Gå til innhold

Avis: Nvidias RTX 30-serie neste år

Anbefalte innlegg

Prisen på high-end gaming må ned. Kjører fremdeles GTX 970 med 1080p-skjermer, og det som gjør at jeg ikke orker oppgradere er at prislappen er vanvittig. Det eneste virkelig steget opp vil være 1440p, g-sync, 120Hz, IPS, med skjermkort som faktisk kan holde ~100 fps, og det er uaktuelt for meg å betale hva det ville kostet.

Vi kan takke crypto mining for det.

...og svak krone...

...og inflasjon...

...og lite med konkurranse...

Mest de 3 siste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen på high-end gaming må ned. Kjører fremdeles GTX 970 med 1080p-skjermer, og det som gjør at jeg ikke orker oppgradere er at prislappen er vanvittig. Det eneste virkelig steget opp vil være 1440p, g-sync, 120Hz, IPS, med skjermkort som faktisk kan holde ~100 fps, og det er uaktuelt for meg å betale hva det ville kostet.

Vi kan takke crypto mining for det.

...og svak krone...

...og inflasjon...

...og lite med konkurranse...

Mest de 3 siste.

Dere har begge rett, men jeg tenker det er mangel på konkurranse som er største faktor her. Kronekursen er ikke heldig for oss, men selv hvis vi ser på dollarkursen er prisen loco. 599 for 2070, er det vel. Slike priser har vi aldri sett med **70-kort.

Lenke til kommentar

Blir ikke billigere, de kommer bare til å dytte inn mer raytracing kraft - Noe som endelig vil gjøre dem istand til å kjøre raytracing uten å patche et spill 3-4 ganger for å holde det over 60 fps med et kort til 14000,-kr

Joda, men ingen andre har gjort dette før, se på største konkurrenten AMD som ikke har klart å få det ut engang. Til og med neste konsollene får det før PC brukere som har AMD hardware  :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...