Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Lanserte gratis nettkurs i datasikkerhet for seniorene.– Jeg er redd for alt mulig, for jeg har ikke vokst opp med internett Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Jeg syns det er litt spesielt at damen er "redd for alt mulig" og ikke klarer å oppdatere tv'en sin, når Statsråden, som i regjeringen har ansvar for IKT-sikkerhet Rett person på rett plass..? Men kurset er sikkert bra det, absolutt. Fint tiltak. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Å ha ansvar for IKT-sikkerhet er ikke riktig det samme i et department som en enmanns IT-avdeling. Forståelse av for eksempel organisasjonsteori og mange andre "overordnede" fagfelt blir her faktisk viktigere enn forståelse for direktoratets fagfelt. Utover det så kunne man kanskje ønske at fagbakgrunn hadde vært viktigere enn politisk bakgrunn når man valgte ledere for fagfeltene. Men da tror jeg politikerne ville slitt med å styre departmentene. Så da blir det plutselig rekruttert på basis av personlige bånd til politikerne likevel, og ikke til f.eks. organisasjonsteori. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå