Gå til innhold

Dinside tester av Bærbare

ekren

Anbefalte innlegg

Har sett flere har klaget på Dinside's tester av laptopper, og nå begynner jeg virkelig å lure selv etter å ha lest http://www.dinside.no/php/art.php?id=30110 .

Billig centrino, desktoperstatter og multimedia pc? Hva skjedde med laptop for halvseriøse brukere??

Billig-centrino har stort sett elendige skjermkort og lav oppløsning på skjerm, dermed utelukket for min del.

Desktoperstattere? 4 kg? joda, greit nok det, men ikke så lenge jeg skal flytte maskinen frem og tilbake.. Batterilevetid 1 time? neitakk..

Multimedia pc? Lav oppløsning og widescreen - greit nok til film som de sier, men nå kjøper jeg ikke bærbar primært for å se på film..

Hva skjedde med vurdering av litt mer seriøse allround maskiner? Er mange maskiner som konkurrerer i denne klassen, f.eks

IBM thinkpad T4x

Compaq NC6000 / 8000

Zepto 4100

Whitebox CL50

Acer 803

osv. osv..

For de fleste må jo dette være en langt mer interessant klasse enn det som er nevnt i testen til dinside - hvertfall så viktig at en slik klasse burde vært der!?

Jeg ser nå hvertfall på bærbar pc som et nyttig og viktig arbeidsverktøy som skal kunne brukes til diverse, og da finner jeg INGENTING av interesse blant de tre vinnerne til dinside!

God jul!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da veldig til klaging og syting da.

Acer 800 serien har Dinside testet.

Acer Ferarri har Dinside testet.

Den nye Zeptomaskinen med 9600Pro som minner farlig mye om CL50 har DinSide testet.

Så da har vi IBM og Compaq igjen. IBM er så dyrt at det stort sett er firmaer som kjøper de og compaq maskinene er vel helt nye og har nesten ikke kommet inn på lager hos netbutikkene en gang.

Du sier maskinene skal brukes til diverse, men hva i granskauen er diverse? Mail og internet?

Prøv å definer ditt eget behov, før du slenger drit om alt mulig over hele cybernettet mitt :p

Skal du ha en billig centrino, eller skal du svindyr IBM med det beste av alt? Og hva skal du med mere enn 1280x800 i oppløsning?

Lenke til kommentar

Tror ikke det krever så vanvittig stor leseferdighet å skjønne at jeg savnet en klasse når dinside skulle kåre årets "beste" bærbare.

Akkurat hvordan jeg personlig definerer behovet mitt spiller vel ikke så stor rolle i den sammenheng.

For min del virker det som om målgruppen for dinside testene stort sett er folk som skal ha spille / multimedia maskiner, eller billigmaskiner. Antar at jeg for min del faller utenfor begge disse målgruppene, og derfor ville jeg gjerne sett en kåring av maskin som ligger mer innenfor proff-klassen. Disse maskinene er naturligvis en del dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...