Gå til innhold

Digitalisering fører til høye kostnader


Kajac

Anbefalte innlegg

Fikk denne eposten i dag:

post-121454-0-59373000-1559827938_thumb.png

 

Nå ber altså DyreID om at omregistrering av dyr skal gjøres av selger selv, og at selger også må betale nesten 300 kr for å få gjøre dette.

 

Her snakker vi mest sannsynlig om en oppdatering av en database-record eller to. Noe som uansett er helautomatisert. Det er garantert ingen mennesker involvert i denne prosessen i det hele tatt. Er det da riktig å ta betalt nesten 300 kroner når du atpåtil må gjøre jobben selv?

 

Og selv om dette skulle være en manuell jobb, prisen helt hinsides. Om et menneske skulle gjøre denne jobben direkte i SQL ville det neppe tatt mer enn fem minutter fra forespørsel er mottatt på kundesenter til endringen er gjort. Da snakker vi en timebetaling på 3600 kr!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er klar over at drift og vedlikehold koster penger. Og DyreId må selvfølgelig ha inntekter.

 

Det er i midlertid flere problemer her.

Det første er at DyreId har monopol på denne tjenesten i Norge. De kan altså ta seg betalt hva som helst for tjenesten, da det ikke finnes konkurranse.

 

Det andre er at du må betale for å gjøre jobben selv. Dette er en økende uting i samfunnet (selvbetjente kasser, chatbotter, etc). Hadde du sendt inn en forespørsel på epost og en person hos DyreId manuelt gjorde omregistreringen, hadde prisen til en viss grad kunne forsvares.

 

Det tredje er at du allerede har betalt for chip og registrering når du registrerte dyret ditt. Er helt idiotisk å måtte betale ny avgift på samme dyret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...