Morten Johan Jacobsen Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 (endret) Hei, Jeg skal sette opp kablet nettverk til utleiedel som jeg ønsker skal være separat fra hoveddel men kobles til samme switch. Som jeg forstår trenger jeg en switch som kan styre tilgangen på de forskjellige portene. Som dere sikkert forstår er jeg ikke en nettverksekspert, men har noen grunnleggende kunnskaper. Trenger derfor en switch som er relativt enkel å sette opp. Kan noen hjelpe meg med hvilke switcher som kan hjelpe med dette? Har sett på disse: - https://www.komplett.no/product/898808/datautstyr/nettverk/switch-managed/ubiquiti-unifi-us-16-150w-switch# https://www.komplett.no/product/1119288/datautstyr/nettverk/switch-managed/tp-link-16-port-jetstream-switch# Er disse bra? Endret 11. juni 2019 av Morten Johan Jacobsen Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Den Ubiquiti switchen har jeg blandt annet og grei sak, dog er du nødt å ha en controller som styrer switchen. Den TP-Link er vel også grei til formålet ditt , som er å sette opp VLAN`s og er vel den som muligens passer deg best. Lenke til kommentar
Morten Johan Jacobsen Skrevet 12. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2019 Den Ubiquiti switchen har jeg blandt annet og grei sak, dog er du nødt å ha en controller som styrer switchen. Den TP-Link er vel også grei til formålet ditt , som er å sette opp VLAN`s og er vel den som muligens passer deg best. Takk for svar! Så denne TP-link switchen trenger jeg ikke noe ekstrautstyr til for å kunne styre portene? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Du gjør alt av config i nettleser på samme måte som du gjør det på router/firewall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå