Redaksjonen. Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Elbilen fra Volkswagen knuste rekorden på legendariske Nürburgring Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 SIkkert ingen som vil prøve seg med en Tesla Roadster 2 der... 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 <..> 6 minutter, 5 sekunder og 336 tusendeler. <..> Den 20,832 kilometer lange <..> Gjennomsnittshastigheten på runden endte på imponerende 204,96 kilometer i timen. Siden dette sto helt nederst i artikkelen og jeg var for nysgjerrig til å lese hele teksten for å kanskje ikke finne det, så regnet jeg ut.. men kom til et annet tall. Hvorfor? ((5,336 sekunder / 60) + 6 minutter) / 60 = 0,101482222... timer 20,832 km / 0,101482222.. timer = 205,2773 km/t. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 SIkkert ingen som vil prøve seg med en Tesla Roadster 2 der... Det tror jeg absolutt. Men roadster to er en produkskonsbil, det er ikke VW sin. Eller rettere sagt, det skal bli det. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Foreløpig er Roadster 2 lite annet enn et luftslott. 3 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Det tror jeg absolutt. Men roadster to er en produkskonsbil, det er ikke VW sin. Eller rettere sagt, det skal bli det. Selv om den skal bli en produksjonsbil så skal Roadster 2 få både raskere aksellerasjon og høyere toppfart. Med større batteripakke vil batteriet kanskje holde hele runden, det gjør de visst ikke for Tesla S om man prøver kjøre raskt. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 (endret) SIkkert ingen som vil prøve seg med en Tesla Roadster 2 der... Hva har denne artikkelen med Tesla å gjøre? Jeg blir helt matt av dere vitenskapsbenektere noen ganger Endret 6. juni 2019 av bshagen 2 Lenke til kommentar
Gunstein Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Problemet med elbiler, som viser seg på slutten her, er at effekten avtar etterhvert som batteriene lades ut. Lenke til kommentar
G3F198A1 Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Problemet med elbiler, som viser seg på slutten her, er at effekten avtar etterhvert som batteriene lades ut. Dette har neppe noe med utlading å gjøre.men sannsynligvis om temperatur som begrenser uttaket. Mest sannsynlig er det motorene som som stanger mot taket og må redusere effekten. 2 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Hva har denne artikkelen med Tesla å gjøre? Jeg blir helt matt av dere vitenskapsbenektere noen ganger Jeg nevnte en annen elbil som skal ha enda bedre ytelser enn prototypen fra VW. Det er ikke unormalt at noen har kunnskap som går ut over det som står nevnt i en artikken og setter det i sammenheng med det som står i artikkelen, faktisk er det nettopp det veldig mange av kommentarene til artikler går ut på. Og jeg har tydeligvis for lite fantasi til å se hvordan dette kan ha noe å gjøre med vitenskapsbenektelse. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 (endret) SIkkert ingen som vil prøve seg med en Tesla Roadster 2 der... Hvorfor ikke? Foreløpig er Roadster 2 lite annet enn et luftslott. På hvilken måte? Det er jo litt av et luftslott som har hatt fungerende prototyper på veien... Endret 6. juni 2019 av hekomo 2 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Hvorfor ikke?.. Jaja, sånn går det når man ikke slenger på en haug med emojis. https://no.wikipedia.org/wiki/Ironi Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Selv om den skal bli en produksjonsbil så skal Roadster 2 få både raskere aksellerasjon og høyere toppfart. Med større batteripakke vil batteriet kanskje holde hele runden, det gjør de visst ikke for Tesla S om man prøver kjøre raskt. Batteripakken holder fint den, men ting blir varmt. Det er en annen sak for model 3,, da den har bedre inverter og motorer ift varmetap, roadster 2 blir garantert bedre med den prisen. Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Foreløpig er Roadster 2 lite annet enn et luftslott. Flere som fikk prøvetur i luftslottet under lanseringen. Lenke til kommentar
Are Skabra Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Blir moro å se hva Roadster2 kan få til, men den som tror det blir noe som helst i nærheten av dette må nok sette seg inn i forskjeller mellom produksjonsbiler og biler satt opp for racing. 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Ser ut som VAG har litt peiling på elektrisk drivlinje allikevel. Trodde de lå langt bak. 3 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Blir moro å se hva Roadster2 kan få til, men den som tror det blir noe som helst i nærheten av dette må nok sette seg inn i forskjeller mellom produksjonsbiler og biler satt opp for racing. Prototypen fra VW var nok satt bra opp for mye, men løpet ble veldig hemmet av begrenset topphastighet. Porche 919 kjørte jo over 100 km/t raskere flere steder. Jeg har derfor tro på at en elektrisk produksjonsbil med høyere topphastighet kan slå VW. Det blir spennende å se hvem som kommer først under 5 minutter. Lenke til kommentar
Oleloke Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Hvorfor ikke?..Jaja, sånn går det når man ikke slenger på en haug med emojis. Vi får tro/ ønske/ håpe Hekomo også var ironisk der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå