Serene Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 Har hatt sukkermaur og andre små maurtyper tidligere, men de som er kommet inn nå er en annen art, og mye større. Ca 10-15 mm tenker jeg. Har kjøpt maurbokser som jeg her brukt før, men de funker ikke. Har lokalisert tuen utenfor huset, de hadde tatt bolig i en sekk jeg hadde med bark (noe jeg fant ut når jeg helte den over et bed.Noen som har gode råd til hva jeg kan bruke? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 Generell maurgift? Fordelaktig om du kjøper en som de tar med seg hjem og dreper hele tua Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 ... Fordelaktig om du kjøper en som de tar med seg hjem og dreper hele tua Maurbokser skal da vel ha slik gift såvidt jeg kan huske. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 Jeg brukte https://www.jernia.no/hjem-og-hage/hage-og-uterom/ugress-og-skadedyr/insekt/trinol-maurvanningsmiddel-150g/p/58010100?gclid=CjwKEAjw__fnBRCNpvH8iqy4xl4SJAC4XERP4biMMVSELnsbY_dD4oTydKlnzz4UympVnfdHTCOHuBoCGonw_wcB i vår på en grunnmur som står rett siden av det jeg vil kalle maursti i motorvegklassen. Jeg måtte bruke 3 poser før jeg syns resultatet ble greit. For noen dager siden oppdaget jeg også sukkermaur under noen hvitevarer. Da hadde jeg utover kanel, sånn midlertidig, dette fungerte veldig bra. Maur er noe herk. Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 1. Et kvarter hver dag - gjerne to ganger/dag - en uke tid bruker du vannslangen et kvarter rundt tuen slik at det blir plask gjennombløtt der. 2. Du blander to deler Hvedings Eddikessens (http://produktkatalog.orklafoods.no/dagligvare/produktkatalog/produkter/Saus%20%26%20tilbeh%C3%B8r/Eddik/Eddik/1668/, selges i GODE dagligvarebutikker, men ikke hos Coop, ca 50 kr) med tre deler vann, har på en dusjkanne og vasker grundig alle innganger og langs alle veier inne i huset (lister etc) mauren later til å trives. Gjenta to ganger/dag. til problemet er helt borte. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 diesel funker også veldig bra, om du ikke har noe imot å tømme ut et par liter av det 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå