Andrex0700 Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Hadde muligheten til å komme opp i fem ulike fag muntlig. Fire av fem av disse fagene skulle jeg klart å fått en god karakter i. Men selvfølgelig ble jeg trukket opp i det ene faget, fransk, der alt bedre enn 3 er et mirakel... Så lurte på om noen har noen gode tips til meg for hvordan jeg kan gjøre det best mulig likevel. Hva bør jeg gjøre de neste 24 timene (forberedelsesfasen) før jeg får vite temaet? Og om sensor/eksaminator ber meg komme med et utdypende svar, hva gjør jeg da? Vår nye fransk lærer som vi bare har hatt et år har ikke fokusert noe som helst på det å snakke fransk. Vi har bare drevet med grammatikk... Vil jeg eventuelt få mye trekk om jeg svarer veldig mye kort og presist? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 (endret) Uten at jeg kan uttale meg om sensors vurderingsmetoder, tipper jeg det beste for deg hvis du er åpen og villig til det, å spørre noen du tror du kjenner som kan fransk godt, å møtes et par timer, og drille deg skikkelig. Snakke så mye fransk som mulig og be dem være så saklige og direkte som mulig. Det virker for meg veldig rart at lærer ikke har gjort dette med dere overhodet. Jeg ville nevnt det til sensor. Om ikke annet, sett på så mye lærevideoer på youtube som mulig og øvd solo. Endret 5. juni 2019 av Taurean 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå