steinjarle Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 MSI gjør narr av Apples svindyre skjermstativ Lenke til kommentar
Populært innlegg ddb2002 Skrevet 7. juni 2019 Populært innlegg Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Jeg synes disse er herlig jeg. Du kan forresten kjøpe bedre rivjern på IKEA for 39 kroner. Redigert: Nå har jeg altså tilslutt latt meg lure av markedsføringen, jeg tar faktisk turen ned til IKEA blant annet for å kjøpe meg et rivjern. Ikke bare kan jeg rive ost, det er jo også et fenomenalt designobjekt. Endret 7. juni 2019 av ddb2002 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg Uderzo Skrevet 7. juni 2019 Populært innlegg Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Tek, ikke være så humørløse. Det er bare bransjen som har det litt moro og benytter seg av muligheten for litt artig PR MSI mener forøvrig ikke å sammenligne sin skjerm med Apple sin, men gjør litt narr av prisingen på et stativ. Endret 7. juni 2019 av Uderzo 26 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Tenker de heller burde lansert en skjerm med stand til 5999. Dog har denne skjermen kvaliteter som sammenlignes med langt dyrere skjermer og stands. Det er ikke et gaming produkt i det hele tatt. Endret 7. juni 2019 av PgUp Lenke til kommentar
Populært innlegg Elgen-Hansi Skrevet 7. juni 2019 Populært innlegg Del Skrevet 7. juni 2019 Artikkelforfatter beviser vel greit at han ikke tar humoren helt, da han i artiklen begynner å sammenligne MSI skjermen med skjermen Apple stativet er ment for... ? 21 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dubious Skrevet 7. juni 2019 Populært innlegg Del Skrevet 7. juni 2019 Selv Apple fans ble sjokkert over prisen på skjermstativet Bare å se hvor stille alle ble når de fikk se prisen og det var ingen som klappet 22 Lenke til kommentar
Pylons Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Litt mye snakk om dette stativet syns jeg. Ja det er fryktelig mye penger, men det er jo ganske enkelt å unngå ved å kjøpe VESA-adapteren ($200) og bruke nesten hvilken monitorarm som helst. Betydelig verre er Apples fryktelig høye priser på lagring. Det koster 2200kr å gå fra 128GB til 256GB på Mac mini og MacBook Pro! Det er 17600kr/TB, og 5-8 ganger over markedspris. Her har man her heller ingen andre alternativer siden lagringen er integrert på hovedkortet! 4 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Har det seg ikke slik at svært få programmer støtter skalering i høyere oppløsning, så det blir håpløst liten tekst? At fotografer ofte stiller lysstyrken ned til 400 nit for å få en ordentlig kalibrering av skjermen? Og at omtrent ingenting lages i 16:10 forhold? 1 Lenke til kommentar
NULL Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Vel, og Apple klarer også å få masse PR for sin skjerm gjennom å ha en svindyr fot. Skulle ikke overraske meg at tilbudet snart blir at foten er inkludert.... 3 Lenke til kommentar
E3GL85EY Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Det er facinerende hvordan Apple har klart å holde på sine lojale kunder på tross av stadig mer absurde priser. Fenomenet har faktisk fått et egen navn: neuromarketing https://www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/us-vs-them.htm https://www.forbes.com/sites/robinlewis/2014/09/02/how-apple-neurologically-hooked-its-customers/#79571b64ff00 Fremdeles finnes det folk som tror at folk som driver med foto og videoredigering må bruke macOS for å være kreative og produktive Adobe CC pakken fungerer likt i macOS og Windows og å innbille seg at kreativitet og valg av operativ system henger sammen er absurd Det synes imidlertid å være endring på gang der: google man mac vs windows 10 video editing så er det mye som tyder på at lojaliteten Apple brukere har vist er i ferd med å svinne hen https://www.joelwsmith.com/blog/my-switch-from-mac-to-pc-for-video-editing https://petapixel.com/2017/07/18/5-reasons-pick-pc-macbook-2017-photo-video-editing/ 7 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Morsomt at folk ikke forstår at dette er for et nisjemarked for profesjonelle. For en skjerm med disse kvalitetene er det en stor kostnadsbesparelse. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Litt mye snakk om dette stativet syns jeg. Ja det er fryktelig mye penger, men det er jo ganske enkelt å unngå ved å kjøpe VESA-adapteren ($200) og bruke nesten hvilken monitorarm som helst. Betydelig verre er Apples fryktelig høye priser på lagring. Det koster 2200kr å gå fra 128GB til 256GB på Mac mini og MacBook Pro! Det er 17600kr/TB, og 5-8 ganger over markedspris. Her har man her heller ingen andre alternativer siden lagringen er integrert på hovedkortet! Problemet er at en må kjøpe stativet eller adapteren.. Alle andre monitorer trenger ikke adapter, eventuelt så kommer de med adapteren.. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Problemet er at en må kjøpe stativet eller adapteren.. Alle andre monitorer trenger ikke adapter, eventuelt så kommer de med adapteren.. Andre profesjonelle monitorer i den klassen? Sikker på det? Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Morsomt at folk ikke forstår at dette er for et nisjemarked for profesjonelle. For en skjerm med disse kvalitetene er det en stor kostnadsbesparelse. Skjermen er helt greit priset, hadde de økt prisen på skjerm med 1K $ og solgt foten til 100 $ hadde ingen reagert. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Skjermen er helt greit priset, hadde de økt prisen på skjerm med 1K $ og solgt foten til 100 $ hadde ingen reagert. En fot til denne type skjerm er mye dyrere enn vanlige skjermer dog. Lenke til kommentar
Populært innlegg Dubious Skrevet 7. juni 2019 Populært innlegg Del Skrevet 7. juni 2019 En fot til denne type skjerm er mye dyrere enn vanlige skjermer dog. Hvorfor? Tviler på at den veier mer 11 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Hvorfor? Tviler på at den veier mer Han troller. 5 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Han troller.Troller ikke. Tror du at en skjerm til 100 000 har en stand til 100kr? https://www.google.com/amp/s/www.digitaltrends.com/computing/apple-pro-display-xdr-wwdc-2019/%3famp To justify the high price tag, Apple is comparing its Pro Display XDR against reference monitors, some of which can cost as much as $43,000. Endret 7. juni 2019 av PgUp Lenke til kommentar
Populært innlegg Sampson Skrevet 7. juni 2019 Populært innlegg Del Skrevet 7. juni 2019 Troller ikke. Tror du at en skjerm til 100 000 har en stand til 100kr? Sitter du ærlig talt og sier at denne prisen er ok bare fordi de også selger en overpriset skjerm? Det er ikke noen regel at de må samsvare prosentvis. Det er med god grunn folk reagerer her. 15 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Sitter du ærlig talt og sier at denne prisen er ok bare fordi de også selger en overpriset skjerm? Det er ikke noen regel at de må samsvare prosentvis. Det er med god grunn folk reagerer her. Når den sammenlignes med skjermer som koster 10x mer hvordan er den overpriset? Det er en skjerm for profesjonelle, ikke meg og deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå