Fx5950 eller 9800, så får du meget bra og raskt kort. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Sikkert omtrnet like gode. Men støtt ATi og kjøp radeonXT kortet! EDIT: Min gode venn leif Endret 27. desember 2003 av P@yNe Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 QUOTE (Insomniac @ 24/12/2003 : 00:08) som sagt minimale marginer, og når du da tar nvidias problemer med directx9 i betraktning, vil det være tankeløst å ikke kjøpe radeon etter min mening Regner med det var det du mente. men angående nvidias problemer med directx9 vil jeg si dette veier opp mot radeon`s "problemer" med opengl. Nå går jo 95% av spillene med directx og resten med open gl og de nyeste spillene bruker Directx9 og ikke openGL så kjøp ati. nvidia kortet er stort,styggt og tar alt for mye plass! og jeg har ikke hørt noe om at radeon har problemer i opengl har nu spilt en del spill med det og ikke sett ett eneste problem. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) QUOTE (Insomniac @ 24/12/2003 : 00:08) som sagt minimale marginer, og når du da tar nvidias problemer med directx9 i betraktning, vil det være tankeløst å ikke kjøpe radeon etter min mening Regner med det var det du mente. men angående nvidias problemer med directx9 vil jeg si dette veier opp mot radeon`s "problemer" med opengl. Nå går jo 95% av spillene med directx og resten med open gl og de nyeste spillene bruker Directx9 og ikke openGL så kjøp ati. nvidia kortet er stort,styggt og tar alt for mye plass! og jeg har ikke hørt noe om at radeon har problemer i opengl har nu spilt en del spill med det og ikke sett ett eneste problem. ati har vel ikke problemer i open-gl,men ge-force yter bedre. vet ikke om du så doom 3 testen..(og andre open-gl tester) er ikke vanskelig og se at du er 100% ati fan ! har du noen gang prøvd et nvidia-kort... Endret 29. desember 2003 av Traxco Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Men det er altså ingen som vet når 9900 Pro kommer ut? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Men det er altså ingen som vet når 9900 Pro kommer ut? 9900Pro kommer nok aldri ut. Neste grafikkbrikke fra ATI er R420(Loki) og den har enda ikke fått noe navn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå