sedsberg Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 Får opp feilmeldingen BID-5000 hver gang jeg forsøker å logge inn med BankID i nettbanken hos DNB. Det står at dette er pga. feil instillinger i nettleseren men jeg finner ikke ut hva som er galt. Har testa siste Chrome og Firefox på 5 forskjellige PC-er samt Edge. Har også testet på en helt nyinstallert Windows uten hell. Har skrudd av alt av Scriptsafe, adblock o.l. Hos DNB står det også under driftsmeldinger at alt fungerer som normalt så problemet må være på min side. BankID fungerer normalt hos sor.no, storebrand, If, vegvesenet, altinn, laanekassen og på BankID sin test. Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 (endret) Får opp feilmeldingen BID-5000 hver gang jeg forsøker å logge inn med BankID i nettbanken hos DNB. Det står at dette er pga. feil instillinger i nettleseren men jeg finner ikke ut hva som er galt. Har testa siste Chrome og Firefox på 5 forskjellige PC-er samt Edge. Har også testet på en helt nyinstallert Windows uten hell. Har skrudd av alt av Scriptsafe, adblock o.l. Hos DNB står det også under driftsmeldinger at alt fungerer som normalt så problemet må være på min side. BankID fungerer normalt hos sor.no, storebrand, If, vegvesenet, altinn, laanekassen og på BankID sin test. hvis du har noen viktige regningerdu må betale tror jeg de gjør det i lokal DnB eller på telefon. Endret 11. juni 2019 av Freedom CG Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2019 Er heldigvis ikke viktig. Er kun et mastercard jeg har hos de men hadde vært praktisk å kunne fått tilgang til nettbanken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 (endret) Velger du BankID på mobil, eller bare BankID? Har du fått nytt simkort i det siste? Endret 11. juni 2019 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2019 Vanlig BankID med kodebrikke. Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 uten bankid fungerer kikket i sted så var jeg i banken å fikk ordnet bankid på mobil til bruk på xxl nettside Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2019 (endret) BankID fungerer alle andre steder, bare ikke hos DNB. Så det er noen nettleserinstillinger som er veldig spesielle for DNB. Jeg finner bare ikke ut hvilke. Edit: Ser de har oppdatert driftsmeldingene nå og det står at de har problemer. Mulig det har noen sammenheng. Edit2: Nope. DNB har fikset problemene men jeg kommer fremdeles ikke inn. Så feilen ligger på alle mine PC-er pluss PC-ene på jobb. Endret 11. juni 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 Man bruker ikke kodebrikke, om man bruker BankID på en mobiltelefon. Men du må inn på banken din og aktivere på nytt, om du har skiftet simkort. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2019 SIM-kort og mobil har ingenting med vanlig bankid og kodebrikke å gjøre. Men jeg har nå opprettet BankID på mobil og får logget inn. Men det hjalp egentlig ingenting siden ingenting i nettbanken fungerer heller. Uansett hva jeg trykker på får jeg bare "Teknisk feil". Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 ny kode brikke med hemmelig lapp kan bestilles fra dnb , det tar kun 3 til 4 dager Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2019 Kodebrikke har jeg fra annen bank, så det er ikke noe problem. Jeg har fungerende kodebrikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 (endret) SIM-kort og mobil har ingenting med vanlig bankid og kodebrikke å gjøre. Men jeg har nå opprettet BankID på mobil og får logget inn. Men det hjalp egentlig ingenting siden ingenting i nettbanken fungerer heller. Uansett hva jeg trykker på får jeg bare "Teknisk feil". BankID er et program som ligger på simkortet, så man kan bruke BankID UTEN kodebrikke. Hvor vanskelig er det å forstå? Endret 11. juni 2019 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2019 (endret) BankID er et program som ligger på simkortet, så man kan bruke BankID UTEN kodebrikke. Hvor vanskelig er det å forstå? Og hvor vanskelig er det å forstå at jeg ikke har BankID på mobil? Edit: Jeg har fått BID på mobil nå og får logget inn, men ingenting i nettbanken fungerer alikevel. Endret 11. juni 2019 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 Og hvor vanskelig er det å forstå at jeg ikke har BankID på mobil? Edit: Jeg har fått BID på mobil nå og får logget inn, men ingenting i nettbanken fungerer alikevel. Kodebrikke er fra forrige årtusen, og du skrev ikke noe om kodebrikke i ditt første innlegg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2019 Nei, men klart og tydelig i innlegg #5. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2019 Problemet ble løst ved å bytte bank. Lenke til kommentar
enums Skrevet 29. mai 2023 Del Skrevet 29. mai 2023 2023 update. Kun problem for DNB kunder av det jeg vet om, ikke problem hos sparebanken vest feks. Hvis noen med samsung fortsatt møter på problemet. Privacy/personvern > Smart anti tracking/Smart anti sporing > sett til aldri Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2023 (endret) Hvis noen med Chrome for Windows har problemer så prøv å skru på 3. parts cookies under instillinger i Chrome. Endret 17. juli 2023 av sedsberg Lenke til kommentar
ulrikX Skrevet 12. juni Del Skrevet 12. juni Jeg bruker Firefox. Og nå i det siste har jeg fått samme issue på DNB som du beskriver med BID-5000 feil. Jeg har også konti i andre nettbanker og der fungerer det fint. Forslag til løsning eller hva jeg skal sjekke? Har prøvd men ikke kommet i mål Lenke til kommentar
ulrikX Skrevet 12. juni Del Skrevet 12. juni ulrikX skrev (2 minutter siden): Jeg bruker Firefox. Og nå i det siste har jeg fått samme issue på DNB som du beskriver med BID-5000 feil. Jeg har også konti i andre nettbanker og der fungerer det fint. Forslag til løsning eller hva jeg skal sjekke? Har prøvd men ikke kommet i mål Der fikset jeg det 🙂 Løsning: Unntak for utvidet sporingsbeskyttelse for dnb.no For øvrig bruker jeg Cookie AutoDelete som jeg først trodde var årsak til feil, men dengang ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå