MultiGamerClub Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Ser at bilen min har muligheten til og bruke Volvo On Call og lurer mer eller mindre på om det er verdt det og ta det i bruk? Fikk vite at det koster 350 kroner for et 2 års abonnement av tjenesten. Verdt pengene? Har funnet ut VIN-nummeret på bilen men trenger en pin-kode fra firmaet jeg kjøpte bilen hos, alt ser ut til og gå greit men undrer litt på om hva andre synes om applikasjonen eller om noen har erfaringer med dette. Skal se mer på det ikveld. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Kjenner ikkje til systemet sjølv, men min tanke er at dersom det ikkje kostar meir enn 15 kr i måneden så er det ingen grunn til å spare på småpengane når du fyrst har ein bil som støttar dette. Systemet skal være bra dårleg for at dette er heilt vekkasta. Kor nyttige funksjonane er kan ein sjølvsagt spørre seg om, men det er utvilsomt kjekt å kunne sjekke om du har huska å låse bilen frå mobilen. Og løysninga med at bilen automatisk ringer etter hjelp og oppgir gps-posisjonen sin kan nok være kjekk å ha dersom du kjem ut for ei ulykke (sjølv om det beste er uansett å ringe nødnummeret sjølv slik at du kan forklare kva du treng hjelp til). Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Verdt pengene? Automatisk nødoppringning er alene verdt kostnaden for dette abonnementet. Har bilen et aktivt on call abonnement idag? Husk i tilfelle å forlenge før det utløper. Dersom det forlenges etter at abonnementet er utløpt, må det gjøres hos en volvo forhandler, ettersom Volvo On Call må aktiveres på nytt av forhandler. Dette kan medføre ekstra kostnader. https://www.volvocars.com/no/support/article/088b4f0af650815ec0a801516931c388 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Verdt pengene? Det blir en smakssak, men et par ting jeg har satt pris på er muligheten til å 1. fjernstyre varmeapparatet ("webasto) 2. velge "destination" på kartet i VOC-app'en og få dette elektronisk overført til bilens nav-system Hvilke muligheter man har avhenger av årsmodell og utstyrsnivå. 1 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 5. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2019 Automatisk nødoppringning er alene verdt kostnaden for dette abonnementet. Har bilen et aktivt on call abonnement idag? Husk i tilfelle å forlenge før det utløper. Dersom det forlenges etter at abonnementet er utløpt, må det gjøres hos en volvo forhandler, ettersom Volvo On Call må aktiveres på nytt av forhandler. Dette kan medføre ekstra kostnader. https://www.volvocars.com/no/support/article/088b4f0af650815ec0a801516931c388 Abbo er utløpt men fikk vite at de kan fikse abbonementet i dag, må bare betale 350 for 2 år (Som synes litt billig ut men?) Det blir en smakssak, men et par ting jeg har satt pris på er muligheten til å 1. fjernstyre varmeapparatet ("webasto) 2. velge "destination" på kartet i VOC-app'en og få dette elektronisk overført til bilens nav-system Hvilke muligheter man har avhenger av årsmodell og utstyrsnivå. Er en V70 D3 Modell fra 2016 så burde funke (mtp at det er en "Volvo On Call" knapp i taket ) Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 (endret) Jeg synes det er en fin tjeneste. Det jeg liker med den. Minner deg på når du ikke har låst døren og du kan låse den via appen. Slå på webasto eller sette klokkeslett når du vil bilen skal være i komfortabel temp. Kjøre journal (bruker den ikke så mye men du kan kategorisere om det f.eks er jobb eller privat). Du kan blant annet se hvor du har kjørt og div statistikk for den turen som drivstoffforbruk. Kjørelengde (drivstoff mengde) Er kart hvor du kan se hvor bilen er også kan du sende destinasjon fra mobil til bil. Endret 5. juni 2019 av Emsal Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Er ikke OnCall en døende concierge-tjeneste, som strengt tatt er drept av tjenester man har på mobilen gjennom Siri og Bixby? Alt dere har beskrevet hittil er jo kun logg og fjernkontroll via programvare. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Er ikke OnCall en døende concierge-tjeneste, som strengt tatt er drept av tjenester man har på mobilen gjennom Siri og Bixby? Alt dere har beskrevet hittil er jo kun logg og fjernkontroll via programvare. Største framtidsutsikta for OnCall er nok den automatiske kollisjonsvarslinga. Så langt er ikkje denne tenesta særleg avansert, så den praktiske sikkerheitsbetydninga kan nok diskuterast. Særleg med tanke på at nødmeldinga i dag går til Volvo sitt eige call-senter og ikkje direkte til ein nødsentral. Med meir utvikling på denne tenesta slik at den blir meir nøyaktig så kan ein tenke seg bilen i framtida ringer direkte til brann/ambulanse med oversending av nøyaktig gps-posisjon, og ikkje minst tekniske detaljar om ulykka. Dersom bilen i framtida kan sende over informasjon om kor mange G bilen har blitt utsatt for, kva retning samanstøytet kom frå, kor mange airbagar som har løyst ut og i tillegg bruker bilbelteindikatoren til å varsle om kor mange passasjerar som var i bilen før ulykka og kor mange som har gått eller blitt kasta ut av bilen, då vil vi ha ei teneste som med høg sansynlegheit vil redde liv. Berre det at AMK eit sekund etter kollisjonen kan få eksakt informasjon frå begge bilane om kor mange ambulanser som trengs for å ta seg av pasientane vil spare mykje tid. Akkurat no så er eg enig i at tenesta er mest ein gimmick og som eigentleg berre tilbyr dei same tenestene som dei fleste alt har eller lett kan skaffe seg på mobiltelefonen. Forskjellen på å trykke på ein SOS-knapp i bilen for å snakke med ein person som kan bestille bilberger for deg etter ei punktering, og det å ta opp mobiltelefonen for å ringe etter bilbergaren sjølv er nok heilt minimal. Det blir litt som å ha brannalarm gjennom eit vekterselskap. Det er greit å ha ein avtale om at det skal kome ein vektar å sjå til huset ditt dersom alarmen går når du ikkje er heime. Men dersom du har behov for at det skal kome nokon å bære deg ned trappa dersom det begynner å brenne så må du ha alarmoverføring direkte til brannvesenet for å ha ein sjangs, ikkje via ein sentral som sender ein vekter som bruker 20 min på å finne ut om brannvesenet skal varslast eller ikkje. Til tross for dette, dersom det berre kostar 15 kr i måneden så er det ein såpass kul gimmick at eg ville ha betalt for den, om ikkje anna for å sjå om tenesta kan utviklast til å bli skikkeleg god og nyttig i framtida. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Akkurat no så er eg enig i at tenesta er mest ein gimmick og som eigentleg berre tilbyr dei same tenestene som dei fleste alt har eller lett kan skaffe seg på mobiltelefonen. Hvilke andre app'er kan brukes for å kommunisere med en Volvo? Forskjellen på å trykke på ein SOS-knapp i bilen for å snakke med ein person som kan bestille bilberger for deg etter ei punktering, og det å ta opp mobiltelefonen for å ringe etter bilbergaren sjølv er nok heilt minimal. Det er kanskje annerledes hvis du har kjørt av veien og bilen ligger opp-ned etter å ha rullet et par ganger? Da er det ikke sikkert mobilen din ligger der du la den fra deg, men SOS-knappen er der den alltid har vært. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå