Gå til innhold

Her er alt AMD lanserte i natt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amd ser vel antakelig at det er lite å hente på å bruke penger på 2080+ segmentet. De konkurrerer effektivt i midrange inntil de har nok som banker fletta av nvidia.

Se på den opphentingen amd har gjort de siste årene og gjenta at det de gjør er dumt. Amd er sikkert sugne på ytelsestronen, men antakelig først og fremst å drive butikk.

For de av dere som tenker at dette ikke påvirker Intel og nvidia sine priser og pristabeller. Jaja....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi som har andre ting å bruke penger på kjøper ikke 2080. 1070et mitt duger fint til alt jeg spiller og gjør på PCen.

Ikke vi, men DU..

At 1070 holder for deg er fint og flott det, men personlig så synest jeg det suger balle..

- Bare fordi du ikke er en av de "Vi" som "Jakke" siktet til så betyr ikke det at "Vi" blir feil.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Her var det like mange meninger som innlegg. :)

Jeg byttet 1060 med 2060 for å bytte fra 1080 til 1440p,

noe som går brillefint, da jeg kun spiller 1 spill.

Men dersom 5700 kan presse opp ytelsen i samme prisleie, 

åpner det seg muligheter...det treffer ihvertfall min målgruppe,

som er ca. medium. Det er der volumet er.

Selvfølgelig ikke til en blower, men det kommer vel 3djepart.

Etter hva jeg har lest, tjener Nvidia lite penger på 2070 og 2080,

men det kan kanskje bli bedre med "super" utgavene,

jeg antar de vil få bedre yields per wafer. Det skal også bli litt høyere ytelser.

Det betyr også at Nvidia er interessert i å gjøre meg fornøyd,

fordi jeg er en gnier og ligger midt i konsum området.

Mens Nizzen blir fornøyd uansett, uten Nvidia's hjelp, for han kjøper high end.

Lenke til kommentar

Så doomsayers her mener altså at AMD ikke kommer til å selge stort av disse kortene? 

Det kommer helt an på ytelsen. Prismessig så legger de jo seg under hva nvidia tilbyr. Men så kommer det an på ytelsen. Dersom ytelsen faktisk er så bra som de sier, så ligger de jo godt an value-messig. Pris/ytelse har alt å si for å ville velge AMD over nvidia.

Synes kortene virker greie. 

Men, 40 CUer. 5700-navneserien. Antar at det kommer kort med 64 CUer og en 5800-serie?

Lenke til kommentar

AMD bommer totalt på GPU igjen, lanserer kort som er utdaterte...

De kaster penger i dass, må slutte med det.

- Hva er det som er så utdatert?

Kan si meg enig i at nærmeste konkurent er "GTX 1660", men det er da et høyst relevant kort i så måte.

Lenke til kommentar
With PCIe 4.0, not only do the SSDs get faster (with 5GB/s M.2 drives, and 15GB/s PCIe riser cards), but the bandwidth between the GPU and memory increases, allowing for less time to cache, and in theory, real-time playback of 8K video with scrubbing.
At the moment, this new test in 3DMark will only serve AMD, as its new RX 5700 XT GPUs will be the only ones to showcase the performance boost in bandwidth, simply because they are the only GPUs with PCIe 4.0 support

https://techgage.com/news/ul-3dmark-adds-pcie-4-0-feature-test-for-gpu-bandwidth/

Lenke til kommentar

Kan si meg enig i at nærmeste konkurent er "GTX 1660", men det er da et høyst relevant kort i så måte.

Jeg tror det utdaterte besto i å lansere et produkt som ikke har høyere ytelse enn det kraftigste produkt på markedet, dvs 2080ti, det var ihvertfall ett av argumentene tidligere her, ikke lett å forstå.

Men 1660 ? Jeg trodde 5700 xt var på 2070 nivå.

Lenke til kommentar

Jeg tror det utdaterte besto i å lansere et produkt som ikke har høyere ytelse enn det kraftigste produkt på markedet, dvs 2080ti, det var ihvertfall ett av argumentene tidligere her, ikke lett å forstå.

Men 1660?

Jeg trodde 5700 xt var på 2070 nivå.

- Jeg brukte "GTX 1660" som eksempel med tanke på at begge parters kort kommer uten Strålesporing.

Det at "RX 5700"-kortene ikke kommer til å trone over kort som "RTX 2080" eller "RTX 2080 TI" er da ikke noen overraskelse siden det aldri har vært målet for AMD.

I så måte er det ikke noen skuffende nyhet.

Det som potensielt sett kan komme som en skuffelse er om disse nye kortene ikke vil ha den ønskede effekten som AMD håper på i det tilsiktede segmentet.

Lenke til kommentar

Noen av mine antagelser : 

1 : Prisen som AMD har satt nå er for å se hvordan Nvidia reagerer, setter de ned prisene gjør Amd det også.

2 : Som vanlig kan ytelsen til Amd gå opp etter hvert som vi får litt nyere drivere, det kan også være slik at Amd enda ikke har maks ytelse av taktiske grunner pga Nvidia.

3 : Ytelsen vi får se de kommende dagene vil nok kreve en godt oppdatert pc med samtlige patcher for å gi oss en reel indikasjon på hva resultatet blir når vi får se de grønne mot de røde.

Er kortene til Amd såpass bra at det er en "løp og kjøp" vare? Ingen aning personlig, mangelen på tester som tar for seg teknologien ordentlig og ytelsen og forbedringen i nyere spill vil være viktig for å få et godt inntrykk, samt en god og neutral sammenligning med Nvidia sine kort målt opp mot hva du får for pengene du bruker på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...