Redaksjonen. Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Tesla øker ladeeffekten til 250 kilowatt Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 En bra bil blir plutselig enda bedre. Livet er herlig 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 En bra bil blir plutselig enda bedre. Livet er herlig Ja vi lever i en fin tid! 2 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Har bestemt meg for en long-rangen Model 3 for en uke siden, grunnet helhetlig "bang for the buck"-faktor. Dette bety bare mer plusser i boken for denne bilen. Nice. 3 Lenke til kommentar
TeslaS Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Lurer på om alle Model S og X får dette eller kun nye? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Lurer på om alle Model S og X får dette eller kun nye? Kun nye, men dere får en liten økning. 125kW tror jeg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Lurer på om alle Model S og X får dette eller kun nye? Sannsynligvis kun de nye som ikke lengre har tall i modellnummeret, bare "Long Range" osv og har forventet levering fra juli. Det antar jeg fordi jeg tipper at intern kabling ikke er klargjort for det på allerede leverte biler. Hvis jeg antar feil så vil nok ladekurven bli hevet i området 5-50% eller noe sånt. Men husk at batterioppvarming før ankomst til hurtigladeren vil øke ladehastigheten der også. Det gjelder alle leverte model S og X. Oppdateringen kommer i disse tider. Endret 7. juni 2019 av Simen1 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Kun nye, men dere får en liten økning. 125kW tror jeg Var det ikke snakk om 175kW for S/X? EDIT: Var på vei nordover fra Kragerø sist uke, brukte SC på Ringdalskogen. Fikk 120kW (15% og trengte ikke mye for å komme meg til Drammen) og satt meg for å ta en burger på Burger King. Lata vannet, bestilte og stappa i meg burgern, drakk litt av brusen og surfet noen få minutter på 9gag - *pling* - "Superlading snart ferdig" (limiten min var satt til 80%). Det gikk unna, da var jeg på ca 60% allerede Så at vi nå øker til 250kW? Får ikke tid til Burger King i alle fall. Kanskje like greit Endret 7. juni 2019 av bshagen 7 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Var det ikke snakk om 175kW for S/X? EDIT: Var på vei nordover fra Kragerø sist uke, brukte SC på Ringdalskogen. Fikk 120kW (15% og trengte ikke mye for å komme meg til Drammen) og satt meg for å ta en burger på Burger King. Lata vannet, bestilte og stappa i meg burgern, drakk litt av brusen og surfet noen få minutter på 9gag - *pling* - "Superlading snart ferdig" (limiten min var satt til 80%). Det gikk unna, da var jeg på ca 60% allerede Så at vi nå øker til 250kW? Får ikke tid til Burger King i alle fall. Kanskje like greit Det er vell de nye som får det? Jeg er ikke 100% oppdatert men mener de gamle kun får en liten økning. Ja blir faktisk litt mer stress nå pga lav ladetid. Men kan ikke klage:p 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Det er vell de nye som får det? Jeg er ikke 100% oppdatert men mener de gamle kun får en liten økning. Ja blir faktisk litt mer stress nå pga lav ladetid. Men kan ikke klage:p Du har helt sikkert rett i det Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Nye S/X refresh får nok det samme. Hadde ikke Raven-oppdateringen fått bedre ledningsnett osv for å takle dette? Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Nye S/X refresh får nok det samme. Hadde ikke Raven-oppdateringen fått bedre ledningsnett osv for å takle dette? 200KW støtter de nye 1 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Glimrende nyhet Tesla kommer med 4 dager før jeg henter min model 3 2 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Trur ikkje mange andre bilprodusentar berre kan slenge ut ei slik oppgradering av bilane over nett. Moro med ein bil som berre vert betre med åra. :-) 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Spent på hva slikt gjør med levetiden og holdbarheten til batteriet. 90 kWh-batteriet får begrensning på 90 kW ladeeffekt etter tilstrekkelig mange kWh ladet på likestrøm, for å beskytte mot ytterligere degradering. Her har man et enda mindre batteri igjen, og over dobler effekten i forhold til nevnte 90-batteri. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Spent på hva slikt gjør med levetiden og holdbarheten til batteriet. 90 kWh-batteriet får begrensning på 90 kW ladeeffekt etter tilstrekkelig mange kWh ladet på likestrøm, for å beskytte mot ytterligere degradering. Her har man et enda mindre batteri igjen, og over dobler effekten i forhold til nevnte 90-batteri. Det er dog ikke samme batteri. Men blir spennende å se ja. Skal dog lade mye for å få begrensning, så er uaktuelt for min del uansett i bilens levetid. Men Bjørn får det vell etterhvert, så blir spennende å se hvordan dette er lagt opp nå. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Spent på hva slikt gjør med levetiden og holdbarheten til batteriet. 90 kWh-batteriet får begrensning på 90 kW ladeeffekt etter tilstrekkelig mange kWh ladet på likestrøm, for å beskytte mot ytterligere degradering. Her har man et enda mindre batteri igjen, og over dobler effekten i forhold til nevnte 90-batteri. Tesla har vel undersøkt og regnet og forsket på dette slik at det ikke blir for ille, antar jeg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå