AfterGlow Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Seagates nye harddisker løfter lagringskapasiteten til nye høyder Lenke til kommentar
RadikalAntiRadikal Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Harddisker? Er året 2010? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 (endret) Harddisker? Er året 2010? Er du en sånn som har 16TB SSD lagring i din NAS? Endret 6. juni 2019 av Complexity 8 Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Harddisker? Er året 2010?Er du en sånn som har 16TB SSD lagring i din NAS? PCIe SSD. I/O hastighet herfra og til månen! /s Lenke til kommentar
Populært innlegg tigerdyr Skrevet 6. juni 2019 Populært innlegg Del Skrevet 6. juni 2019 Harddisker? Er året 2010?Er du en sånn som har 16TB SSD lagring i din NAS? Han er vel en sånn som tror skylagring faktisk lagrer data i en sky. 13 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Er skeptisk til kryptering på harddisker. Hva om det blir feil på segmenter av data, mister man da all data på hele disken? 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Er skeptisk til kryptering på harddisker. Hva om det blir feil på segmenter av data, mister man da all data på hele disken? Da velger du forbruker-modellen IronWolf så slipper du det. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Jeg bare lurte på hvor avansert er egentlig krypteringsløsningene når det kommer til datatap? Er det stykket opp med en eller annen mekanisme som gjør at man f.eks. kunne ha hentet ut 95 % av filene sine ved korrupt disk, eller kommer det kryptert som et stort diskvolum? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 (endret) PCIe SSD. I/O hastighet herfra og til månen! /s Nå er det lagringskapasitet og ikke hastighet som er tingen her.. Skulle jeg hatt kun SSD i HTPC'n (76TB) så hadde det blitt bra dyrt. Endret 6. juni 2019 av Simkin 2 Lenke til kommentar
SpecialWeirdo101 Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Jeg vil ha en sånn Jeg og, men jeg har plass til mange disker, og prismessig lønner det seg å kjøpe mindre og flere disker, enklere ved HD crash også ? https://www.komplett.no/compare?id=957133&id=1008595 Lenke til kommentar
digimator Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Er skeptisk til kryptering på harddisker. Hva om det blir feil på segmenter av data, mister man da all data på hele disken? Nei. For du har jo backup. 4 Lenke til kommentar
H.M Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Harddisker? Er året 2010?Er du en sånn som har 16TB SSD lagring i din NAS? PCIe SSD. I/O hastighet herfra og til månen! /s Vel, om du har 16 M2-plasser i maskinen din, samt 37.000 + kroner tilovers så.... (https://www.komplett.no/product/1004636/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-m2/samsung-970-evo-1tb-m2-ssd) Platebaserte lagringsmedia er nok fremdeles det som brukes om man skal lagre store datamengder. Men SSD som systemdisk, da er jeg enig med deg ja Lenke til kommentar
H.M Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 PCIe SSD. I/O hastighet herfra og til månen! /sNå er det lagringskapasitet og ikke hastighet som er tingen her.. Skulle jeg hatt kun SSD i HTPC'n (76TB) så hadde det blitt bra dyrt. Omtrent 178524 kr (Og det hadde også forutsatt at du hadde hatt en to plasser til alle diskene) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Jeg og, men jeg har plass til mange disker, og prismessig lønner det seg å kjøpe mindre og flere disker, enklere ved HD crash også https://www.komplett.no/compare?id=957133&id=1008595 Så om noen har behov for 16 TB lagring + 16 TB backup så anbefaler du 4x4TB Raid0 til lagring og 4x4TB Raid0 til backup framfor et mye enklere oppsett med 1 disk til lagring og 1 disk til backup? Joda, selve diskene blir nok billigere, men du bruker jo mye mer plass, watt og SATA-porter. Men hva om behovet er 64 TB lagring og 64 TB backup da? Fyller du opp med smådisker da også? Eller om en bedrift kan velge mellom et fult rack med 16 TB disker eller 4 fulle rack med 4TB-disker. Gulvareal koster penger, strømkurser inn til rackene er ikke gratis og ikke minst kjølebehovet i serverrommet. Energikostnader og investeringskostnader. Poenget mitt er at høyere pris per TB kan spare seg inn på andre måter. Ser vi tilbake og tenker oss at bedriften for noen år siden sto mellom valget dyre 4TB disker eller 4x flere billige 1TB-disker. Hva ville vært gunstigst å sitte igjen med nå? Ingen med fornuften i behold hadde bygget opp en lagringsserver med 1TB disker i dag selv om de var gratis. Men 4TB-disker kan fortsatt være brukbart om man først har kjøpt og avskrevet de. Poenget mitt er at store disker har lengre økonomisk levetid enn små. Endret 7. juni 2019 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Severin Suveren Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Harddisker? Er året 2010? Har 80TB i NAS'et som via 10Gbit nettverk gir meg 1800MB/sek les. Gi meg gjerne en link på et billig SSD alternativ til dette? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Harddisker? Er året 2010? Har 80TB i NAS'et som via 10Gbit nettverk gir meg 1800MB/sek les. Gi meg gjerne en link på et billig SSD alternativ til dette? SSD = gaming PC HDD = server Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå