Cthulhu Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Her er høstens landeplagevarsel.Klar for en ny runde Tamagotchi? Lenke til kommentar
joakimbo Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Føles litt meningsløst nå som vi har smarttelefoner med endeløst utvalg av spill som er 1000x mer avansert og gratis. Tamagotchi var populært på 90-tallet fordi det ikke fantes noe smarttelefoner e.l. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Føles litt meningsløst nå som vi har smarttelefoner med endeløst utvalg av spill som er 1000x mer avansert og gratis. Tamagotchi var populært på 90-tallet fordi det ikke fantes noe smarttelefoner e.l. Men mobilspill ble en flopp. Ingen spiller det. Det er kjedelig også som tidsfordriv. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Men mobilspill ble en flopp. Ingen spiller det. Det er kjedelig også som tidsfordriv. Statistikken er ikke enig: https://www.wepc.com/news/video-game-statistics/#mobile-gaming 1 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Føles litt meningsløst nå som vi har smarttelefoner med endeløst utvalg av spill som er 1000x mer avansert og gratis. Tamagotchi var populært på 90-tallet fordi det ikke fantes noe smarttelefoner e.l. Men mobilspill ble en flopp. Ingen spiller det. Det er kjedelig også som tidsfordriv. Njaaa, holdt på et spill i snart 4 år. Hopper på det til tid og annen, funker fint med mobilspill.. Men blir fort kjedelig med "mainstream" apper. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Statistikken er ikke enig: https://www.wepc.com/news/video-game-statistics/#mobile-gaming På seg selv kjenner man ikke andre da likevel... Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Føles litt meningsløst nå som vi har smarttelefoner med endeløst utvalg av spill som er 1000x mer avansert og gratis. Tamagotchi var populært på 90-tallet fordi det ikke fantes noe smarttelefoner e.l. Men mobilspill ble en flopp. Ingen spiller det. Det er kjedelig også som tidsfordriv. - At mobilspill er og blir en flopp kan diskuteres. Største problemet så langt er nok batteritid i så måte, som begrensen nyttegleden av spill på Mobil-FLT'en. Om det er kjedelig som tidsfordriv er nok mer en smaksak... Har "spill" på Mobil-TLF'en som jeg lett kunne ha brukt flere timer på, men som nevnt i teksten over så begrenser batteriet nyttegleden. Det er tross alt primært en TLF, og det er kjipt at etter bare kort tid med lettere spilling så må den legges på lading på grunn av flatt batteri. Heldigvis har jeg Hus-TLF så folk får alikevel tak i meg selv om at Mobil-TLF'en er satt ut av drift. Noe som ikke er tilfellet om jeg er ute og farter. ----- En annen ting er dette med Spill-avhengighet. Selv med en pause-knapp så vil suget etter "Bare en level til..." bare øke og øke med en slik sak som dette i lommen. Som Albert Åberg alltid sier... "Jeg skal bare..." Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Ting som dette og Pokemon og mye annet er "kreftversjon av prokrastinering" imho. Jeg snakker fra mitt ståsted som teh interwerbs hadde kalt en "oldfag", og gamet har jeg alt for mye før. Ikke sånt, men utelukkende på PC. Dette er spill som absolutt ikke (ulikt mye mer annet mer krevende i forhold til hjernemassen) ikke trener reaksjonsevne, ikke trener taktisk eller strategisk tenking, ikke trener evner for problemløsing og definitivt ikke trener samarbeid eller lederevner. Og alle disse tingene jeg nevner - selv, gitt at studiene om sånt nevner dette som så å si "positiv bivirkning av spill"# - finnes ikke i sånt. Pluss, det som er enda verre, slik mange slike spill er, så har de en tendens å lure folk i så å si "ond sirkel av enkle belønninger" akkurat som mye av freemium-søppelet som finnes der. Dvs: de er casual, hopp inn hopp av ingen strenge tidskrav, sesjonsvarighet er helt fritt å bestemme, alle belønningene er kortsiktige og enkle å oppnå. Slik kan noen bli hektet, og jeg tenker først og fremst barn. Dette er gjerne noe foreldre som gir beng i oppdragelsen generelt hadde gitt sine bare "bare så de får fred, så kan de trykke på sin tamagochi-greie", og så blir de sittende der hele tide og knotte med en ubrukelig dings i stedet for å sosialisere, delta på noe som faktisk lærer de noe nyttig, utvikler evner a-la Lego, vet ikke, noe i den generelle retningen i alle fall. Så i retrospekt kan man da tenke, uansett om det er snakk om barn eller en eller annen hipster med nostalgi om sånn gammeldags d*it: har man kanskje kastet bort tiden på noe totalt unyttig? Kanskje jeg maser nå, men jeg tror at litt rett har jeg i alle fall. 2 Lenke til kommentar
1SNGGEPG Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Er dømt til å bli en fiasko. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Statistikken er ikke enig: https://www.wepc.com/news/video-game-statistics/#mobile-gaming På seg selv kjenner man ikke andre da likevel... Ut i fra den første posten din så tolket jeg deg i ironisk mening, men den andre posten din tyder på at jeg muligens tok feil? Hvis du mener at mobilspill er en flopp så er du så langt ute av kurs at du ikke er på kartet lenger... Tror du alle de store spillfirmaene tar feil når de nå tar mål av seg å spise av kaka på mobilmarkedet? I Asia er mobilspill helt sinnsykt stort, og omsetningen her i Europa er eksplosiv. Det er en grunn til at Blizzard velger å slippe en mobilutgave av Diablo før de slipper en ny utgave av et spill fansen tørster etter! Jeg misliker sterkt retningen mobilspill tar med "gratis" spill og utvannede spilmekanikker på bekostning av kjøpsmodeller, men det er brukerne som bestemmer denne utviklingen... Når det kommer til Tamagochi så har jeg nevnt det for jentene mine (10 og 12 år) og jeg er ikke i tvil om at dette kommer til å herje i skolegården til høsten hvis Bandai kjenner sin besøkelsestid. Det er ikke tvil om at en app på telefonen vil gjøre en mye bedre jobb enn en slik gammel sak, men trender og moter styrer fortsatt veldig mye i samfunnet. Vi får se over sommeren... Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 (endret) Ut i fra den første posten din så tolket jeg deg i ironisk mening, men den andre posten din tyder på at jeg muligens tok feil? Hvis du mener at mobilspill er en flopp så er du så langt ute av kurs at du ikke er på kartet lenger... Tror du alle de store spillfirmaene tar feil når de nå tar mål av seg å spise av kaka på mobilmarkedet? I Asia er mobilspill helt sinnsykt stort, og omsetningen her i Europa er eksplosiv. Det er en grunn til at Blizzard velger å slippe en mobilutgave av Diablo Jeg tror de tar helt brutalt feil. Jeg mener spilling på mobil er en flopp fordi ingen snakker om det. Foruten Hearthstone, som er det eneste mobilsspillet "gamers" har nevnt i en samtale, og såklart "hvilken level er du på Candy Crush". Men det er det eneste som har skjedd de siste 10 år. + Angry Birds. Kanskje til dels Flappy bird og Pokemon Go. Hva annet? Nada. Det er en rekke fadeser, og avhengigshetsskapende drittspill. Det er ingen opplevelser å snakke om. Virkelig ingen store titler som man venter på. Alle eier en mobil, ingen gidder å legge noe i spilling på mobil. Det er idle shit games. Det spiller liten rolle hvor innbringende industrien er, det er hjernedødt i utgangspunktet. Det er rett og slett et utvannet og merkelig marked. Hvorfor var det annerledes på Nintendo DS og PSP? Hvorfor får vi ikke samme følelsen av å spille på mobil? Endret 6. juni 2019 av Edgelord 1 Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Er dømt til å bli en fiasko. Tja, markerdsfører de disse ut mot youtube-kanalene som driver med reklame/leketøysdemoer med og for barn så blir det nok en trend av dette også. Men det er svært sjeldent at noen lykkes med en planlagt landeplage. Pokemon GO er i så måte unntaket som bekrefter regelen. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Jeg tror de tar helt brutalt feil. Jeg mener spilling på mobil er en flopp fordi ingen snakker om det. Foruten Hearthstone, som er det eneste mobilsspillet "gamers" har nevnt i en samtale, og såklart "hvilken level er du på Candy Crush". Men det er det eneste som har skjedd de siste 10 år. + Angry Birds. Kanskje til dels Flappy bird og Pokemon Go. Hva annet? Nada. Det er en rekke fadeser, og avhengigshetsskapende drittspill. Det er ingen opplevelser å snakke om. Virkelig ingen store titler som man venter på. Alle eier en mobil, ingen gidder å legge noe i spilling på mobil. Det er idle shit games. Det spiller liten rolle hvor innbringende industrien er, det er hjernedødt i utgangspunktet. Det er rett og slett et utvannet og merkelig marked. Hvorfor var det annerledes på Nintendo DS og PSP? Hvorfor får vi ikke samme følelsen av å spille på mobil? Vi er nok mer enige enn det kan tyde på, at mobilgaming egentlig bør være en blindvei som vi må komme oss ut av snarest mulig. Forskjellen på oss er at jeg er redd for at vi ikke kommer oss ut av denne blindveien, men heller skal lenger inn. Du har trua på at utviklingen skal snu og vise oss at vi har rett... Vi får se, jeg håper at du har rett! Den usannsynlig latterlige kommentaren "Don't you guys have phones?" som kom på Blizzcon var jo et resultat av en sal full av folk som har vokst opp med Diablo på PC plutselig får beskjed om at neste iterasjon kommer på mobil. Snakk om umusikal lansering! Men det er ikke dermed sagt at Diablo Immortal ikke blir en suksess. Bare ikke for de som venter på D4 på PC... "Problemet" med mobilspill er at det er sinnsykt lett å tjene MYE penger hvis man treffer en nerve i markedet. Selv bleke kopier kan nærmest trykke penger for utviklerne. Det er DET som gjør at vi går i feil retning. 1 Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Jeg mener spilling på mobil er en flopp fordi ingen snakker om det. Foruten Hearthstone, som er det eneste mobilsspillet "gamers" har nevnt i en samtale, og såklart "hvilken level er du på Candy Crush". Men det er det eneste som har skjedd de siste 10 år. + Angry Birds. Kanskje til dels Flappy bird og Pokemon Go. Hva annet? Nada. Det er en rekke fadeser, og avhengigshetsskapende drittspill. Avhenighetskapede drittspill er svært lønnsomme. Omsetningen i mobilspill var i 2018 større enn PC og konsoll. Til sammen. https://newzoo.com/insights/articles/global-games-market-reaches-137-9-billion-in-2018-mobile-games-take-half/ Så alle vil ha en del av den kaken, uansett om vi liker det eller ikke. Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Jeg mener spilling på mobil er en flopp fordi ingen snakker om det. Foruten Hearthstone, som er det eneste mobilsspillet "gamers" har nevnt i en samtale, og såklart "hvilken level er du på Candy Crush". Men det er det eneste som har skjedd de siste 10 år. + Angry Birds. Kanskje til dels Flappy bird og Pokemon Go. Hva annet? Nada. Det er en rekke fadeser, og avhengigshetsskapende drittspill.Avhenighetskapede drittspill er svært lønnsomme.Omsetningen i mobilspill var i 2018 større enn PC og konsoll. Til sammen. https://newzoo.com/insights/articles/global-games-market-reaches-137-9-billion-in-2018-mobile-games-take-half/ Så alle vil ha en del av den kaken, uansett om vi liker det eller ikke. Det er faktisk ikke rart i det hele tatt, når vi snakker om ett marked som prøver å appelere til alt fra husmødre og lav IQ NPCs i befolkningen som bare gjør primitive aktiviteter. For alle disse har en smart mobil eller nettbrett. Men bryr majoriteten av disse seg om gaming som kulturmedium? Nei. Endret 7. juni 2019 av Allostasis Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Var mange som leste VG på nittitallet også. Lenke til kommentar
ggj Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 https://www.youtube.com/watch?v=NXk9AguQ_QY Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå