Gå til innhold

[Løst] Oppgradere grafikk kort


Anbefalte innlegg

Kjøpte en ferdigbygget pc for over 3 år siden og grafikk kortet (ASUS GeForce GTX980Ti STRIX 6GB) tok kvelden så trenger ett nytt.

 

Så lurer på hvilket grafikk kort jeg bør bytte til da jeg ikke har fulgt med på utviklingen og om det er noe jeg bør være oppmerksom på når det kommer til kompatibilitet etc med min PC.

 

Forslag mottas med takk.

 

Her er min PC spesifikasjon:

 

NZXT S340 Midi Tower Sort

Vifter: 1x 120mm Topp, 1x 120mm Bak
 
Corsair CX750M, 750W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular. 4x 6+2pin PCIe, 8x SATA, 6x Molex
 
akasa CPU Cooler AK-959CU
Socket 1150/1155/1156
 
Intel Core i7-6700K Skylake Prosessor
Socket-LGA1151, Quad Core 4.0GHz, 8MB, 91W, 14nm
 
Kingston Value DDR4 2133MHz 16GB
 
ASUS Z170-E, Socket-1151
Hovedkort, ATX, Z170, DDR4, 3xPCIe-x16, SLI/CFX, M.2, USB 3.1
 
... og grafikkortet som tok kvelden
ASUS GeForce GTX980Ti STRIX 6GB
PCI-Express 3.0, "DirectCU III", DVI-I, HDMI 2.0, 3xDP
 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kjøpte en ferdigbygget pc for over 3 år siden og grafikk kortet (ASUS GeForce GTX980Ti STRIX 6GB) tok kvelden så trenger ett nytt.

 

Så lurer på hvilket grafikk kort jeg bør bytte til da jeg ikke har fulgt med på utviklingen og om det er noe jeg bør være oppmerksom på når det kommer til kompatibilitet etc med min PC.

 

Forslag mottas med takk.

 

Her er min PC spesifikasjon:

 

NZXT S340 Midi Tower Sort

Vifter: 1x 120mm Topp, 1x 120mm Bak
 
Corsair CX750M, 750W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular. 4x 6+2pin PCIe, 8x SATA, 6x Molex
 
akasa CPU Cooler AK-959CU
Socket 1150/1155/1156
 
Intel Core i7-6700K Skylake Prosessor
Socket-LGA1151, Quad Core 4.0GHz, 8MB, 91W, 14nm
 
Kingston Value DDR4 2133MHz 16GB
 
ASUS Z170-E, Socket-1151
Hovedkort, ATX, Z170, DDR4, 3xPCIe-x16, SLI/CFX, M.2, USB 3.1
 
... og grafikkortet som tok kvelden
ASUS GeForce GTX980Ti STRIX 6GB
PCI-Express 3.0, "DirectCU III", DVI-I, HDMI 2.0, 3xDP

 

 

Det er i henhold til forbrukerkjøpsloven 5 års reklamasjonsrett på skjermkort i Norge. Opprett en reklamasjon mot utsalgsstedet, så får du enten pengene igjen, eller tilbud om et skjermkort som erstatning for det gamle. Spør gjerne igjen her om du er i tvil om eventuelle forslag til erstatning er gode nok. Erstatningsproduktet skal være tilsvarende.

 

Om du har ødelagt kortet selv, og skal handle nytt skjermkort. Så er det lurt å vente med eventuelle avgjørelser frem til ihvertfall i morgen. AMD skal ha en pressekonferanse i kveld, der de gir mer nytt om priser og lanserings dato for deres nyeste skjermkort i "Navi" familien. Vi vet enda ikke hvordan disse vil plassere seg i ytelse i forhold til pris sammenliknet mot Nvidias kort. Men tradisjonelt har de vært svært konkurranse dyktige, og Nvidia har jo priset seg fullstendig ut i galskapens landskap med sin nåværende RTX serie...

 

Edit: AMDs nyeste CPU'er skal være tilgjengelige for kjøp 7/7, så man forventer vel omtrent samme tilgjengelighet for skjermkortene. Men det får vi altså vite i kveld.

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er i henhold til forbrukerkjøpsloven 5 års reklamasjonsrett på skjermkort i Norge. Opprett en reklamasjon mot utsalgsstedet, så får du enten pengene igjen, eller tilbud om et skjermkort som erstatning for det gamle. 

 

 

Takk for info. Mente jeg leste det var 3 år, men hvis det er muligheter for reklamasjon så er jo det fint. Skal ta en telefon til komplett der jeg kjøpte maskinen.

Lenke til kommentar

Takk for info. Mente jeg leste det var 3 år, men hvis det er muligheter for reklamasjon så er jo det fint. Skal ta en telefon til komplett der jeg kjøpte maskinen.

 

Komplett har 3 års garanti på hele PC'en de bygger. Men alle komponentene i PC'en har 5 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har returnert ett 4,5år gammelt skjermkort som satt i en ferdigbygget komplett pc uten problemer, sendte bare inn kortet å fikk nytt i retur en stund senere og ja, det er 5år som gjelder.

Du vil da også så klart får 5 nye år på ett nytt kort som de får tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...