Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger innspill. Erstatte router fra 2012?. Setter stor pris på svar.


Anbefalte innlegg

Hei!

Hjemme har jeg bredbånd fra Telenor (30/10).

Jeg skal få lagt inn fiber en gang, men foreløpig så er det bredbånd som gjelder.

 

Utstyret er fra 2012

- Zyxzel p2812

- Time Capsule (4 gen).

 

Til vanlig kjører vi alle på nettverket som Time Capulen gir. Det går ofte greit, men i det siste har jeg merket problemer når mange enheter er på nettet. Noe treghet og litt lagging

 

Det er ofte følgende enheter på:

2- 3 mobil telefoner på (spill)

2 - 3 Ipader (spill)

1 PC (spill)

Youtube via TV

 

Mitt spørsmål er om jeg sannsynligvis vil merke en del forbedring hvis jeg kjøper en ny router og kobler fra det gamle utstyret?

 

Og hvis ja - noen som kan anbefale en god router med god rekkevidde (gammelt hus med 3 etasjer).

 

Edit:

Jeg kan ogås få bredbånd via Get (Get box II). Noen som har erfrainger med det (75/10)

Endret av emrossel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som slår meg er at det er stor sannsynlighet at en like vel vil oppleve treghet og lagging selv om en bytter ut routeren. I alle fall min erfaring, har hatt Asus ac66u, ac68u, netgear r7000 og tp-link touch p5. Problemet er ofte det at det er mange som tror (tidligere inkludert meg selv) at det skal holde med å ha en router, ofte og spesielt når det er snakk om stort areal og vegger, så viser det seg at en ikke blir fornøyd til slutt. Da dessverre dukker det ofte opp slike problemer som er nevnt her i tråden.

 

Sier ikke at det ikke hjelper med ny router, men over 3 etasjer er det optimistisk å tro at det skal bli god dekning over alt.

Du sitter med 2 routere fra tidligere, hvorfor ikke bare kjøpe en mesh løsning å koble på?

Lenke til kommentar

Hvis en ny trådløsrouter ikke gjør ting bedre kan du koble en ethernet-kabel mellom internett-porten på den og en av de vanlige ethernet-portene på den som står tilkoblet internett så har du 2 trådløspunkter på samme internet-koblingen. Du kan jo selvfølgelig ha to ulike plasseringer på dem som f.eks 2 ulike etasjer.

Lenke til kommentar

Det som slår meg er at det er stor sannsynlighet at en like vel vil oppleve treghet og lagging selv om en bytter ut routeren. I alle fall min erfaring, har hatt Asus ac66u, ac68u, netgear r7000 og tp-link touch p5. Problemet er ofte det at det er mange som tror (tidligere inkludert meg selv) at det skal holde med å ha en router, ofte og spesielt når det er snakk om stort areal og vegger, så viser det seg at en ikke blir fornøyd til slutt. Da dessverre dukker det ofte opp slike problemer som er nevnt her i tråden.

 

Sier ikke at det ikke hjelper med ny router, men over 3 etasjer er det optimistisk å tro at det skal bli god dekning over alt.

Du sitter med 2 routere fra tidligere, hvorfor ikke bare kjøpe en mesh løsning å koble på?

Mesh løsning er noe jeg har tenkt på. I så fall kommer jeg nok til å flytte access punktet for bredbåndet fra 1 etasje til kjelleren. Da kan jeg evt kable tv og Ps4 i stdet for at de kjører trådløst.  

 

Noen som har erfaring med hybridbredbåndet fra GET + deres mesh løsning? Vurderer nemlig det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...