int20h Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Et skred av XGI-produkter i 2004 XGI forventer å levere omtrent fem millioner grafikkbrikker til neste år. Dette er økning på hele 20 ganger sammenlignet med 2003. Kan selskapets dual-produkter konkurrere mot ATI og Nvidia? Les artikkelen her Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 [quote]Ifølge en benchmarktest hos Hwupgrade.it ser det imidlertid ut som om kortet ikke klare å matche ATI Radeon 9800 XT eller Nvidia GeForce FX 5950.[/quote] Det siste vi trenger er flere "low end" kort, de finnes det allerede så mange av at det er et eneste surr for de som skal ha nytt skj.kort Lenke til kommentar
bambam Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Heftig, vi gleder oss over en mulig ny konkurrent Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Håper det blir en sterk konkurent. Da synker prisene på skjermkort. Endret 23. desember 2003 av FrenChie Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 det er jo i low end delen at skjermkort produsenter tjener penger! håper de kommer inn for fullt, slik at de har tid og penger til å kjøre r&d på high end kort, sånn at vi får en tredje utfordrer til Big red & green :=) og ikke glem delta chrome ! Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Jau nå har jo ATI og Nvidia kriget i alle år....en ny konkurrent ville ikke vært så dumt....det kan både fremskynde eventuelle utviklinger, skape mere konkurranse og presse prisene ned og fjerne søkelyset fra all denne ATI vs Nvidia herjingene her på forumet Endret 23. desember 2003 av Slabbedasken Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 ja..bra det kommer flere produsenter på banen. da spiller man kansje og betale 4-5000.- får et kort. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 det skader aldri med litt ekstra konkurranse lavere priser, mer kriging om å levere nye raskere brikker og ta i bruk ny og bedre produksjons teknikker for å øke ytelselsen.. min personlige oppfatning er at et marked med skarp konkurranse er sunt for markedet og kundene. får bare håpe på at XGI overlever og greier å produsere drivere som tar i bruk GPU'ens teoretiske kapasitet fullt ut. så den lille 3dmark03 benchen på den italienske siden, og det virket lovende. var alt for lite til å danne seg en god mening over XGI's brikke men jeg tror nok der er en del å hente i drivere. dem har nå trossalt ikke holdt på så fryktelig lenge med DX9 brikker og drivere til dem. noen som husker når ATI's første DX9 brikke kom? ett år senere og ATI har hentet mye ytelse ut av brikken (R9700Pro) siden de første driverene. det samme går for Nvidia, samme historikken der på DX9 siden Lenke til kommentar
Battone Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) Jeg har ingen tru på XGI skal klare å konkurrere med hverken ATI eller nvidia i -04.. For oss som har hatt SIS skjermkort vet at dem sliter virkelig med driverne, selve skjermkortene var egentlig helt ok, men driverne.. slitsomt.. Uansett hva folk snakker om "teoretisk" kraft i gpu`n til XGI, så er dette bare bs.. Det er slik som alle SIS produkter, dem er egentlig ikke så ille, men når dem endelig kommer på markedet, så har konkurrentene kommet med noe som er lysår foran.. Jeg håper på det bestefor dem, for SIS/XGI er ikke så ille, la oss nå bare håpe dem kommer med produkter som virkelig kan konkurrere denne gangen.. God Jul Endret 25. desember 2003 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Jeg har ingen tru på XGI skal klare å konkurrere med hverken ATI eller nvidia i -04..For oss som har hatt SIS skjermkort vet at dem sliter virkelig med driverne, selve skjermkortene var egentlig helt ok, men driverne.. slitsomt.. Tja, jeg har at Xabre 200. Det funker fint det. Ikke noe kluss. Eneste som var litt stress var å oppgradere driverne. Ikke fordi at det ikke funket som det skulle, men på grunn av at installeren de kom med var teit. Det endte med at jeg brukte winzip for å pakke opp selv, og så kjøre driverne innpå Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Jeg for min del gledre meg til de kommer. Kan jo hende de overrasker alle og knuser ATI og nVidia. Det skulle tatt seg ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå