Smedsrud Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Apple kutter støtten for såkalte 32-bit-programmer.Sjekk hvilke Mac-programmer som snart slutter å fungere Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Hadde 3 apps som var 32bit.Ett fra apple.Steam og ett til. Lenke til kommentar
joerlend Skrevet 9. juni 2019 Del Skrevet 9. juni 2019 Veldig snål beslutning. Hvorfor skulle Apple bry seg om at programmer du kjører på PCen din er kompilert for 32bit? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 9. juni 2019 Del Skrevet 9. juni 2019 Veldig snål beslutning. Hvorfor skulle Apple bry seg om at programmer du kjører på PCen din er kompilert for 32bit? Planned obsoletion Lenke til kommentar
Djn Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 (endret) Veldig snål beslutning. Hvorfor skulle Apple bry seg om at programmer du kjører på PCen din er kompilert for 32bit? Fordi det betyr at de må kompilere og distribuere to kopier av mange av librariene sine, og må håndtere de to separat en del steder i koden - for eksempel i alt som har med å starte kjørbare filer, laste libraries, og håndtere kjørende prosesser i kjernen. Apple har allerede droppet 32-bits støtte på iOS/iPadOS, så den eneste enheten de fortsatt støtter som trenger 32-bits kode er Watch. Hvis de behandler watchOS som et separat prosjekt, kan de nå rydde opp mye grums av typen #ifdef __i386__ / if (process.bits == 32) fra kildekoden sin. Det gjør den mindre, enklere, og lettere og vedlikeholde; ikke helt verdiløst. Endret 11. juni 2019 av Djn 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå