RRphantom Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 Hei, Har en MB E270 CDI w211 2003 mod. som har gått ca. 160 tusen. Nå i disse varme og fuktige sommerdager, får jeg opp "check engine light" og bilen går i nødmodus. Hvis jeg restarter bilen så er feilen borte og bilen går som normalt igjen i noen minutter før den går tilbake til nødmodus ved litt akselerasjon. Dette skjer når temperaturen er over 20 grader, motoren når driftstemperatur og jeg har kjørt i ca. 30 min. Kan også nevne at bilen ikke er like sterk og responsiv ved disse temperaturene. Problemet har aldri oppstått i vinteren, høsten eller andre dager når det er kjølig. Jeg vet at "check engine light" kan være mye, men når det kommer kun ved høyere utetemperatur, så er det kanskje litt lettere å finne problemet selv før man går til verksted og betaler flere hundre kroner for å lese av feilkoder. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 få kjørt en korttest så du i det minste får ut feilkoder, det er den eneste fornuftige måten å angripe dette på. Lenke til kommentar
RRphantom Skrevet 10. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2019 få kjørt en korttest så du i det minste får ut feilkoder, det er den eneste fornuftige måten å angripe dette på. Glemte å nevne at jeg har prøvd å lese av feilkoder med OBD-adapter og en app som heter Torque. Ingenting kom opp. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 Torque er universell og leser bare generiske koder. Du må ha en modellspesifikk til Mercedes. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 Som sedsberg sier må du nok ha utstyr laget for Mercedes.. Jeg anbefaler videre å melde seg inn i Https://mbek.no som gir deg en rekke gode medlemsfordeler, klubben har også et forum der det henger folk med god kompetanse på så mangt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 Har bilen nok kjølevæske? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 Hvis du alikevel har OBD2-leser og Torque så kan du lese av motortemperatur. Hvis denne er normal når bilen går i nødmodus så kan du mest sansynlig utelukke kjølesystemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå