talasen Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Jeg trenger ny 13-14" laptop, ønsker litt kraft og helst dedikert grafikk. Hadde vel egentlig sett for meg at det ble investering i en matebook x pro i løpet av våren, da denne virker å passe bra til mine krav, også prismessig. Ble så litt skeptisk med hele Huawei-oppstusset, men vil det egentlig ha noe å si? Vil man få alt av nødvendige oppdateringer/drivere gjennom Windows eller kan det potensielt bli et problem å sitte med en Huawei-pc? 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 (endret) Sanksjonene som kjøres er temmelig gjennomsyrende i.o.m at de står på BIS-liste. Hvis dette opprettholdes er vel kjøp frarådet. Kina ser ut til å svare med ganske lammende råvare-salg stopp på sjeldne metaller til USA og har sikkert mulighet til å eskalere også hvis USA fortsetter i samme sporet, så ikke greit å spå hva som skjer framover i handelskrigen.Vil tippe de fleste informerte konsumenter ikke ønsker å kjøpe seg potensielle problemer og derfor velger et annet merke. Edit: For ordens skyld er dette ikke lengre noe issue. Endret 4. juli 2019 av vidor Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 (endret) Jeg trenger ny 13-14" laptop, ønsker litt kraft og helst dedikert grafikk. Hadde vel egentlig sett for meg at det ble investering i en matebook x pro i løpet av våren, da denne virker å passe bra til mine krav, også prismessig. Ble så litt skeptisk med hele Huawei-oppstusset, men vil det egentlig ha noe å si? Vil man få alt av nødvendige oppdateringer/drivere gjennom Windows eller kan det potensielt bli et problem å sitte med en Huawei-pc? Har selv Matebook X pro, super fornøyd! i7 8550u - 16gb ram - 512gb m.2 - mx150 varianten! får du denne på tilbud, så slå til! Disse sanksjonene har IKKENO innvirkning på produkter fra Huawei som allerede er utgitt, dette gjelder bare kommende produkter\produkter som ikke er produsert enda! edit: Kjører dog Linux på den, så kan ikke svare for evt gaming ytelse, men ett mx150 tilsvarer ca ett 1030 kort, så kan ikke være rare greiene! Endret 5. juni 2019 av kla3torsk1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Er neppe noen problemer med allerede eksisterende Huawei-produkter. Alt av driver oppdateringer, kommer stort sett fra produsent av chippene, noe ikke Huawei er. Så er nok rimelig trygt ja. Lenke til kommentar
Dustdevil Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Er neppe noen problemer med allerede eksisterende Huawei-produkter. Alt av driver oppdateringer, kommer stort sett fra produsent av chippene, noe ikke Huawei er. Så er nok rimelig trygt ja. Det er vel helst Windows-oppdateringene som kan bli et problem. Microsoft har fjernet Huawei-produktene fra nettbutikken sin, men har ellers ikke sagt et pip om hva de har tenkt å gjøre. Jeg er i samme båt som OP, hadde sett meg ut en Matebook men nå er jeg engstelig. Dette blir jobb-pc (selvstendig næringsdrivende) så jeg kan ikke risikere å sitte med en ikke oppdaterbar PC om 6 måneder. Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Tviler sterkt på at de fjerner Windows oppdateringer Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Det er vel helst Windows-oppdateringene som kan bli et problem. Microsoft har fjernet Huawei-produktene fra nettbutikken sin, men har ellers ikke sagt et pip om hva de har tenkt å gjøre. Jeg er i samme båt som OP, hadde sett meg ut en Matebook men nå er jeg engstelig. Dette blir jobb-pc (selvstendig næringsdrivende) så jeg kan ikke risikere å sitte med en ikke oppdaterbar PC om 6 måneder. Microsoft vill fortsatt supportere sitt eget operativsystem. Disse oppdateringene kommer direkte fra Microsoft. De går ikke via Huawei, slik som oppdateringer til feks Huawei på mobiler. Lenke til kommentar
talasen Skrevet 27. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2019 Hei igjen, ser at matebook x pro i5 ligger til rundt 14k nå. Litt i stiveste laget for min del. Komplett har en returnert på angrerett til 10800, ville dere vært skeptisk til den? Evt er det 20% på alt hos power i helga med DNB Mastercard, tips til noe lignende der? Vurderte matebook 13, men power har bare matebook D og x pro. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 MX150 er ikke rare greiene, så ikke se deg for blind på faktumet at den har dedikert grafikkort. https://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-MX150-Benchmark-and-Specs-of-the-GT-1030-for-Laptops.223530.0.html Lenke til kommentar
talasen Skrevet 28. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2019 Ser den. Men i mitt hode likevel et brukbart skritt opp fra integrert. Evt andre forslag taes imot med takk! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 MX150 på sitt beste har ca lik ytelse med GTX 950m, så det er egentlig ikke så aller verst hvis en ikke trenger så mye ytelse. Pass på ang versjonen dog om dette er viktig, for det finnes en betydelig nedjustert variant av MX150 til maskiner som er designet for å trekke lite strøm. Den raskeste versjonen fungerer f.eks fint til opp-pimpet Fallout 3. Crysis kjører faktisk også høvelig ok på det. https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-MX150-0-vs-Nvidia-GTX-950M/m332822vsm27713 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå