Redaksjonen. Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Huawei vil flytte utviklere over til egen app-butikk Lenke til kommentar
oppat Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Jeg er sterk motstander av å la Huawei ha noe som helst med vår infrastruktur å gjøre. Når det er sagt så kan dette ende veldig bra! Det mest naturlige trekket Huawei har i forhold til utviklerne nå er å lage en open source-versjon av Google Mobile Services. Denne versjonen, som da naturligvis vil kunne brukes direkte på Android også vil gjøre Android til ett mye friere operativsystem. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Jeg er sterk motstander av å la Huawei ha noe som helst med vår infrastruktur å gjøre. Når det er sagt så kan dette ende veldig bra! Det mest naturlige trekket Huawei har i forhold til utviklerne nå er å lage en open source-versjon av Google Mobile Services. Denne versjonen, som da naturligvis vil kunne brukes direkte på Android også vil gjøre Android til ett mye friere operativsystem. Nå er jeg ganske sikker på at selve koden er opensource men at det er tjenestene som ikke er fritt tilgjengelig. Med gms så kreves det en infrastruktur og en administrasjon og at utviklere putter appene sine i denne "app poolen" og det er vel her Huawei må få til noe. De har allerede en app store og infrastrukturen rundt dette på plass. De har kundene men mangler bare det vestlige innholdet. Klarer de dette bør det ikke være så dramatisk. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 25. juni 2019 Del Skrevet 25. juni 2019 Jeg har en kinesisk telefon. Å laste ned apper er ikke noe problem, men det er fortsatt mange apper jeg ikke kan bruke ordentlig fordi den mangler google services. Jeg kan ikke bruke bankappen, og Google Maps fungerer ikke ordentlig. Så lenge de ikke klarer å løse dette problemet, så tror jeg problemet blir løst ved at ingen kjøper Huawei telefoner lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå