Maximus Sjøtner Skrevet 7. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2019 6 minutter, 5 sekunder og 336 tusendeler. Den 20,832 kilometer lange Gjennomsnittshastigheten på runden endte på imponerende 204,96 kilometer i timen.Siden dette sto helt nederst i artikkelen og jeg var for nysgjerrig til å lese hele teksten for å kanskje ikke finne det, så regnet jeg ut.. men kom til et annet tall. Hvorfor? ((5,336 sekunder / 60) + 6 minutter) / 60 = 0,101482222... timer 20,832 km / 0,101482222.. timer = 205,2773 km/t. Kan det ha med å gjøre om det er stille start, eller om bilen har passerer startlinjen i fart? Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 7. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2019 6 minutter, 5 sekunder og 336 tusendeler. Den 20,832 kilometer lange Gjennomsnittshastigheten på runden endte på imponerende 204,96 kilometer i timen.Siden dette sto helt nederst i artikkelen og jeg var for nysgjerrig til å lese hele teksten for å kanskje ikke finne det, så regnet jeg ut.. men kom til et annet tall. Hvorfor? ((5,336 sekunder / 60) + 6 minutter) / 60 = 0,101482222... timer 20,832 km / 0,101482222.. timer = 205,2773 km/t. Vil anta det er så enkelt som at det er en differanse mellom hvor man har målt banelengden og hvor bilen faktisk har kjørt. 1 Lenke til kommentar
MrFoss Skrevet 7. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2019 Selv om den skal bli en produksjonsbil så skal Roadster 2 få både raskere aksellerasjon og høyere toppfart. Med større batteripakke vil batteriet kanskje holde hele runden, det gjør de visst ikke for Tesla S om man prøver kjøre raskt. hva er det du vaser om? en 10min tur i en tesla S hvor dårlig tror du el biler er? Du må tenke på 24timers løpet. Fant en amatør med andre biler på banen som greide det på 8min 50sek med en ikke modifisert model S. Han gikk vist ikke tom for batteri. Lenke til kommentar
MrFoss Skrevet 7. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Sånn for å bringe diskusjonen tilbake til rekorden. Tror dere de spesiallaget bilen med kondensatorer. Lurer på om det hadde kunnet øke prestasjonen på bilene enda mer. Da kan man lade opp kondensatoren i svinger og få enda mer ekstrem strøm til motoren. Kanskje batteriet allerede kan gi nok effekt. Kanskje kondensatorer blir for tunge i forhold til nytten de gjør. Leste at Ferrari driver og ser på måter å lage karosseriet om til en stor kondensator. Er jo kult hvordan alle rekorder knuses i disse dager. Lurer på når hybrid vil bli slått av tronen. Endret 7. juni 2019 av MrFoss Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2019 hva er det du vaser om? en 10min tur i en tesla S hvor dårlig tror du el biler er? Du må tenke på 24timers løpet. Jeg hørte om noen Teslaer som ikke klarte komme seg gjennom runden. Det kan som sagt ha vært snakk om overoppheting og ikke batterikapasitet. Man holder visst på med redesign av Model S og X som skal bli annonserte senere i år med bedre avkjøling. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2019 Ser ut som VAG har litt peiling på elektrisk drivlinje allikevel. Trodde de lå langt bak. Etter dieselskandalen ble de bare pålagt å holde tilbake elbilene fram til utgangen av 2020 om jeg husker rett og deretter satse for fult. De har plenty av tid til å forberede seg på en skikkelig ketchup-effekt. Lenke til kommentar
Mkrogh Skrevet 7. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2019 Foreløpig er Roadster 2 lite annet enn et luftslott. Bortsett fra at flere prototyper kjører rundt i California og mange interessenter har fått sittet på. Lenke til kommentar
missi Skrevet 7. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2019 VAG _kan_ elbil. Direkte imponerende! Og veldig lovende for hva VAG vil lever i årene som kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå