Bombasa Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 En må vel ha ny mobil for og bruke den nye 700-frekvensen som kanskje de starter og bruke til høsten alt? Eller er det noen av dagens mobiler som støtter denne allerede? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Eller er det noen av dagens mobiler som støtter denne allerede? Ja. Hvilken mobiltelefon har du nå? Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 En må vel ha ny mobil for og bruke den nye 700-frekvensen som kanskje de starter og bruke til høsten alt? Eller er det noen av dagens mobiler som støtter denne allerede? Veldig mange mobiler støtter LTE Band 28 (700) idag. Galaxy S7 støtter B28 feks Pocophone F1 støtter ikke B28. gsmarena.com lister opp bånd som mobiler støtter. (ikke nødvendigvis 100% korrekt) 1 Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 5. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2019 (endret) Jeg har i dag en HUAWEI p20 pro. Så den støtter kanskje den nye 700 frekvensen? Endret 5. juni 2019 av Bombasa Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 (endret) Støtte på papiret og bånd aktivert i programvaren er forøvrig ikke nødvendigvis de samme, bånd kan være slått av i programvaren av ulike tekniske og markedsmessige grunner. Mobilprodusenter kan da velge å slå på de deaktiverte båndene i markeder hvor disse tas i bruk via en programvareoppdatering. Endret 5. juni 2019 av mandela 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 700 båndet skal vel uansett brukes til 5G (?), ingen av dagens telefoner har 5G chipper i seg (bortsett fra noen få unntak). Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 (endret) De første årene er det kun hastighet og gimmick som gjelder for 5G, så om fornuften seirer blir det bedre 4G dekning med 700 mhz først Endret 6. juni 2019 av kim_InnleggNO Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 (endret) Pressemelding sakset fra Telia som bekrefter tankene mine om 700 mhz: Frekvensressursene er teknologinøytrale, og Telia lover at så raskt frekvensressursene blir frigjort 1. november i år så vil de bli brukt til å gi enda bedre dekning og kapasitet i 4G-nettet. I fremtiden vil de også benyttes til utbygging av 5G. Endret 6. juni 2019 av kim_InnleggNO 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Det tyder på at det ikke haster SÅ mye for Telia å komme igang med 5G. Mulig at de heller vil starte i det små, med frigjorte 3G2100 frekvenser i tettbygde strøk. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 (endret) NetCom/Telia har vel aldri hatt hastverk med å bygge ut nye frekvenser.... Det tok dem 10 år å bygge 3G på hytta mi. I mellomtiden byttet jeg til Telenot for å i det minste få EDGE, som var 3 ganger raskere enn 2G. Nå, når alle steder har 3G og 4G, skjønner jeg ikke hastverket med å få på plass 5G. Alle kan nå bruke YouTube i akseptabel kvalitet, som var mitt ønske hele tiden. Det hastet mer for noen år siden, å oppgradere til 3G. 3G er godt nok til at det ikke er krise. Endret 6. juni 2019 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Intervju med en svensk professor som mener at 5G ligger langt frem i tiden: http://telekomidag.se/ericsson-har-lagt-alla-sina-agg-5g-korgen/ Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Jeg tror vi kan konkludere at du IKKE trenger ny mobil for nye frekvenser, med mindre du av en eller annen sinnsyk eller akademisk grunn insisterer på å bruke de nye frekvensene. 3G og 4G er nemlig godt nok, og den telefonen du allerede har er god nok. Den støtter ikke den nyeste frekvensene, men hva så? 4G-nettet er ikke overbelastet, så det går like bra. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Har du en relativt ny mobil som støtter bånd 28 (700mhz) vil du få bedre 4G dekning 1 Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 6. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2019 Ja det var igrunn det jeg var nysgjerrig på om telefonen min støtter de nye frekvensene ikke om jeg får 5g. Så da er det mulig de kan virke på 4g med min HUAWEI p20 pro. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 (endret) Ja det var igrunn det jeg var nysgjerrig på om telefonen min støtter de nye frekvensene ikke om jeg får 5g. Så da er det mulig de kan virke på 4g med min HUAWEI p20 pro.Den støtter 4g på 700 mhz ja. Endret 6. juni 2019 av kim_InnleggNO Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Min Samsung a70 har ikke støtte for 700mhz. Men nå tviler jeg på at dagens telefoner lever lenge nok til å kunne mangle eller utnytte 700mhz, om dette skulle bli tilgjengelig i fremtiden. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 November er ikke så lenge til Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Tar nok tid før operatørene får ut fingeren og utnytter ressursene. Det er det som var tanken bak forrige post. I 2013 var det frekvensauksjon på 800mhz, og det tok brått opp til et par år før iallfall jeg så og merket dette på mine enheter. Jeg bor i Fredrikstad. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå