Gå til innhold

Forskjellen på sites og visits

Anbefalte innlegg

Har domenet på NordicHosting og der fant jeg følgende beskrivelse av de to:

Visits

Dette angir antall reelle besøk på ditt webområde. Det blir knyttet opp imot den besøkendes IP-adresse og det blir ikke telt som et nytt besøk før etter at 30 minutter er gått fra den første gang vedkommende var inne på websiden.

Sites

Angivelse av hvor mange forskjellige besøkende som har vært inne på websiden i aktuell tidsperiode. Samme besøkende i perioden vil ikke bli telt to ganger. Tallet beregnes utifra registrerte unike IP-adresser.

Da kom jeg frem til dette:

Visits er ikke antall unike brukere på siden min, men en bruker blir telt to ganger hvis han er innom en gang, og kommer innom en gang til etter en halvtime igjen.

Sites er antall unike brukere på siden min i en tidsperiode, her er det snakk om en måned, siden det i tabellen jeg får opp er delt opp i måneder. Men denne oversiktet for jeg neimen meg ikke til å stemme helt:

August:

Visits: 48

Sites: 44

Denne er grei, 44 unike brukere, hvor minst en av de har vært innom flere ganger

September:

Visits: 135

Sites: 115

Fortsatt greit...

Oktober:

Visits: 109

Sites: 116

Hvordan kan antall unike brukere være høyere enn antall brukere hvor de kan bli registrert to ganger? Etter min mening må alltid visits være lik eller høyere enn antall sites. Stemmer ikke dette? Og forskjellen øker for hver måned:

Desember:

Visits: 747

Sites: 2028 (!)

Nå er det snart tre ganger så mange unike brukere som det er brukerere som blir telt to ganger...

Det eneste logiske jeg kom frem til var at sites blir telt opp per år, slik at den bare stiger og stiger, mens visits blir telt opp per måned, men det stemmer ikke dette heller, da stigningen i sites er mye større per måned enn antall visits.

Dette ble veldig mye tekst, men håper noen kan gi meg svar på dette. Og hvor mange har egentlig vært innom siden min i desember? 747 eller 2028? Jeg har alltid regnet med førstnevnte...

Endret av EndeligFerie
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...