Gå til innhold

Skal til tokyo!

Anbefalte innlegg

Skal til Tokyo nå i februar, og tenkte jeg skulle benytte meg av sjansen til å kjøpe et DV Kamera.

En kammerat av meg har kjøpt Sony DCR-PC330 og jeg må si jeg er ganske imponert over det. Med 3 Megapixel stillbilder osv.

Men alltid greit å ha litt alternativer. Vilke andre kameraer fra feks andre produsenter kan dere anbefale som ligger i ca samme klasse og pris (12 - 14 000 kr).

Jeg regner med å kjøpe de kameraene i tokyo til en 20% under prisen her i Norge.

Har noen her vært i Tokyo og har noen erfaringer om dette...så bare si ifra!!

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Var i Tokyo i mai 2003, og min erfaring da var at kameraer som kan brukes her i vesten desverre ikke er så billige som man gjerne skulle tro, og utvalget heller ikke slik som forventet. Det finnes derimot mengder av billige kameraer med jananske tegn på knappene/bryterne og japanske menyer, men de blir gjerne litt upraktiske i bruk. Må legge til at jeg så etter kameraer i en prisklasse lavere enn deg, så det kan jo være at du kommer over noen kupp. God tur!

Lenke til kommentar

Tusen takk! Hvordan var det å reise i japan da, språk, mat..osv.

Men ja, jeg begynner vel selv å innse at tokyo ikke er stedet for meg å kjøpe de kamera der på. Så mulig jeg dropper hele greia....altså..kamrea..ikke turen.

Får heller se etter litt kule gadgets...en robot eller noe...noesom bare finnes der!!..noe unikt. Skal ta bilder til dere andre...så dere kan se mekka for dere selv..*s*

Lenke til kommentar

Tokyo er tøft. Bodde der for en tid tilbake. God mat, enkelt språk :no: og hyggelige folk

Sist jeg var der kjøpte jeg en Palm - billigere enn i Norge. Men som andre her sier, det er ikke sikkert alt er like billig.

Akihabara er det råeste og største shopping-disktriktet for elektronikk. Dit må du bare dra.

Roppongi når du skal drekka.

Lenke til kommentar

Har også bodd i Japan (ikke i Tokyo, men på Kyushu). Vi handla MiniDisc-spillere, TV, Video, DV-cam og mye annet i Tokyo, ganske mye billigere enn i Norge. Men det er jo over 5 år siden nå da, så det kan hende prisene har steget.

Lenke til kommentar

Husk for all del på at Japan kjører (som USA) videoformatet NTSC. Og dette formatet har lavere oppløsning enn PAL (525 vs 625 linjer). Selv om dagens apparater har blitt ganske flinke til å spille av både PAL og NTSC, så er det altså mange kompatibilitetsproblemer, SÆRLIG om du skal inn i et proft miljø.

Jeg selv liker også PAL-systemet langt bedre pga at 25 bilder per sekund med 720x576 er så mye nærmere film (24 bps) enn NTSC med 30 bilder per sekund og 720x480.

lykke til! Stillbildekamera kan du kjøpe i hvert fall!! Men se opp for piratkopier!!!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vel....det ER billigere i Tokyo....og det med en hel del. vi her i Norge må huske på at de som skriver reisguider som regel er fra USA eller England....eller andre land. Faktum er at Norge er et av de dyreste landene i verden. Dette gjør at nesten alle andre land er billigere.

Men det som gjør det hele enda billigere er å handle i "electric town". hvordan kan jeg beskrive dette for dere? Se for dere....en kilometer lang gate...med kjøpesenter på begge sider av gatenen..alle en 6 - 7 etasjer høye.....ALLE stappa fulle med TVer, videokamera, digitalkamera, minidisc, stereo, kjøleskap, osv osv osv...av ting som går på strøm. Dette er Akihabara!!! Det kule her...er at du kan prute på prisen....yup..you heard me!! Ser du et produkt og synes det er for dyrt...si det..og de jekker ned!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...